Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1919
Då nettop den mini dokumentaren på vgtv, er en fyr som har fått uhelbredelig kreft i bukspyttekjertelen. og han prøvde skorpion gift for å dempe smerten.

jeg tenkte med engang på cannabis, jeg har sett alt for mange dokumentarer om emnet. og fikk lyst til å anbefale denne fyren å prøve cannabis, siden han er villig til å prøve alt.
jeg lurer da på om det blir rikitg? og hvordan man skal gå frem ? hadde jo vært fint å gjort en god gjerning, i tilegg skapt litt debatt rundt nettop dette temaet. siden kanskje folk vil få et litt annet syn på stoffet i medisink bruk.
ville dere gjort det?
link til serie:

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10031871
Cannabis lindrer nok smerten, og han har nok vurdert det. Dessverre er det ulovlig, selv ved medisinsk bruk.
Jeg er selv imot medisinsk bruk av cannabis avgrunnet at vi har flere smertestillende valg som kan lindre bedre.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Cannabis lindrer nok smerten, og han har nok vurdert det. Dessverre er det ulovlig, selv ved medisinsk bruk.
Jeg er selv imot medisinsk bruk av cannabis avgrunnet at vi har flere smertestillende valg som kan lindre bedre.
Vis hele sitatet...
Men nå har ikke Cannabis de samme bivirkningene som sterke smertestillende. Hvorfor burde ikke det være et personlig valg?
Sitat av nikons Vis innlegg
Men nå har ikke Cannabis de samme bivirkningene som sterke smertestillende. Hvorfor burde ikke det være et personlig valg?
Vis hele sitatet...
Cannabis har mange bivirkninger de også, smertestillende har jeg gått på selv. Måtte vel bruke 3-4 forskjellige typer før vi fant en type som ikke gav meg sterke bivirkninger. Cannabis virker ikke for alle, men vi har medisiner som virker for de fleste.
Vil også påpeke at Cannabis ikke fører til store skader på leveren, slik som langvarig bruk av smertestillende gjør.
Sitat av nikons Vis innlegg
Vil også påpeke at Cannabis ikke fører til store skader på leveren, slik som langvarig bruk av smertestillende gjør.
Vis hele sitatet...
Det skader derimot koordinasjon, reaksjonsevne, innlæring og kortidshukommelse din. Vet ikke hva jeg vil si er bedre..
Sist endret av Rambofant; 21. november 2011 kl. 01:14.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Det skader derimot koordinasjon, reaksjonsevne, innlæring og kortidshukommelse din. Vet ikke hva jeg vil si er bedre..
Vis hele sitatet...
Er du anti cannabis?
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Det skader derimot koordinasjon, reaksjonsevne, innlæring og kortidshukommelse din. Vet ikke hva jeg vil si er bedre..
Vis hele sitatet...
Ganske få smertestillende som ikke gjør det mens man er påvirket av de.
Sitat av Tokis Vis innlegg
Er du anti cannabis?
Vis hele sitatet...
Det stemmer jo da.
Langvarig bruk av planten gir deg jo samme kortidshukommelse som en løk.
Sist endret av Bombasa; 21. november 2011 kl. 01:21.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Det stemmer jo da.
Langvarig bruk av planten gir deg jo samme kortidshukommelse som en løk.
Vis hele sitatet...
Langvarig MISSbruk av planten gir deg samme korttidshukommelse som en løk.
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
Langvarig MISSbruk av planten gir deg samme korttidshukommelse som en løk.
Vis hele sitatet...
OG hvor stor er grensen for misbruk/bruk? Hvem definerer en slik grense i så fall?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
OG hvor stor er grensen for misbruk/bruk? Hvem definerer en slik grense i så fall?
Vis hele sitatet...
Jeg har et avslappet forhold til det, så min grense er kanskje ikke gyldig, men i dette tilfellet vil det jo være før korttidshukommelsen begynner å svikte, noe som ofte skjer når det blir daglig røyking.

Bruker du det engang i helgen eller mnd'en eller kanskje noen ganger i året, og heller ikke lar det skli over i att du bruker det over flere dager eller istedet for å gjøre noe annet du skulle gjøre, da vil jeg si du kun bruker og ikke missbruker.

Men så var det snakk om til medisinsk bruk, og jeg vil tolke det som at det vil bli brukt hver dag, og korttidshukommelsen vil nok bli svekket, men så er spørsmålet om det veier opp mot effekten av de andre medisinene igjen?
Sist endret av Aaatcho; 22. november 2011 kl. 01:56.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Cannabis lindrer nok smerten, og han har nok vurdert det. Dessverre er det ulovlig, selv ved medisinsk bruk.
Jeg er selv imot medisinsk bruk av cannabis avgrunnet at vi har flere smertestillende valg som kan lindre bedre.
Vis hele sitatet...
Smertestillende som er basert på hva?
Smertestillende er dessverre ikke så trygge som du kanskje ønsker og tro, listen med bivirkninger er lang. Skadevirkningene kan være store i noen\flere tilfeller.
Forstår egentlig ikke at du er imot, skadevirkningene du kommer med er en egen diskusjon. Skadevirkningen relatert pga div smertestillende er høyt tilstede, til og med reseptfrie smertestillende.
At du er imot medisinsk cannabis er jo på en måte og skyte seg selv og andre i foten, da du tar bort ett alternativ som kunne hjulpet deg eller andre?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan kan cannabis være ulovlig når det er lovlig med skorpion gift?
Sitat av Patrick Vis innlegg
Hvordan kan cannabis være ulovlig når det er lovlig med skorpion gift?
Vis hele sitatet...
Fordi skorpiongift ikke akkurat er et stoff som missbrukes for rusens skyld.