Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4117
Av ren nysgjerrighet: Hvordan stiller dere mannfolk dere til Valentines Day? Ålreit å glede dama med blomster og/eller gaver, eller kun en kommersiell dag med kjøpepress? I min krets er gutta flinka til å varte opp damene sine på den "store" dagen, men jeg har inntrykk av at de kun gjør det for å please sin bedre halvdel.

Er selv jente og synes personelig det kjempestas med kvast/busk/blomster og gaver fra min kjære, dog det ikke skjer så ofte som jeg skulle ønske

Så, hva synes dere gutta om denne dagen?
ChS
Hestehandler
ChS's Avatar
Tulledag som kun er skapt for å suge penger fra folket!
Jeg kjøper gjerne blomster eller hva det skulle være til min bedre halvdel. Men kan gjøre det alle andre dager, og er ikke avhengig av at noen har bestemt at det skal være en "romantisk" dag!
True phreak.
Vil heller gjøre det en tilfeldig hverdag enn på Valentine's day. Tåpelig opplegg, synes nå jeg.
Kjenner ingen, hverken hun eller hankjønn som "feirer" valentinsdag, fjasete opplegg.
Jeg skal feire 14. februar ved å spise pizza og drikke øl med kamerater. Long live bromance.
Det er hyggelig å benytte slike anledninger for å glede andre, hvis det er slik at de det angår faktisk har genuin glede av det. Valentines day for kjæresten, halloween for barna, osv. Men som et fenomen i seg selv, strippet for andre menneskers emosjonelle tilknytninger, så synes jeg det er en uting med alle disse dagene. Vi har allerede jula, som i seg selv har blitt et helvetes kjøpekaos. Det er direkte ubehagelig å se hvordan diverse dilldall-bransjer livnærer seg på all den søpla som folk føler seg forpliktet til å gå til innkjøp av i forbindelse med dette. Vi trenger etter min oppfatning ikke å adoptere flere slike fenomener inn i vår kultur. Det er hyggelig å gjøre litt stas på noen til en bursdag, og det er enda hyggeligere å gjøre stas på noen i hverdagen generelt. Vi burde ikke trenge flere påskudd til å finne på hyggelige ting med de vi er glad i.
Trenger da ikke gå til innkjøp av masse skrot. Lag biff, server øl i undertøyet, sett på foretrukket underholdning på tv og gi en årskaldender med nudepics eller hva enn som ville gledet dette "mannebeinet". I likehet med kvinner er jo menn også forskjellige så det må man nesten ta utifra hvordan man kjenner sin utvalgte, dog.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det er hyggelig å gjøre litt stas på noen til en bursdag, og det er enda hyggeligere å gjøre stas på noen i hverdagen generelt. Vi burde ikke trenge flere påskudd til å finne på hyggelige ting med de vi er glad i.
Vis hele sitatet...
Godt sagt. Det er helt OK å gi de rundt meg oppmerksomhet, men ikke fordi handelsstanden sier at jeg skal.
Jeg er en såpass liten trassig drittunge at jeg nekter å kjøpe noe til min bedre halvdel på denne dagen, rett og slett fordi jeg ikke synes noe om den.

Ikke er jeg stort romantisk av meg heller men jeg vil heller overraske med blomster en annen dag i året da det ikke "forventes" av meg.
Jeg lager en bedre middag, og om jeg husker det og tilfeldigvis ser at Rema selger roser, så kjøper jeg muligens en - men det gjør jeg sånn sett en gang i måneden ellers. Må holde romantikken i live, vetth.
Dama kan få ha sin valentines day, liker og få fruen til å føle seg bra. Men øye for øye, så 14.mars er det steak and blowjob day..

"Celebrated on March 14th, Steak and Blowjob Day is a holiday for men, celebrated the month after Valentine's Day -- a holiday for women.

The idea is simple: no cards, flowers, candy or other whimsical gifts. Ladies (and gay men), you simply bestow your partner with a steak and a blowjob. Not necessarily in that order."
Tanken er fin, men kjøpepresset, som jo følger høytidene som gribber etter en halt gaselle, gir avsmak og motvilje for min del..
Sist endret av random42099; 25. januar 2012 kl. 13:45.
Siden jeg ikke vet så skal jeg spørre. Hvor står det egentlig at dette er dagen mannen skal komme med masse dilldal? Jeg trodde det var en dag for begge kjønn, og ikke bare jenter som får for lite romantisk oppmerksomhet ellers i året.
Det er to ting jeg alltid sier fra om før jeg engang involverer meg delvis seriøst med en jente; jeg gir en god faen i valentinesday og jeg kommer ikke til å huske bursdagen hennes.

Bare pisspreik fra ende til annen spør du meg.
Vi bruker å dra ut å spise, ikkeno mer en det. Unnskyldning for å ta seg en bedre middag ^^
Du må beise sjarken!
Jeg vet ikke når valentinsdagen er men skal på kino med dama å så dra til meg å " lage mat"
Jeg gir faen i dagen, men dama hadde likt det å derfor gjør jeg det, bare fordi jeg synes det er godt å se henne ha det godt
Sist endret av BMWe39; 25. januar 2012 kl. 14:38.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er to ting jeg alltid sier fra om før jeg engang involverer meg delvis seriøst med en jente; jeg gir en god faen i valentinesday og jeg kommer ikke til å huske bursdagen hennes.

Bare pisspreik fra ende til annen spør du meg.
Vis hele sitatet...
Litt sær eller?
Jeg er i utgangspunktet i mot. Burde ikke hver dag være Valentines?
Sitat av chrish Vis innlegg

Så, hva synes dere gutta om denne dagen?
Vis hele sitatet...
Jeg mener denne dagen er nok et eksempel på innførsel av totalt unødvendige utenlandske skikker.
Hvis kjøpepresset og "viktigheten" av Valentines Day øker mer så kommer jeg til å hate denne dagen på lik linje med julehøytiden.

Å være romantisk, handle blomster og sjokolade klarer jeg utmerket godt å gjøre på eget initiativ og ikke minst når jeg føler at det er passende.
Som mann må jeg si jeg liker 14. mars bedre.

Steak and blowjob day!
Latterlig opplegg. Kvasi-fiktiv bakgrunn godt hjulpet av U$A, godt adoptert av "hele verden". Pengesluk og unødig mye mas for ÉN dag. Dessuten bør jo enhver person med litt mer enn rosa skyer og sommerfugler i øyenen forstå at mesteparten av oppmerksomheten som kommer på den dagen er "falsk", misforstå meg rett.

Om man faktisk er en fan av romantikk og slikt bør man heller legge ned litt innsats alle andre dager i året, ikke bare den ene dagen som er blitt den "offisielle kjærlighetsdagen".

Tulledag.
Hvis jeg hadde en kjæreste som ikke tok seg bryet med å huske bursdagen min hadde det nok vært ganske mange hakk verre enn å gi faen i valentinsdagen, forøvrig.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Trenger da ikke gå til innkjøp av masse skrot. Lag biff, server øl i undertøyet, sett på foretrukket underholdning på tv og gi en årskaldender med nudepics eller hva enn som ville gledet dette "mannebeinet". I likehet med kvinner er jo menn også forskjellige så det må man nesten ta utifra hvordan man kjenner sin utvalgte, dog.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg blitt snytt for i alle år.
Anse det som din oppgave og informere jenter om at dette går an å gjøre
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er to ting jeg alltid sier fra om før jeg engang involverer meg delvis seriøst med en jente; jeg gir en god faen i valentinesday og jeg kommer ikke til å huske bursdagen hennes.

Bare pisspreik fra ende til annen spør du meg.
Vis hele sitatet...
WOW. Du lever jammen opp til nicket ditt. Kult.
Sitat av Catnip Vis innlegg
WOW. Du lever jammen opp til nicket ditt. Kult.
Vis hele sitatet...
Ser ikke helt problemet med at han ikke bryr seg om bursdager og ikke viser noen interesse ovenfor Valentines Day?

Merk deg hva trådstarter spør om:
Så, hva synes dere gutta om denne dagen?
Vis hele sitatet...
I min krets gir vi hverandre små oppmerksomheter i jula og til bursdag..
Da slipper man unna å "kjøpe noe bare for å kjøpe noe"
Ser jeg et par sko eller en kul genser og tenker "Den hadde vedkommende blitt kjempeglad for, det er akkurat hans/hennes stil!", da kjøper jeg den uansett om det er 15.juli eller 15.desember!
Valentines går for det samma, jeg kjøper ikke noe til dama bare for å kjøpe noe..
Jeg gir henne det jeg føler for når jeg føler at det er riktig tidspunkt, erfaringen tilsier at gavene ofte blir mer verdsatt når de kommer random og ikke bare er kjøpt på måfå
Du må beise sjarken!
Ser at mange klager over kjøpehysteri hær, du må jo ikke kjøpe masse ting. Kjøp ei rose eller 5 lag middag se en god film eller noe
Ber en passende dame ut på kino date for så å avslutte kvelden hjemme hos meg, alle blir fornøyd! Jeg spanderer se følgelig alt damen vil ha.
Valentines og andre slike ting er noe dritt, men kvinnfolkene krever ekstra luuuuv den dagen, så hva kan man gjøre?
http://en.wikipedia.org/wiki/Valentine%27s_Day

The day is named after one or more early Christian martyrs named Saint Valentine, and was established by Pope Gelasius I in 496 AD
Vis hele sitatet...
Så dagen ble "etablert" noe før kjøpepress og slikt fantes. Får ofte høre at det er handelstanden som har "funnet på" Valentines dagen. Men det er vel heller det at dagen blir utnyttet til det fulle.
Tja, jeg ble glad for at ts minnet meg på dette, pleier å gi dama et kort og noen blomster, hvis ikke blir jeg upoppis. Er det egentlig så farlig da? Jeg tror denne dagen har lite med konspirasjoner vedrørende handelstanden å gjøre. Handelstanden tiltrekker seg utnyttbare fenomener som møkk tiltrekker seg fluer.

Vedrørende Tøffetom, tviler jeg sterkt på at han har hatt dame.
Saatan, valentines day snart?? Det er jo døden for oss som har semi-"kjærester", men ikke har lyst på noe mer enn, ja det fysiske. Hvis jeg driter i valentines day så blir jo jenta skuffa, siden "jeg trodde vi hadde noe". Hvis jeg gjør noe ut av det så sitter jeg jo hvertfall i det.

Død over valentines day!
Drar ut på byen jeg For å finne noe som kan please min bedre halvdel...
Sitat av Katalysator Vis innlegg
Drar ut på byen jeg For å finne noe som kan please min bedre halvdel...
Vis hele sitatet...
Hæ? Du finner noen kjæresten din kan knulle på?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Saatan, valentines day snart?? Det er jo døden for oss som har semi-"kjærester", men ikke har lyst på noe mer enn, ja det fysiske. Hvis jeg driter i valentines day så blir jo jenta skuffa, siden "jeg trodde vi hadde noe". Hvis jeg gjør noe ut av det så sitter jeg jo hvertfall i det.

Død over valentines day!
Vis hele sitatet...
Haha, ja hva gjør dere gutta da?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det er to ting jeg alltid sier fra om før jeg engang involverer meg delvis seriøst med en jente; jeg gir en god faen i valentinesday og jeg kommer ikke til å huske bursdagen hennes.

Bare pisspreik fra ende til annen spør du meg.
Vis hele sitatet...
Var skype som sa at dama hadde bursdag til meg i år så, ja..
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hæ? Du finner noen kjæresten din kan knulle på?
Vis hele sitatet...
Hans bedre halvdel.. den lave halvdelen
Sitat av Catnip Vis innlegg
WOW. Du lever jammen opp til nicket ditt. Kult.
Vis hele sitatet...
Se på svarene i resten av tråden. Se så på din reaksjon på mitt. Hva forteller det deg?

Det er mange som gjerne kunne vært foruten bursdager, valentinesdager eller julen for den saks skyld. Allikevel er det ikke sosialt akseptert å gi uttrykk for dette, gjør man det trekker idioter som deg lynraske konklusjoner basert på jack-shit.

I familiære høytider osv biter jeg tenna sammen, fordi jeg vet at mange setter pris på det og familie skal man ta vare på og glede ubetinget.

I et forhold derimot skal det ikke være slik at man tilstreber å glede den ene parten på bekostning av den andre, slik tilfellet ville vært om jeg gjorde som folk flest. Dvs holdt kjeft og ansett det som min jobb å gi jenta en romantisk opplevelse. For min del del er joggebukse, en grei film, noe lettlaget mat og en tube glidekrem uendelig mye bedre enn dress, blomster, rosa gaver og klysete klisjeer fra one-three-hill.

I et forhold skal man kunne være seg selv i så stor grad som mulig, i en så naturlig setting som mulig. Derfor gir jeg tidlig beskjed om at hvis jenter bryr seg mye om sånt, så er jeg feil fyr. Etter at jeg fylte 16 har jeg forøvrig aldri opplevd at noen jente har hatt problemer med dette overhodet.

Men du får kose deg videre med å hate alle som ikke synes forhold burde være som på tv, jeg gidder ikke bruke mer tid på å forklare meg for moralpolitiet

Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Saatan, valentines day snart?? Det er jo døden for oss som har semi-"kjærester", men ikke har lyst på noe mer enn, ja det fysiske. Hvis jeg driter i valentines day så blir jo jenta skuffa, siden "jeg trodde vi hadde noe". Hvis jeg gjør noe ut av det så sitter jeg jo hvertfall i det.

Død over valentines day!
Vis hele sitatet...
.......AND I REST MY CASE
Valentines day er noe tull, begynner å bli nok amerikansk dritt i Norge nå!
Sist endret av CountDrugula; 26. januar 2012 kl. 15:20.
Hah! Jeg har flaks ettersom dama synes VD er noe tullete sprøyt, i likhet med meg. Jeg har hatt flaks sånn sett. Men pleier likevel å gjøre noe koselig på dagen, da. Er i mine øyne bare et greit dytt i ryggen for å gjøre noe hyggelig
Sånn kjærlighets kliss sparer jeg til seinere i livet en gang, kanskje jeg har ro i rævva nok til det da
Forbanna kommersiell vrøvl
Kall meg gjerne uromantisk, men aldri brukt en ekstra krone på denne dagen, uansett om jeg har dame eller ikke.
Da prøver jeg heller overaske med noe hyggelig en dag da ikke størsteparten av landet gjør det samme, aldri blitt noe sure miner ut av det heller så
Sitat av Bruflat Vis innlegg
Ber en passende dame ut på kino date for så å avslutte kvelden hjemme hos meg, alle blir fornøyd! Jeg spanderer se følgelig alt damen vil ha.
Vis hele sitatet...

Da er det bedre å kjøre film hjemme. Ingenting spennende med å sitte i hvert sitt sete i 1,5 time når hun kan ligge i armkroken din i sofaen.

Hvis du vil spice opp daten litt kan dere spille et spill (brettspill/bowling/biljard/hvasomhelst) der tapern lager middag til dere begge - med påfølgende film og kos