Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3157
Hei, jeg har i mange år drevet med webdesign, utvikling av nettsider og systemer for bedrifter, jeg har hatt UE som hobby i noen år nå men aldri skrevet noe om det på nettet.

Jeg sitter nå med en tanke om og lage en nettside der alle som driver seriøst med UE kan få logge inn og få tilganger til kart og informasjon om UE steder i hele Norge hvor brukerene selv fyller inn informasjon om hvor stedene er.

Og at sidene skal være slik at de som ønsker og bli medlem må søke om det slik at man kan luke ut useriøse folk.

Er dette noe dere tenker kan være et kjekt verktøy for dere andre som driver med dette?
Sist endret av bilfrelst; 9. desember 2014 kl. 18:27.
Jeg syns dette høres veldig bra ut om det blir gjordt skikkelig. Nå er det noen år siden jeg var aktiv UE'er, men det er fortsatt veldig underholdende å lese om andre folks eventyr
Engineering
Trådstarter
8 0
Noen som har noen formening om hvilke funksjoner og slikt nettsiden bør ha?

Har laget utgangspunkt og lagt inn en del lokasjoner nå, ta kontakt vis noen vil ha tilgang.

Har laget utgangspunkt og lagt inn en del lokasjoner nå, ta kontakt vis noen vil ha tilgang.
Sist endret av bilfrelst; 9. desember 2014 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tenker at dette absolutt kan være et nyttig verktøy, det er alltid spennende å se på andres bilder, høre om historier og få inspirasjon. Det jeg stille spørsmål ved er hvordan luke ut de useriøse..? De søknadene må holde høye krav og helst kunne vise til enten blogg, flickr osv. Ved å oppgi lokasjoner er de dyrebare stedene så sårbare. Har opplevd flere steder rasert og ødelagt, og det er så skuffende.
Engineering
Trådstarter
8 0
Helt enig i at det ikke kan være bare og registrere seg, det må være slik at man sender inn epost også med informasjon om seg selv sammen med bilder av steder eller lignende også får man tilgang vis moderator mener det er forsvarlig.
Jeg ville gjort det på følgende måte:

Del opp UE-plassene i 2-5 nivåer. Basert på hvor kjent de er evt hvor verdifull de er.

Så deler man medlemmene opp i tilsvarende grupper, som gir de tilgang til de forskjellige UE-plassene / nivåene.


For å gå opp i rang, så må man bidra på en positiv måte i forumet, bidra med bilder / UE-plasser og generelt vise seg å være en seriøs aktør i UE-markedet.
Det kan gjøres delvis automatisk, basert på kvalitetspoeng f.eks. Samt en godkjenning fra moderator når et viss nivå med KP er oppfylt.

Da har man muligheten til å luke ut de mindre seriøse over litt lengre tid, enn kun en søknad.
Så kan man samtidig være mye mer snill med innslipp av medlemmer. Selv om man ikke er erfaren, så betyr ikke det at man ikke vil bli det.
Sist endret av Blackkoz; 10. desember 2014 kl. 19:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Såpekoker av rang
Sounds very good. Så lenge det er manuell godkjenning av medlemmer.
Engineering
Trådstarter
8 0
Jeg gidder ikke utvikle et super rettferdig system så manuell godkjenning blir det eneste aktuelle, så får de som ønsker og bli medlem vise til UE tråder her på forumet eller lignende. Har lagt ut en del flere UE lokations på sidene i dag så dere som er seriøse innen UE kan sende meg pm så skal jeg gi dere link og logg inn info.
Ikke gjør det. Hvordan skal du kunne verifisere at de som søker er bra stuff? Jeg antar bare at du kommer til å krøste mange flotte locations....
Engineering
Trådstarter
8 0
Ved og se hvor mange innlegg de har her inne eller hvor omfattende innleggende er så er det ikke så vanskelig og se ville jeg tro, ja begynner og blir en del flotte locations.
Jeg ser både fordeler og ulemper med dette. Fordelene er at de mest ihuga ue-erne har enda et sted å få inspirasjon og skryte av egne ue-ekskursjoner. Ulempen er at du aldri kan verifisere godt nok om du gir tilgang til en seriøs søker, eller om du slipper inn en som vil oppsøke locations for å stjele og ødelegge. Og dersom du skulle greie å verifisere at søkeren er 100% seriøs vil kravene være så strenge at dere sliter med å få medlemmer.

Selv er jeg en "skap-ue'er" som elsker ue-postene på forumet, spesielt de med bilder og som jeg tror jeg vet hvor er. Men jeg vil aldri gidde å oppsøke plasser selv for å ta suboptimal bilder og ha noe å referere til for medlemskap. Da er det i mine øyne bedre å holde det til forumet slik at vi sofagriser fortsatt kan nyte turene og bildene deres.
Hei.

Jeg har drevet med UE en stund nå og syns i utgangspunktet du har en god ide.

Men jeg deler selvfølgelig bekymringene til mange i tråden her, det er altfor mange shitkids som er glad i å ødelegge å stjele ting fra gode UE spots.

Når det er sagt så har jeg jo lyst til å se hva du har fått til

Hva må jeg gjøre for å få tilgang til siden?
Engineering
Trådstarter
8 0
Sitat av olavXO Vis innlegg
Hei.

Jeg har drevet med UE en stund nå og syns i utgangspunktet du har en god ide.

Men jeg deler selvfølgelig bekymringene til mange i tråden her, det er altfor mange shitkids som er glad i å ødelegge å stjele ting fra gode UE spots.

Når det er sagt så har jeg jo lyst til å se hva du har fått til

Hva må jeg gjøre for å få tilgang til siden?
Vis hele sitatet...
Send meg pm så skal jeg ordne tilgang.
Sånn erfaringsmessig så ville jeg vel sagt at det er ca. 5-10 personer som er tidvis aktiv innen UE i Norge. Jeg er litt usikker på om det egentlig er nok til å skape et dedikert miljø :-)
Har sendt deg en PM angående siden, har du fått den?
Sendte deg en PM angående siden jeg også Jeg blir så gjerne med hvis jeg får tillatelse, høres kjempekult ut! Kanskje jeg til og med kan finne noen steder rundt Jessheim.

Gleder meg hvis jeg blir akseptert!
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Det har vel versert flere sånne norske sider oppigjennom, men ingen som har blitt særlig suksessfulle grunnet få folk blant annet. Vær som nevnt før her endelig forsiktig med å dele for mye info om hvor steder er, selv om det er et lukket forum. Sprer seg raskt for det.

Forsåvidt bra man forsøker å skape litt liv rundt norsk UE. Har selv vært veldig fraværende i det siste grunnet andre prosjekter.