Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 773
Hei alle sammen, jeg har en liten filmskaper i meg, sammen med en kamerat har vi nå laget vår første film. jeg har veldig lysr til at dere skal se den og si hva dere syns?

http://www.youtube.com/watch?v=Qvuir...e=channel_page

det er litt rask klipping, og grunnen til dette er at den skal være med i Amandus som hadde en tidsgrense på 5 minutter, håper dere liker den,, handlingen er ganske dyp den tar for seg mobbing på skolen og utenfor skolen.

åpen for god og dårlig kritikk
Først av alt, excuse my French. Fjern de jævla notifications som popper opp! Får dere virkelig til å se useriøs ut når dere spammer om subscribers i en ellers så følsom film.

Flott at dere har fått en voksen med på prosjektet, det styrker hele filmen siden de fleste er pur ungdomsprosjekter. Btw: Første scenen, når faren kommer inn med søpla og sier "Se til helvette å reis deg" og "den skal ut nå" Høres det ut som gutten ler.
Sist endret av Elemental; 29. januar 2009 kl. 21:50.
Jeg syns filmen var bra på en måte, sterkt tema som sagt, dog veldig rett uten noen overraskelser.

Den ustødige kamerahåndteringa så ut til å være med vilje til en viss grad, og jeg tror det kunne fungert mye bedre hvis dere hadde hatt bedre lyssetting, det var altfor mørkt og vanskelig å se ting mange steder. Skuespillet er ikke helt på topp, men det er vel nesten så som det blir på dette nivået.
Spammer om subscriber?? den kommer 2 ganger
først og sist
Synes den var bra, og notifications går det an å skru av.

KP
Sitat av drittunge Vis innlegg
Synes den var bra, og notifications går det an å skru av.

KP
Vis hele sitatet...
Selfølgelig går det an, men du må da være enig i at det er forstyrrende med en beskjed øverst i videoen hvor det står "Subscribe???!--->" når gutten ligger i skogen med oppkuttete armer og gjennomgår det forferdelige livet hans?

Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
Spammer om subscriber?? den kommer 2 ganger
først og sist
Vis hele sitatet...
Brukte kansje feil ord, men les det jeg skrev 4 linjer opp.
Sist endret av Elemental; 29. januar 2009 kl. 22:05.
Inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha sett denne filmen, kan egentlig ikke beskrives på noen god måte. Bare det å tenke på at slikt faktisk skjer i virkeligheten, er forferdelig å tenke på. Jeg kjenner selv ei jente, hvis far er alkoholiker. Familien ser ut til å leve et normalt liv, jenta smiler på skolen, og har venner der. Hun har dog en mor som lever, noe som sannsynligvis letter på situasjonen. Når jeg selv var på denne jentas alder, husker jeg at noe av deg jeg gledet meg mest til på slutten av skoledagen, var å komme hjem. Jeg trodde da at alle hadde det på samme måte. på ungdomsskolen fikk jeg øynene delvis opp for at det faktisk ikke er alle som har et like godt forhold til foreldrene sine.

Etter å ha sett denne filmen sitter jeg egentlig igjen med et ganske rart inntrykk; er verden virkelig så fæl? Hva har en person gjort galt for å fortjene slikt (som dere også sier i filmen). Ingen fortjener slikt, ikke engang folk som Saddam Hussein, eller hitler for den saks skyld (selv om det kanskje hadde blitt en bedre verden i ettertid.

Jeg merker jeg fikk litt tårer i øynene også underveis i filmen. Jeg kunne på en måte identifisere meg med personen i filmen. I puberteten kan man ofte oppleve at verden er mot en, og at alt bare går feil vei, men det er en ganske normal følelse, som de aller fleste går gjennom en eller annen gang. Det som dog ikke er normalt, og slettes ikke alle går gjennom, er foreldre med alkoholproblemer. Heller ikke alle har opplevd å bli mobbet.


Angående forespørselen for subscribers; grunnen til at folk klager på dette, er at slik reklame overhodet ikke hører hjemme i en slik film, ihvertfall ikke OPPÅ filmen. det kunne isåfall stått en liten notis i beskrivelsen, noe som "Likte du filmen? Subscribe da vel" eller liknende.

som andre har påpekt; det var litt mye shaky-cam, men på mange plasser i filmen passet det på en måte inn, da man får en slags følelse av å være tilstede selv

KP til trådstarter, for filmen, ikke annotations
Takker for all kritikk vi setter veldig stor pris på at dere liker filmen og at den gir såpass bra intrykk på de fleste=)
Grunnen til at vi lagde denne filmen var for å prøve å forhindre mobbing på en litt annen måte en det skolene gjør nå til dags.

jeg har nesten netopp gått ut fra ungdomskolen, og jeg husker alle disse mobbe testene og forsøkene skolene gjorde for å forhindre mobbing. Skal jeg være helt ærlig så dreit jeg i alt som ble sagt og gjort. jeg har faktisk mobbet folk helt frem til jeg skjønte selv hvor alvorlig dette var.

Målet vårt er å få vist denne filmen på skoler, slik at andre ungdom kan få se filmen, og kanskje de faktisk vil forstå hvor alvorlig mobbing faktisk er.
Kanskje de er akkurat som meg da jeg gikk der, at jeg ikke brøy meg noe serlig om det. men vi håper altså at filmen vil sette et inntrykk og tilogmed få de "tøffeste" til å tenke =)

kom gjerne med mer kritikk =)
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
Takker for all kritikk vi setter veldig stor pris på at dere liker filmen og at den gir såpass bra intrykk på de fleste=)
Grunnen til at vi lagde denne filmen var for å prøve å forhindre mobbing på en litt annen måte en det skolene gjør nå til dags.

jeg har nesten netopp gått ut fra ungdomskolen, og jeg husker alle disse mobbe testene og forsøkene skolene gjorde for å forhindre mobbing. Skal jeg være helt ærlig så dreit jeg i alt som ble sagt og gjort. jeg har faktisk mobbet folk helt frem til jeg skjønte selv hvor alvorlig dette var.

Målet vårt er å få vist denne filmen på skoler, slik at andre ungdom kan få se filmen, og kanskje de faktisk vil forstå hvor alvorlig mobbing faktisk er.
Kanskje de er akkurat som meg da jeg gikk der, at jeg ikke brøy meg noe serlig om det. men vi håper altså at filmen vil sette et inntrykk og tilogmed få de "tøffeste" til å tenke =)

kom gjerne med mer kritikk =)
Vis hele sitatet...

dem sier jo også at de aller fleste mobbere selv er/har vært mobbeoffere, har du noen gang blitt mobbet/plaget?

forresten, hvem av personene i filmen er deg?
ja jeg ble faktisk mobbet på barneskolen. men det varte ikke lengre enn 1 år eller noe?

Jeg er faktisk ikke med i filmen, bare bak kamera. Men den andre Regissøren er med. og det er han ene mobberen i hvit genser. når de er på skolen . han som dytter først til Mobbeofferet når de skal ut døra. hvis du skjønnte ?