Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1376
Jeg skal ta opp et lån, men de fleste bankene vil ikke gi meg lån siden de ikke kan se ligningen min fra 2012 når de tar en kredittsjekk. Kun årene før..

Hvem er det jeg skal prate med for at kredittbyråene skal få tilgang til ligningen fra 2012? Skatteetaten?
Du må sende inn lønnsdokumentasjon pr post/e-post. Dette kan være ligningen din fra 2012, men de tre siste lønnsslippene dine vil være god dokumentasjon og viser reell inntekt pr. idag.
Cydonia's Avatar
Trådstarter
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Du må sende inn lønnsdokumentasjon pr post/e-post. Dette kan være ligningen din fra 2012, men de tre siste lønnsslippene dine vil være god dokumentasjon og viser reell inntekt pr. idag.
Vis hele sitatet...
Hjelper lite når de fleste bankene på nett har automatisk behandlingsprosess på søknadene. Dvs. at jeg får ikke muligheten til å sende inn lønnsslippene når jeg får avslag til å starte med.

Men har fått vite at ligningen fra 2012 blir lagt ut i september. Noen som vet om en dato?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Cydonia Vis innlegg
Hjelper lite når de fleste bankene på nett har automatisk behandlingsprosess på søknadene. Dvs. at jeg får ikke muligheten til å sende inn lønnsslippene når jeg får avslag til å starte med.
Vis hele sitatet...
Fleste banker har også ei side med kontaktinfo, der du kan (avhengig av bank) nå dei via epost, chat eller telefon. Prøv det.
Jeg googlet litt, og kommer frem til å gjette at det er i månedsskiftet. Dvs ca 28.sept-5. oktober.

Og som slashdot sier, burde du prøve å kontakte banken. Anbefaler DNB, da de har chat 24/7.