Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2064
Hei alle sammen! jeg tenkte å legge jointen på hylla en stund, da jeg har meget godt av det. I det siste halve året har tilgangen på hasj rundt omgangskretsen min eksplodert, så å si alle gjør det. Når broren til kompisen min er dealer og jeg får gode tilbud kan jeg dessverre ikke dy meg, og det ender med at jeg kjøper for 2-3 helger. Får til og med gratis iblant også, noe som er godt for lommeboka men har sine ulemper da det ofte blir altfor mye røyking.

Flerne ganger har jeg bestemt meg for å ta pauser, uten å lykkes. Det går max 1-2 uker til jeg sprekker. Jeg må ta pause for å henge med i skolen, ellers går karakterene til helvette noe jeg gradvis merker. Har noen av dere erfaringer med hvordan du kan ta en laang pause? Alle gangene jeg har bestemt meg for å ta pause/slutte helt har jeg fått tilbakefall, har prøvd ca 6-7 ganger. Sliter virkelig med dette! Er 17 år og vet at for mye røykings har jeg ikke godt av, så vis noen har tips til meg er det bare til å dele!
Mye trening, prøve å motivere seg til å finne på nye ting som får deg bort fra tanken på å røyke. Ikke gjøre ting som får deg til å tenke: "dette hadde vært mye bedre hvis jeg var fjern". Og kanskje noen sovetabletter ala Atarax, Vallergan, for å få sove.
Sist endret av G-Erik-L; 25. mars 2012 kl. 21:57. Grunn: ninjaed
En ting jeg gjør når jeg skal ha pauser er at jeg rett og slett nekter meg selv å gå og tenke på det hele tiden.
Med en gang jeg tenker at det hadde vært digg med en joint så tvinger jeg meg selv til å tenke på noe annet.
Prøv å gjør noe hele tiden. Ekstra vanskelig å dy seg om man bare ligger foran tven.

It`s all in your head!
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Hvis du har viljestyrken til å klare deg uten i en uke, har du viljestyrken til å klare deg uten lenger.

Du kan jo trappe ned, en uke og så en joint på lørdagen, to uker og så en joint på lørdagen, tre uker osv.
Jeg som trodde man ikke ble avhengig av hasj.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg som trodde man ikke ble avhengig av hasj.
Vis hele sitatet...
Det er psykisk, litt som å være på pcen, hvis du forstår hva jeg mener.
Holde deg opptatt, kanskje nyte noe annet enn cannabis de gangene det frister, feks sjokolade.
Trådstarter
Takk for en del nyttige svar så langt Kan nevnes at jeg nettopp fikk meg ei dame, så jeg håper hun funker som en drivkraft til at jeg kan holde meg unna
Viljestyrke rett og slett!

Litt som å slutte med tobakk tipper jeg, bare nekte, si nei. Eneste som fungerer. Hold deg opptatt med noe annet om du er av den typen som røyker fordi du kjeder deg.

Lykke til, det er lettere enn det virker!
på heltid
iSkurk's Avatar
Gå til politiet og spør om rusmiddelkontrakt!
Sitat av G-Erik-L Vis innlegg
Og kanskje noen sovetabletter ala Atarax, Vallergan, for å få sove.
Vis hele sitatet...
Sorry for O.T., men er ikke Atarax kløestillende da?
Sitat av iSkurk Vis innlegg
Gå til politiet og spør om rusmiddelkontrakt!
Vis hele sitatet...
Her er det beste eksempelet på hva du IKKE skal gjøre. Finn på ting å gjøre; data, trening, drikk osv... hold deg opptatt! Unngå altfor mye kontakt med venner som røyker i en liten periode til de "verste abstinensene" har gått over. Sett en grense for hvor mye du kan røyke hver uke - her er det kun viljestyrken det går på. Lykke til!
Er jo bare å slutte! Har du først innsett at du har et problem så er mye gjort. Men hvorfor slutte? Kan du ikke heller bygge opp et mer sunt forhold til cannabis?

Jeg skjønner meg ikke på de som skal røyke konstant hver dag. Det blir jo ikke noe kos da, ingenting å glede seg til. Røyker man konstant er man ikke noe annet enn en narkoman som vil slippe vekk fra hverdagen.
Hva får du ut av rusen hvis du skal røyke hver dag?

Etter at jeg startet å røyke så har jeg fått et annet syn på musikk. Musikk gir meg faktisk så mye mer enn jeg har trodd.
Livet er faktisk ganske så fint når man ikke har smoka også! Jeg liker å tenke tilbake på alle de syke opplevelsene jeg har hatt under cannabis-rus, reflektere over det man har opplevd og faktisk prøve å få noe ut av opplevelsene i ettertid.

Jeg blir veldig påvirket av cannabis rus, og jeg klarer ikke gjøre annet enn å slappe av når jeg er ruset. For at jeg skal gidde å røyke så skal settingen være på plass. Musikk, mat og et sted å være er det som står øverst på lista, og er ikke de to oppfylt så er det ikke snakk om å røyke.

De gangene jeg har røyket i dårlige settinger har ikke rusen gitt meg noen ting. Det har rett og slett ikke verdt noe morsomt i det hele tatt og kunne like så godt vært "edru".

Håper du skjønnte poenget mitt, lykke til!
Om du ser for deg jointen som en hobby, er du nødt til å innstille deg på å finne en ny en.
Som tidligere røyker selv (ikke joint), tok jeg meg tid til å finne på noe nytt å gjøre. da glemmer man fort at man røyker, så lenge man har det gøy vell og merke :P

Jeg spiller Magic for eksempel : D, og MASSE tid med kjæresten.
Bare ikke bli helt tøffel som mange av oss, selv om vi gutter trenger det til en viss grad
Jeg anbefaler deg å trappe ned. Har du røykt gode produkter, ofte og over lengre tid (høy toleranse) - anbefaler jeg deg å gradvis trappe ned på bruken hvis ikke kan du riskikere å bli deprimert, angst, derealisasjon og depersonalisering. Det er de vanligste bivirkningene hvis du kutter inntaket etter en lengre periode med mye bruk og skyldes ubalanse i serotonin, dopamin og andre signalstoffer i hjernen. En depresjon kan sitte i lenge...

Opplevde dette selv etter å ha brukt cannabis hver eneste dag i 2 år (daglig bruk i 3 år), ofte røyking hele dagen, det siste året gikk kun omtrent i ice-o-lator hasj.

Enkelte synes det er kjedelig å røyke engang i blant. Dette klippet forklarer hvorfor:
Smoking Marijuana: The Long Term Effects

Rusen blir ikke like "dyp" hvis man røyker engang i blant..
Sist endret av sonmarak; 25. mars 2012 kl. 23:36.
Trådstarter
Sitat av Marr Vis innlegg
Er jo bare å slutte! Har du først innsett at du har et problem så er mye gjort. Men hvorfor slutte? Kan du ikke heller bygge opp et mer sunt forhold til cannabis?

Jeg skjønner meg ikke på de som skal røyke konstant hver dag. Det blir jo ikke noe kos da, ingenting å glede seg til. Røyker man konstant er man ikke noe annet enn en narkoman som vil slippe vekk fra hverdagen.
Hva får du ut av rusen hvis du skal røyke hver dag?

Etter at jeg startet å røyke så har jeg fått et annet syn på musikk. Musikk gir meg faktisk så mye mer enn jeg har trodd.
Livet er faktisk ganske så fint når man ikke har smoka også! Jeg liker å tenke tilbake på alle de syke opplevelsene jeg har hatt under cannabis-rus, reflektere over det man har opplevd og faktisk prøve å få noe ut av opplevelsene i ettertid.

Jeg blir veldig påvirket av cannabis rus, og jeg klarer ikke gjøre annet enn å slappe av når jeg er ruset. For at jeg skal gidde å røyke så skal settingen være på plass. Musikk, mat og et sted å være er det som står øverst på lista, og er ikke de to oppfylt så er det ikke snakk om å røyke.

De gangene jeg har røyket i dårlige settinger har ikke rusen gitt meg noen ting. Det har rett og slett ikke verdt noe morsomt i det hele tatt og kunne like så godt vært "edru".

Håper du skjønnte poenget mitt, lykke til!
Vis hele sitatet...
Takk! Skjønner deg inn og ut! det er jo dette som du nevner jeg alltid har prøvd på, men det skjærer seg alltid. Musikk har jeg også blitt glad i og føler at den musikalske intelligensen min har økt betraktelig etter jeg startet å røyke, så du sier noe der
Det er DU som må endre innstillingen din og bestemme deg for å slutte.
Dersom du sliter med å sove kan du prøve kosttilskuddet ZMA(Sink, Magnesium og Vitamin B6). Før kunne jeg sove 10 timer og være trøtt når jeg våknet, nå våkner jeg uthvilt etter 6-8 timer.
Sist endret av Caesar; 26. mars 2012 kl. 00:05.
Sitat av mexico Vis innlegg
Sorry for O.T., men er ikke Atarax kløestillende da?
Vis hele sitatet...
Det er de, men man blir også trøtt av dem. Angstdempende funksjon. Greie å ta istedet for å få smaken på B-preperater.
Ja, bare skaff en annen hobby. Tren, jobb, et eller annet
og ikke gå i den fella der du sakte skal trappe ned, det beste er å kutte rett av , svette i 2-3 dager så er det over. Finn noe å sett fokuset ditt på , fks som han over her nevner.
Sitat av Chuckie Vis innlegg
Takk for en del nyttige svar så langt Kan nevnes at jeg nettopp fikk meg ei dame, så jeg håper hun funker som en drivkraft til at jeg kan holde meg unna
Vis hele sitatet...
jeg røyka så og si hver dag i over et halv år, fikk meg dame og slutta på dagen
Trådstarter
Sitat av Lucky Lue ^^ Vis innlegg
jeg røyka så og si hver dag i over et halv år, fikk meg dame og slutta på dagen
Vis hele sitatet...
Sweet 1 dag uten nå og håper inderlig at jeg ikke havner i "feriefella" nå til påsken, der jeg plutselig kjeder meg og en kompis er alene hjemme og ja, dere kan resten.

Men takk for kule tips! mye nyttig! er skam gira og har troen på meg selv, dette må jo gå bra en eller annen gang, så jeg satser på at det går helskinnet
Sitat av Liverbird Vis innlegg
Jeg som trodde man ikke ble avhengig av hasj.
Vis hele sitatet...
hahaha EPIC!