Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 480
Planen er å kjøpe en ekstern harddisk på minst 1TB, og den bør helst ikke koste all verden (dvs under 1k).
  • Er det noen stor kvalitetsforskjell fra merke til merke, eller går det stort sett for det samme?
  • Hva er i såfall forskjellen, og hvilke(t) merke(r) er å anbefale?

Om noen også har konkrete forslag til hva jeg bør kjøpe, mottas dette med stor takknemlighet.
Kjøpte en billig ekstern HDD på Elkjøp engang. Husker ikke merket, men det var ikke av de store som WD osv. Disken holdt akkurat lenge nok til at jeg fikk lastet alt jeg hadde over på den før den tok kveld. Leverte den tilbake og fikk pengene og kjøpte med Western Digital ekstern HDD. Alt av disker fra WD har aldri sviktet meg. Eneste jeg har vært borti er at kontrolleren på en ekstern har tatt kvelden. Men disken fikk et nytt liv i en stasjonær maskin. Så jeg anbefaler WD på det sterkeste fra et personlig synspunkt. PS: De er ganske så konkurransedyktige på pris også.