Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 916
Skal bygge PC spesifikt til videoredigering. Adobe After Effects og Premiere er nøkkelord. Noen som har veiledende kommentarer?

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...A-B894EAB1CA64
Trenger du lydkort? Uansett, velg LP versjonen av minnet. Du kunne også spart litt ved å handle fra Dustin.
Trenger du virkelig 32gb minne? Jeg har disse http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=641128 og funker helt fint for meg. Bruker både Premiere og AE.
Har du en link til LP-versjonen av minnet? Fant ikke i farta. Er usikker på 16 eller 32gb minne, men tror jeg lander på 32, bare på kødd.
Siden det er redigeringsarbeide du skal drive med ville jeg faktisk gått for hovedkort og prosessor på LGA2011-sokkelen. Det koster litt mer, men gir bedre ytelse i den typen oppgaver du skal gi den.

Du trenger ikke i nærheten av antall watt den PSUen du har valgt kan levere. Du burde heller velge en god PSU på rundt 500W.

Hva er tanken bak valg av kabinett? Det finnes kanskje bedre alternativer for deg. Du kan også vurdere et mATX hovedkort og dermed en mindre kasse.

32GB RAM høres voldsomt ut, men jeg er ikke sikker på hvor mye programmene du skal drive spiser.
Sist endret av apocalypse; 1. november 2012 kl. 16:12.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Siden det er redigeringsarbeide du skal drive med ville jeg faktisk gått for hovedkort og prosessor på LGA2011-sokkelen. Det koster litt mer, men gir bedre ytelse i den typen oppgaver du skal gi den.

Du trenger ikke i nærheten av antall watt den PSUen du har valgt kan levere. Du burde heller velge en god PSU på rundt 500W.

Hva er tanken bak valg av kabinett? Det finnes kanskje bedre alternativer for deg. Du kan også vurdere et mATX hovedkort og dermed en mindre kasse.

32GB RAM høres voldsomt ut, men jeg er ikke sikker på hvor mye programmene du skal drive spiser.
Vis hele sitatet...
Så og si enig, med noen små modifikasjoner:

En god 650W PSU vil gi deg mye større fleksibilitet på komponenter i framtiden ift en på 500W. imo er 500W litt lite, selv med dagens strømgjerrige komponenter. En PSU er det siste stedet man skal spare seg til fant!

mATX gir mindre muligheter for framtidige oppgradering mtp. plass, men om man skal ha et spesifikt oppsett fram til det er modent for komplett utskiftning så er det bare å kjøre på.

Jeg hadde kjørt på med 32GB ram. Det er billig, og du vil bare få fordeler med mere ram. Det er tross alt en redigeringspc det her.

quicklist:

3820 CPU
2011 HK
32GB LP ram
650W PSU (Av kvalitet - XFX,Corsair og Seasonic er mine anbefalinger)
SSD x 2 (så kan du ha programmer på en SSD, og det du driver med på en annen SSD)
HDD (logisk nok...)
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg

quicklist:

3820 CPU
2011 HK
32GB LP ram
650W PSU (Av kvalitet - XFX,Corsair og Seasonic er mine anbefalinger)
SSD x 2 (så kan du ha programmer på en SSD, og det du driver med på en annen SSD)
HDD (logisk nok...)
Vis hele sitatet...
Hjertelig!
hva slags redigering?
prosessor og skjermkort er vel det jeg har opplevd er det viktigste.. hvis du skal drive med RED filer, burde du ha et litt kraftigere cuda kort. hvis det bare er DSLR eller Gaming klipp, så trenger du ikke et monster av en pc.
Sist endret av Greendudeblue; 6. november 2012 kl. 19:22.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av fiskebollen Vis innlegg
Hjertelig!
Vis hele sitatet...
Og Nvidia skjermkort så du kan benytte deg av CUDA. Jeg vet det er endel redigerings programmer som kan utnytte CUDA, og da øker ytelsen betraktelig. Men dette kan Frufsa mere om en meg.

670/680
Skal du spille og redigere, eller blir det bare redigering?