Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 790
Jeg har en PC med 2 HDDer i. Den jeg har Windows på (HDD #1) kjører hele tiden, men det er ofte HDD #2 bare forsvinner i Windows Explorer og jeg kan ikke finne den noe sted. For å finne HDD #2 igjen, må jeg restarte PCen.

Av og til kan HDD #2 være å finne i Windows Explorer i mange dager og noen ganger forsvinner den etter noen få timer. Noe som er litt leit ettersom jeg har Steam og Skype på denne hard disken. Noen ganger fortsetter programmene å virke selv om hard disken ikke er å finne noe sted, noe som er litt merkelig.

Jeg har endret "Turn off hardrive after [minutter]" til "Never" i strømalternativer så problemet ligger nok ikke der.
Sist endret av Petruz; 7. mars 2012 kl. 22:28.
Sjekk din bios. Det kan være parametre i innstillingene der som kan overkjøre de i Windows.
Er det en green disk?
Det er vel ikke en av de WD Caviar Green? dem slår seg av har jeg forstått.
Men det kan også være andre grunner.
Petruz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vangen Vis innlegg
Sjekk din bios. Det kan være parametre i innstillingene der som kan overkjøre de i Windows.
Vis hele sitatet...
Kan det stemme når hard disken bare skrur seg av helt tilfeldig?

Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Er det en green disk?
Vis hele sitatet...
Er en slik en:
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=653050
Da er jeg tom for idéer.
Petruz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Vangen Vis innlegg
Sjekk din bios. Det kan være parametre i innstillingene der som kan overkjøre de i Windows.
Vis hele sitatet...
Var inne på BIOS, men var litt usikker på hva jeg skulle se etter. Fant ikke så mye som handlet om hard disken.

Har dette hovedkortet: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=633060

EDIT: Har restartet PCen nå og HDD #2 er synlig igjen. Vi får se hvor lang tid det tar før den forsvinner.
Sist endret av Petruz; 7. mars 2012 kl. 22:47.
Er det ser første generasjons 1155 hk? De hadde problemer med sata portene.
Petruz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Er det ser første generasjons 1155 hk? De hadde problemer med sata portene.
Vis hele sitatet...
Ærlig talt så vet jeg ikke. Men jeg bestilte 20.01.12 hvis det hjelper.