Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1269
Har laget et VB program der man kan skrive inn en html kode i en tekstboks, og designet vil vises i en "webbrowser" ved siden av. Ganske enkelt program. Men sliter enda med å få publishet det. Noen som kan hjelpe meg? Her er iverfall noen screenshots:
http://bb.xieke.com/files/1/Uten%20navn.jpg
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Artig at du har laget deg et slikt prosjekt. Det er ikke så mye jeg kan kommentere her, egentlig. Annet enn at du kanskje prøver deg på et par til utfordringer å bryne deg på.

Hva med automatisk formattering og/eller highlighting av koding? Der har du mange framgangsmetoder og løsninger du kan leke med.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hva tenker du å publisere? Et program som dette har egentlig ganske lite nytteverdi: det er en veldig begrenset nettleser, bygget på kode du har skrevet veldig lite av. Jeg prøver ikke være buzzkiller, det meste av programmeringserfaring er nyttig på en eller annen måte, men jeg vet ikke om jeg ser noe større poeng i å publisere det, da dette er funksjonalitet man kan få til på 2 egenskrevne linjer.

Om du allikevel vil prøve, husk å kompilere i Release-modus i stedet for Debug-modus. Etter build, vil EXE-filen din dukke opp i \prosjektmappe\bin\Release.
Sist endret av robhol; 20. mai 2011 kl. 00:04.
augi2323's Avatar
Trådstarter
Sitat av robhol Vis innlegg
Hva tenker du å publisere? Et program som dette har egentlig ganske lite nytteverdi: det er en veldig begrenset nettleser, bygget på kode du har skrevet veldig lite av. Jeg prøver ikke være buzzkiller, det meste av programmeringserfaring er nyttig på en eller annen måte, men jeg vet ikke om jeg ser noe større poeng i å publisere det, da dette er funksjonalitet man kan få til på 2 egenskrevne linjer.

Om du allikevel vil prøve, husk å kompilere i Release-modus i stedet for Debug-modus. Etter build, vil EXE-filen din dukke opp i \prosjektmappe\bin\Release.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener Har egentlig ikke vært meningen å publisere det sånn her, men heller vise det til venner og slikt. Ser også selvfølgelig hvor unyttig og upraktisk det er i praksis. :-) Men dette var mitt første program og kommer forhåpentligvis sterkere tilbake. Som |d13m0b sier så er det sikkert mange flere funsksjoner jeg kan "leke" med og utfordre meg selv i :-) Men takk for kjapp respons
Sist endret av augi2323; 20. mai 2011 kl. 01:06.
Sikkerhet/Utvikling
CodeBarbarian's Avatar
Hei Augi2323 Jeg kan komme med et lite tips: Når du skal publisere et program ved bruk av Visual Basic Express Edition eller uansett Visual Studio kompiler. Så dobbelt klikker du på "my project" og Setter opp hvilken parametre og slikt du vil bruke for ditt program. Så helt nederst finner du noe som heter publish. Bruk den og du får kontrollere alt du vil

- CodeBarbarian
Kult

Du bør kvitte deg med "form1" og det rare vb ikonet da :P

ellers likte jeg det
Morsomt prosjekt. Hva betyr "Place the file: "?
Sitat av bronsky Vis innlegg
Morsomt prosjekt. Hva betyr "Place the file: "?
Vis hele sitatet...
Lagringsplass for HTML-filen som genereres?
Kunne gjerne sett at du enten publiserte det her, eller sendte en download link på PM til meg.

Download-link eller ikke, blir kp fra meg
Sitat av Rejolo Vis innlegg
Lagringsplass for HTML-filen som genereres?
Vis hele sitatet...
Ok, men da ville jeg byttet ut...

"Test code" med "Generate file"

og

"Place the file: " med "Save to: "
Greit prosjekt for en nybegynner! Men du burde kanskje jobbe litt med designet ?

EDIT:
protip: http://www.devcomponents.com/dotnetbar/
Sist endret av nirvana92; 25. mai 2011 kl. 14:05.