Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 8323
Hva skal jeg gjøre for at jeg kan tjene penger på invisteringen min. Tenker mest å ta opp lån med de 50.000 kronene og invistere de i en liten leiglighet. Hva er deres tanker?!
Du får ikkje ein leilegheit for 50.000. Dei fleste leiligheitane no til dags kostar godt over ein million.
Sitat av AnneFrank Vis innlegg
Hva skal jeg gjøre for at jeg kan tjene penger på invisteringen min. Tenker mest å ta opp lån med de 50.000 kronene og invistere de i en liten leiglighet. Hva er deres tanker?!
Vis hele sitatet...
Blir ikke store leiligheten i såfall.

Er vel bedre å sette de på en høyrentekonto, når beløpet er såpass lavt.

Eller kjøp gull....
Det er et statlig krav om 15% egenkapital ved førstegangskjøp/opptak av boliglån, så 50.000 blir nok litt for lite. Anbefaler heller at du setter de på en høyrentekonto, evt. et lavrisikofond. Banken din er nok behjelpelig med spareavtaler.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Kriis Vis innlegg
Leilighet til 50k. Haha.
Vis hele sitatet...
så utrolig hjelpsom du er...

Du burde starte med å spare i BSU, når du har maxa den for året, setter du resten inn på høyrentekonto, dvs ca 20000 om jeg husker riktig.

neste år tar du ut fra høyrentekonto og setter inn på BSU, deretter fyller du bare på BSU kontoen til du skal kjøpe noe eget.

Profit
Sett inn 10K i et par forskjellige fond med forskjellig risiko, deretter sparer du litt hver måned, så du er med på ev. endringer i kursen.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av temp3r Vis innlegg
Tror ikkje der er mogleg å setje inn penger fra BSU til ein annan konto
Vis hele sitatet...
Jeg snakker om å sette inn de 50k på BSU over 2 år (pga max grensen) ikke ta fra BSU og til annen konto, selv om det er mulig å ta ut BSU pengene uten å bruke på bolig, men da vil de mest sannsynligvis bli skattemessige konsekvenser etc.
Spørs litt hva du skal bruke pengene på i fremtiden. Har du inntekt som du skatter av, ville jeg anbefalt BSU. Ellers, sett litt i DnB obligasjon (evt. et annet obligasjonsfond) og sett resten i et aksjefond, eller private equity eller lignende. Ville satt 70 % i obligasjon, og resten i det andre, men dette spørs hvor mye risiko du vil ta
Du har jo bare småpenger. Men for all del, du kan lære mye!
Sett pengene i fond. For et så lite beløp er det vel det lureste du kan gjøre.
Bruk pengene som startkapital i et firma. Høy risiko, men med mulighet for ekstremt høy avkastning om du har det som trengs
Den beste måten jeg tenker meg å gjøre raske investeringer på når det gjelder kredittlån, må være å sette i ditt tilfelle 50 000 på rødt eller svart i rulett. Om du taper, låner du 100 000 og prøver igjen, siste sjanse på 200 000.

Da har du tre sjanser på å vinne 50 000.

Men den beste måten er nok å satse penga på deg selv og din egen innsats. Altså du kjøper inn utstyr og jobber for deg selv, selger det du eventuelt lager.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Taurean Vis innlegg
Den beste måten jeg tenker meg å gjøre raske investeringer på når det gjelder kredittlån, må være å sette i ditt tilfelle 50 000 på rødt eller svart i rulett. Om du taper, låner du 100 000 og prøver igjen, siste sjanse på 200 000.
Vis hele sitatet...
Det er det tåpelegaste økonomiske rådet eg har sett på nFF på lenge.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Den beste måten jeg tenker meg å gjøre raske investeringer på når det gjelder kredittlån, må være å sette i ditt tilfelle 50 000 på rødt eller svart i rulett. Om du taper, låner du 100 000 og prøver igjen, siste sjanse på 200 000.

Da har du tre sjanser på å vinne 50 000.

Men den beste måten er nok å satse penga på deg selv og din egen innsats. Altså du kjøper inn utstyr og jobber for deg selv, selger det du eventuelt lager.
Vis hele sitatet...
Hva i all verden er det du prater om?
Gamlbing? kredittlån?

Invistere i seg selv? Hvordan da? Det er ikke alle som har supertalent2k og kan satse 50løk av oppsparte midler på å bli selvstendig næringsdrivende.
Kjøp bitcoin, selg om en stund.
Sjekk ut fond som DNB Aktiv 70, DNS SMB og Delphi Norge. Invester en startsum i de fondene du føler passer deg, deretter sparer du et beløp hver måned. Om du ser dette på et lengre perspektiv, så er dette en fantastisk måte å spare (og tjene) penger på, om du ikke trenger pengene med engang.
Sitat av AnneFrank Vis innlegg
Hva skal jeg gjøre for at jeg kan tjene penger på invisteringen min. Tenker mest å ta opp lån med de 50.000 kronene og invistere de i en liten leiglighet. Hva er deres tanker?!
Vis hele sitatet...
Jeg går ut fra at du spør fordi du har 50.000 du ikke vet hva du
skal bruke til.

Hvis jeg hadde 50.000 til overs ville jeg kanskje vurdert å kjøpe kunst.
Ikke nødvendigvis et godt råd fra et sikkerhetsperspektiv, men om
verket/verkene du kjøper ikke øker i verdi, har du ihvertfall fremdeles
noe du forhåpentligvis setter pris på selv.

En kamerat av meg ble for en hel del år siden forært tre bilder av en
på den tiden totalt ukjent kunstner. Da denne kunstneren etter noen år
var blitt verdensberømt fikk min kamerat godt over halvannen million
for de tre bildene på auksjon i England.
Er du risikovillig kan du kjøpe aksjefond, men det er en del å sette seg inn i, og selvsagt en større risiko enn vanlig banksparing. Vil du ha noe kjapt og enkelt råder jeg deg til å finne den høyeste bankrenten på http://www.finansportalen.no/Bank/Bankinnskudd, og sette pengen i banken. Du har også muligheten til å binde pengene i ett år eller mer, slik at du kan oppnå en avkastning på over 4% per år.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Jeg går ut fra at du spør fordi du har 50.000 du ikke vet hva du
skal bruke til.

Hvis jeg hadde 50.000 til overs ville jeg kanskje vurdert å kjøpe kunst.
Ikke nødvendigvis et godt råd fra et sikkerhetsperspektiv, men om
verket/verkene du kjøper ikke øker i verdi, har du ihvertfall fremdeles
noe du forhåpentligvis setter pris på selv.

En kamerat av meg ble for en hel del år siden forært tre bilder av en
på den tiden totalt ukjent kunstner. Da denne kunstneren etter noen år
var blitt verdensberømt fikk min kamerat godt over halvannen million
for de tre bildene på auksjon i England.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke så veldig dumt egentlig.
Pushwagner tar vel kvelden snart, og når det skjer kommer man til å se en temmelig grei prisvekst på hans produksjoner; bare for å ta et eksempel
Sitat av temp3r Vis innlegg
Du får ikkje ein leilegheit for 50.000. Dei fleste leiligheitane no til dags kostar godt over ein million.
Vis hele sitatet...
nope...feil land

bare i sverige du har godt utvalg under 50.000 gitt.................

8.000 :

http://www.booli.se/bostad/lagenhet/...392592/maklare
Sist endret av alanapoli; 14. april 2013 kl. 21:31.
BSU er knall.
Enkelte banker, hvertfall DNB, har noe som heter BSU 2.0.
Der kan du spare dobbelt så mye i året. Altså 40000.
Du vil kun få skattefradraget på 20000, men vil få samme gode rente som vanlig BSU gir på de siste 20000 også.
Sett de siste 10k på sparekonto og overfør dem til BSU neste år.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
nope...feil land

bare i sverige du har godt utvalg under 50.000 gitt.................

8.000 :

http://www.booli.se/bostad/lagenhet/...392592/maklare
Vis hele sitatet...
Er vel muligens 8k i månedsleie + 2,7k eller hva det var i felleseieavgift, skjønner du.
Sist endret av fisk23; 14. april 2013 kl. 22:14.
Sitat av Dice Vis innlegg
Kjøp bitcoin, selg om en stund.
Vis hele sitatet...
Kanskje det dummeste man kan gjøre atm når man ser hvor ustabil bitcoin er.
Sitat av complex Vis innlegg
Kanskje det dummeste man kan gjøre atm når man ser hvor ustabil bitcoin er.
Vis hele sitatet...
Den er da ikke så ustabil. Den har hatt to krakk, hvor den nå kommer seg igjen etter det andre. De aller fleste mener at bitcoin vil nå et enda høytere nivå enn den noen gang har hatt før den evt. skulle krasje og gå dukken.
BSU er definitivt det lureste å gjøre med noe av pengene.
Maksimumsgrensen for innsetting per år er 20 000, veldig bra rente og 4000 skattefradrag for 20 000.
Sett resten på en høyrentekonto, eks. Ya bank har veldig bra rente.
kjedelig streiting
Husk på at du bør spesifisere hvilken avkastning du vil ha, som implisitt betyr hvilken risk du er villig til å ta. Jo større avkastning du forventer, jo større risk.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Er vel muligens 8k i månedsleie + 2,7k eller hva det var i felleseieavgift, skjønner du.
Vis hele sitatet...
jeg ventet på det...forsøkene på å bortforklare den sinnsyke forskjellen

nei det koster fra 8 tusen som du ser....2700 er fellesavgiftene vann,ect,det kommer man liksom ikke unna på noen leiligheter,nå ser jeg den til 7.000 er solgt ja...

her kan du se prisstigningen i det aktuelle området selv

noen koster 200.000 i (månedesleie også? )

http://www.booli.se/ludvika/395/#/so...igande/sida:1/

forskjellen er at i sverige har alle mulighet til å få kjøpt seg en leilighet,skjønner du
Sist endret av alanapoli; 15. april 2013 kl. 12:30.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
jeg ventet på det...forsøkene på å bortforklare den sinnsyke forskjellen

nei det koster fra 8 tusen som du ser....2700 er fellesavgiftene vann,ect,det kommer man liksom ikke unna på noen leiligheter,nå ser jeg den til 7.000 er solgt ja...

her kan du se prisstigningen i det aktuelle området selv

noen koster 200.000 i (månedesleie også? )

http://www.booli.se/ludvika/395/#/so...igande/sida:1/

forskjellen er at i sverige har alle mulighet til å få kjøpt seg en leilighet,skjønner du
Vis hele sitatet...
Rolig, nå.
Det der er pris per kvadratmeter.
http://bildr.no/thumb/1439010.jpeg
Hvis du tenker LANGT fram i tid, er de norske gullmyntene et alternativ, ikke det beste kanskje, men..
Sitat av nightLook Vis innlegg
Rolig, nå.
Det der er pris per kvadratmeter.
http://bildr.no/thumb/1439010.jpeg
Vis hele sitatet...
håper du på at folk ikke skal skjønne det opplagte eller?

du ser jo at prisen står først,10.000,under står prisen pr kvadratmeter som er 172kr,det står jo KLART OG TYDELIG etter prisen også e 172 i dette vedlagte fallet

dere gir dere ikke....

eller så kan det samme eksempelet gis til deg...blir det 195 tusen pr kvadrat?eller 3 tusen som det står under?

http://www.booli.se/bostad/lagenhet/...391346/maklare

hehe hvor langt skal vi dra dette her? jada det er I NOOOORGE GRESSET ER GRØNNEST !!!!!!!!!! TVIL ALDRI PÅ DET!!!!!!!!!!!

om vi skal gå for din teori står jo ikke totalprisen her i det heletatt...ja det er slik de gjør det i sverige..alle må regne ut kvadratprisene for å få totalsummen selv...

totalsummen er skjult....siste trend liksom

kristinehamn er et fint sted også...mange fine leiligheter under 50 tusen... med kvadratmeterprisen under (godt synlig med kr/m2)

http://www.booli.se/kristinehamn/124...ning:stigande/
Sist endret av alanapoli; 15. april 2013 kl. 14:49.
Du linker jo til leiligheter i en gammel gruve/skogsdrifts-kommune som antagelig har ca. 20-30% arbeidsledighet blant ungdom under 30år, så at du får leiligheter kasta etter deg er vel ikke så rart.
Sist endret av Mith; 15. april 2013 kl. 15:07.
Sitat av Mith Vis innlegg
Du linker jo til leiligheter i en gammel gruve/skogsdrifts-kommune som antagelig har ca. 20-30% arbeidsledighet blant ungdom under 30år, så at du får leiligheter kasta etter deg er vel ikke så rart.
Vis hele sitatet...
kristinehamn er jo ett kjempested...ved sjøen og et steinkast fra storbyen KARLSTAD...og kristinehamn er midt i hovedblodåren (veien) mellom oslo og stockholm hvor det går mye kollektivt hele tiden...

det var jo flere billige der enn det andre stedet

forøvrig fint dere har gitt dere med barnehagebortforklaringsforsøkene

säfle er fint også...NÆRME norske grensen altså...billigste der koster 5 tusen kr

http://www.booli.se/saffle/1279/#/so...ning:stigande/

så det blir "verre og verre"

knegg knegg
Sist endret av alanapoli; 15. april 2013 kl. 15:17.
Det har vel lite å si om det er et kjempested eller ikke hvis man ikke har en jobb å gå til? Karlstad er også en by med ca. 10% arbeidsledighet for hele befolkningen og da tør jeg ikke tenke på hva ungdomsledigheten er. Hvorfor tror du egentlig svensk ungdommen kommer til Norge og folk selger leilighetene sine billig i disse byene?
Sist endret av Mith; 15. april 2013 kl. 15:22.
jada,alle vet at det generelt er litt høyere arb ledighet isverige...inget nytt MF!

men det er fremdeles et langt mer logisk land

du som sosialist burde hylle muligheten for alle å kunne kjøpe seg en leilighet

om du tenkte på folket...fremfor pengemakten
Sist endret av alanapoli; 15. april 2013 kl. 15:24.
Så da anbefaler du altså å kjøpe leilighet i et område hvor man antageligvis vil slite ganske hardt med å få seg jobb. Både fordi man er innvandrer og fordi ungdomsledigheten er så høy fra før at mange av de som bor der velger å flytte. Høres ut som en god plan.
Sist endret av Mith; 15. april 2013 kl. 15:25.
Om jeg var fattig,og gikk på sosialen og la oss si hadde en bil til 70 tusen

Da har du 2 alternativ,enten bo i Norge og være enda mer utilpass i ett land hvor overklassen er skyhøy ( 7 ganger større gjinntekt enn resten av europa leste jeg i avisen) og føle deg som en dritt,du kan få trygdebolig og leve med narkomane i en kakkerlakkinfisert møkkaleilighet når unga dine kommer på besøk, for noe eget sted kan du SELVSAGT ikke kjøpe i norge..er du "heldig"kan du leie en møkkakjeller hos en familie som tjener 500 tusen og virkelig føle deg som en dass og mislykka hver gang du går utenfor døren i det dyre nabolaget og kjenne den ubehagelige følelsen av å bo hos noen slik

Eller du kan selge bilen,reise til sverige,kjøpe deg din egen leilighet og en like bra bil for halve prisen av den du solgte i norge,sosialen dekker mnds leia di og du kan føle deg OK i ett land hvor standaren blandt folk er litt lavere enn i overklasse norge og det å være arb ledig er generelt langt mer "vanlig"

helt klart best å være fattig i sverige,på alle måter
Sist endret av alanapoli; 15. april 2013 kl. 15:33.
Sitat av Dice Vis innlegg
Kjøp bitcoin, selg om en stund.
Vis hele sitatet...
Det er en like sikker investering som å sette dem på et rulettbord.
det er JEG som leverer den beste sosialistiske tankegangen eller hur =)
Sitat av alanapoli Vis innlegg
Om jeg var fattig,og gikk på sosialen og la oss si hadde en bil til 70 tusen
Vis hele sitatet...
Så lag en egen tråd da. Denne handler om hva man kan bruke 50tusen på for å tjene mest mulig, ikke om å leve som uføretrygdet og arbeidsløs i Sverige.
Sitat av Mith Vis innlegg
Så lag en egen tråd da. Denne handler om hva man kan bruke 50tusen på for å tjene mest mulig, ikke om å leve som uføretrygdet og arbeidsløs i Sverige.
Vis hele sitatet...
hahah..ja det er plutselig kjedelig å spore av når argumentene tar slutt

bli en bedre sosialist du..slutt å forgude ett sted som kun gjør det levlig for overklassen
Sist endret av alanapoli; 15. april 2013 kl. 15:38.
Hva med å låne pengene ut til trustbuddy? Skal ikke det være ganske så lønnsomt da?
Sitat av alanapoli Vis innlegg
hahah..ja det er plutselig kjedelig å spore av når argumentene tar slutt
Vis hele sitatet...
Du forslår jo at han skal kjøpe seg en leilighet i fraflyttingsområder i Sverige, noe som er helt hårreisende dumt og argumenterer utifra din egen situasjon som psykisk sjuk og arbeidsledig, selv om trådstarter helt sikkert ikke er i samme situasjon.
Sist endret av Mith; 15. april 2013 kl. 15:42.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
Om jeg var fattig,og gikk på sosialen og la oss si hadde en bil til 70 tusen
Vis hele sitatet...
Om jeg var fattig og gikk på "sosialen", så hadde jeg skaffet meg en jobb. Enkelt og greit.

Edit: Om du er uføretrygdet med grunn eller noe, ser jeg ikke helt hvorfor man skulle føle seg som dritt. Det er sosialt akseptert i Norge og få uføretrygd. og om du vet at du vil jobbe, men ikke kan, hvorfor skulle du få en ubehagelig følelse? Og man får faktisk et helt kurant sted på en uføretrygd lønn så vidt jeg vet.
Sist endret av Sinken; 15. april 2013 kl. 15:42.
Invester i bitcoins/litecoins!

Følg med på markedet her:
https://btc-e.com/

Kjøp når det er billig, selg når/hvis det blir dyrt!

Det er gambling, men med muligheter for quick-profit!
Sitat av Mith Vis innlegg
Du forslår jo at han skal kjøpe seg en leilighet i fraflyttingsområder i Sverige.
Vis hele sitatet...
nei det har jeg ikke gjort...les ting igjen om du er usikker på deg selv,har ikke snakket til trådstarter overhodet

jeg svarte temp3r utifra det at man ikke fikk kjøpt seg noen leilighet til under 50 tusen,for moro skyld ville jeg påpeke at dette kan gjøres - 2-3 timer fra OSLOS GATER

MF!!
Sist endret av alanapoli; 15. april 2013 kl. 16:23.
Det er ikke helt lett å holde følge med deg siden du ikke svarer på spørsmål eller holder deg til teamet i tråden, men du mener altså ikke at det er lønnsomt å kjøpe seg lelighet i Sverige for 50tusen, du bare nevner det for å gjøre ett poeng ut av at Sverige er billigere for folk som får sosialstønad og ikke kan jobbe?
Takk for innspillet.
Sist endret av Mith; 15. april 2013 kl. 16:49.
Sitat av Mith Vis innlegg
blablabla,men du mener altså ikke at det er lønnsomt å kjøpe seg lelighet i Sverige for 50tusen, du bare nevner det for å gjøre ett poeng ut av at Sverige er billigere for folk som får sosialstønad og ikke kan jobbe?
Takk for innspillet.
Vis hele sitatet...
om det er "lønnsomt" dvs at det skulle gi noen avkastning...hmm...det aner jeg ikke du..det blir en evt ny vei (avsporing) i diskusjonen..

ja korrekt oppfattet,bedre å være fattig i sverige
Sist endret av alanapoli; 15. april 2013 kl. 17:17.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
om det er "lønnsomt" dvs at det skulle gi noen avkastning...hmm...det aner jeg ikke du..det blir en evt ny vei (avsporing) i diskusjonen..

ja korrekt oppfattet,bedre å være fattig i sverige
Vis hele sitatet...
Hele poenget i diskusjonen er vel å finne investeringer som gir god avkastning, hvis jeg ikke er helt på kjøret?
Sitat av Gig Vis innlegg
så utrolig hjelpsom du er...

Du burde starte med å spare i BSU, når du har maxa den for året, setter du resten inn på høyrentekonto, dvs ca 20000 om jeg husker riktig.

neste år tar du ut fra høyrentekonto og setter inn på BSU, deretter fyller du bare på BSU kontoen til du skal kjøpe noe eget.

Profit
Vis hele sitatet...
neineinei!
IKKE sett inn på BSU med mindre du skatter! måten man "sparer/tjener penger" på BSU er at man får gjøre 4000,- i skattefradrag på INNTEKTEN! om du setter inn 20.000 på BSU vil du tjene ca 1000,- ekstra i året kontra høyrentekonto. Om du setter inn på BSU må du isåfall ta ut pengene rett før nyttår før de låses på BSU kontoen. Man kan "bruke opp" BSU kontoen, for øyeblikket kan du ikke spare mer enn 150.000,- der. om du setter inn 50.000 før du får gjort skattefradrag har du tapt 12.000,- (minus 3000,- i ekstra renter)
Viss du ikke bryr deg om lovverket,så investerer du i dop av noe slag.Mangedobler penga på kort tid.
Sist endret av JayHova; 18. april 2013 kl. 04:42.