Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 557
Den Sør-Afrikanske gruppen Die Antwoord har vel blitt ganske godt kjent for de fleste i det siste. Har selv hørt en del på dem og jeg må si at de fascinerer meg. Nå nylig har jeg også hørt på deres tidligere prosjekter (Maxnormal.tv og The Constructus Corporation) og det slår meg at noe av det faktisk er ganske bra. Jeg skjønner ikke hvorfor det er såpass ukjent.

Jo mer jeg hører på det jo mer får jeg det for meg at Watkin Tudor Jones egentlig er et geni. I Die Antwoord fremstår han som en rå og brutal whitetrash-rapper men i de tidligere prosjektene mer som en kunstner. Hvis man hører på tekstene kan man også finne en sammenheng på tvers av alle prosjektene.

Background story

Gruppen består av Wadkin Tudor Jones AKA Ninja, Anri du Toit AKA Yolandi Vi$$er og karakteren DJ Hi-Tek som spilles av forskjellige artister.

Det er ikke mye informasjon om artistenes bakgrunn men Jones ble født i en av Johannesburgs bedre strøk og har senere flyttet til Cape Town. Han og Yolandi er verken gift eller kjærester men har barn sammen.

Jones skal ifølge et intervju være veldig fascinert av den brutale Cape Flats-kulturen i Cape Town og det er denne stilen har har bygget karakteren Ninja på.

Tidligere prosjekter:

-The Original Evergreens (ukjent år)
Link
-MaxNormal.TV (2001-2002, 2005-2008)
Link
-The Constructus Corporation (2002-2003)
Link 1
Link 2
Link 3
-Die Antwoord (2007- )
Link

Etter å ha hørt alt føler jeg at jeg endelig har klart å forstå mye av budskapet i tekstene men hele Watkin Tudor Jones fremstår fortsatt som en mystisk person.

Hva synes dere? Noen tanker, eventuelt noen som er uenige?
Sist endret av augi2323; 27. mars 2013 kl. 23:05.