Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1455
Hei.
Jeg har ~500.000 filer spredt rundt på harddisken, noen er også på andre harddisker. Etterlyser derfor en programvare som kan hente frem filene og legge alle filene i en mappe, slik at jeg deretter kan ta sorteringsjobben. Enda finere hvis programvaren kan legge bilder i en egen mappe, dokumenter i en annen, og med flere nyttige funksjoner.

Ja, jeg vet at det tar lang tid å gjøre dette, men det er verdt det.
Ja, jeg vet at hvis jeg kan bruke søkefunksjonen i Windows.
Vil jo være veldig enkelt å skrive

Kode

"*"
i søkefeltet for å få opp alle filene, og deretter ta kun filene - altså ikke mappene - og putte i en mappe. Deretter gjør du tilsvarene med de diverse filformatene til du har en noenlunde ordnet mappestruktur.
Jeg prøvde ovennevnte triks, men det ser ut som det blir for tungt for PC-en å gjennomføre. Derfor tror jeg virkelig at et program som er dedikert til dette kan gjøre det for meg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
På Windows, uten å installere noe eget, vil jeg tro du ikke får noe bedre enn det søkefunksjonen gir deg. Når det er sagt er det sikkert hundrevis av forskjellige programmer som gjør det du leter etter - hva har du googlet?
Overskuddsmateriell
Vet du hvor mange undermapper det er snakk om? Hvor dypt man må kunne grave
Vet ikke om dette kan hjelpe siden vi ikke vet hvordan mappestrukturene er.. men selv bruker jeg Total Commander til flytting av filer mm. Anbefaler å leke deg litt med den

www.ghisler.com

Sist endret av thundercat; 9. desember 2015 kl. 11:58.
Hei!
Løsningen var såre enkel!
Jeg brukte programvaren som heter UltraSearch.
Med dette programmet kunne jeg søke på *.jpg;*.png;*.gif; and you name it.
Jeg kunne eskludere egendefinerte mapper (som f.eks. CWindows)

Den søkte da gjennom hele harddisken og slengte frem en liste med bare banen til bildet.
Jeg kunne merke alt og kopiere alt sammen.

Dvs;
Cbildemappe1\bilde.jpg
Cbildemappe2\bilde2.jpg
og helt nedover til den siste fila. Den fant 140.000 bilder.

Så jeg lagret alle filbanene i filelist.txt og kjørte et batch-skript.

Kode

for /F "tokens=*" %%A in (filelist.txt) do copy "%%A" C:\ALLEBILDER\
Lett.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 9. desember 2015 kl. 12:21.