Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2313
jeg har ikke posta på soundcloud på grun av at min første sang fikk så mange plays, dette har skapt en umulig standardi huve mitt, ingenting er bra nokk. Nå har det gått over 7mnd siden den tid, å jeg MÅ bynne å poste igjenn..eller?, at noen tall på en skjerm faktisk ødela alt av interesse i å fortsette selv om det er en illusjon, ingen bryr seg.

jeg har laga en tullebruker der jeg poster ALT bare for og komme over denne frykten om at folk vil hate meg som person barefordi en lyd hørtes rar ut...

hær er noe jeg la ut på andre brukeren min, nå bynner jeg å bli ganske sikker på at jeg burde gjøre mye av musikken min offentlig, det er kansje ikke bra men det er sikkert noen i værden som vil høre på noe av det::

https://soundcloud.com/ofaan/ssugh

Hvorfor har jeg venner som legger ut musikken sin selv om det suger, de startet med ableton for en uke siden å har ingen problem med å dele ALT.
jeg har jobba med musikk i 7 år og har posta så mye som en sang.


Noen som har samme problemet? tør ikke dele sin musikk. ikke gjøre den ferdig... fordi er den ferdig så har du ingen unskyldning.. den type greier
Det er byrden med å jobbe kreativt, du er aldri fornøyd med det du lager. Men må si at det du produserer har såpass høy kvalitet at med god markedsføring så kan du få titusenvis med plays, tusenvis av likes/kommentarer. Du må bare være litt mer selvgod.
Fake it to you make it type greier?

Jeg føler jeg blir for kreativ, jeg får til å lage house å generiske melodier, men jeg elsker å lage noe nytt, noe noen vis spørre " hva sjanger er dette?. dette medfører mye veldig my rar musikk da
Sist endret av Knarkellerknips; 20. desember 2017 kl. 17:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nja, musikk kan ikke fakes. Men den er bra nok til at du kan oppsøke et publikum og være stolt av det. Sånn sett, om du ikke føler at det er riktig så kan du jo fake at du liker musikken din

Ja det er mye kreativt der. Liker mye. Stå på mann. Bare jobb med markedsføringen din. Du har skamfullt lite plays i forhold til musikken din.
Hvorfor du ikke tør må du finne ut av selv, men det handler om å kjenne på suget i magen når man går utenom komfortsonen sin. Den følelsen kommer man ikke unna hvis man faktisk vil ha personlig vekst. Jeg synes musikken din er av høy kvalitet.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Konsentrer deg om musikken din og å få den ut, og drit i plays. For min del så er det mye viktigere at 1 person virkelig får en connection til musikken min enn at 1000 folk syns at den er fengende. Å få mange plays handler også mye om promotering og reklamering, og hvis du ikke holder aktivt på med det så skal det litt til å få masse avspillinger.

Det er ikke nok å bare ha et talent i 2017, reklamering og promotering er alt. Gidder du ikke å holde på med det eller ikke er flink til det så får man kanskje ikke all verdens med plays, og det er helt greit. Med mindre jeg skulle ha levd av musikken så er det rett og slett ikke viktig at jeg får ufattelig mange plays eller likes. Å produsere eller holde på med musikk handler om å være kreativ, ikke om å booste egoet sitt.
Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
...dette har skapt en umulig standardi huve mitt, ingenting er bra nokk.
Vis hele sitatet...
Sitat av Potetmix Vis innlegg
Det er byrden med å jobbe kreativt, du er aldri fornøyd med det du lager.
Vis hele sitatet...
Spot on. Jeg vil tro problemet med å være kreativ i ditt tilfelle er at du alltids kan finne en del av sangen du kan gjøre bedre. Tweake EQ, mer/mindre layers, nyanser, variasjon osv.

Jeg vil også tro at desto flinkere hjernen er til å gjøre disse tingene, desto lettere er det å finne noe annet å rette.
Prøv å huske på at lytteren har aldri hørt dine forskjellige verisjoner eller vet om forskjellige tweaks du har tenkt/gjort. En lytter vil derfor svært ofte være mindre kritisk til produksjonen enn hva du som låtskaper vil være. Ha troen på at du gjør så godt du kan og at det i seg selv vil lede til bedre og bedre resultater.

Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
Nå har det gått over 7mnd siden den tid, å jeg MÅ bynne å poste igjenn..eller?, at noen tall på en skjerm faktisk ødela alt av interesse i å fortsette selv om det er en illusjon, ingen bryr seg.
Vis hele sitatet...
Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
...nå bynner jeg å bli ganske sikker på at jeg burde gjøre mye av musikken min offentlig, det er kansje ikke bra men det er sikkert noen i værden som vil høre på noe av det
Vis hele sitatet...
Lager du musikk for andre eller deg selv?

Om du lager musikk fordi det gir deg noe og likerklikk er en bonus, og du kjenner trangen til å lage/poste musikk, så er det nok på tide å begynne

Musikk som er skapt ut fra trangen til å lage musikk kontra musikk laget for likerklikk, etterlater ofte ett større preg på lytteren og blir mer minneverdig over tid. Her kan "amatørfeil" lett overses fra lytteren sin side, selv om "OCD" kreativiteten skriker om at låta ikke er perfekt.

Er alltid noen som vil være villig til å lytte på din musikk, men den må først være tilgjengelig :P


Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
Hvorfor har jeg venner som legger ut musikken sin selv om det suger, de startet med ableton for en uke siden å har ingen problem med å dele ALT.
Vis hele sitatet...
Forenklet: De har skyhøy selvtillit og bunnlav standard. (PS. Min mening....)

Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
jeg har jobba med musikk i 7 år og har posta så mye som en sang.
Vis hele sitatet...
Men hvor mange låter har du lagd?

Hørte på låta du linket til her og det er ingen tvil om at du vet hva du gjør. Du burde derfor ikke være redd for å poste sangene dine. (Kvaliteten er over gjennomsnittet av de som lager musikk på siden, om du spør meg)


Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
Noen som har samme problemet? tør ikke dele sin musikk. ikke gjøre den ferdig... fordi er den ferdig så har du ingen unskyldning.. den type greier
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke problem med å poste, men jeg sliter veldig med å gjøre en sang ferdig. Jeg finner alltid noe jeg kan forbedre og det ender veldig ofte med at låter aldri blir fullført og derfor aldri postet :P
Foreløpig sitter jeg på 10+ sanger som er ferdig, men fordi jeg alltid finner noe å forbedre/gjøre annerledes kommer jeg aldri til Mastringspunktet :P

Har selv gått nærmere 5mnd siden min siste post på soundcloud og jeg kan også kjenne at jeg føler trangen til å lage musikk og få det "ferdig" virkelig sliter i meg pr dags dato.

For å oppsummere: Jeg sliter med noe av det samme og har ingen løsning å tilby, men når det kommer til å poste sanger trenger du ikke bekymre deg for å være blant de "dårlige", da kvaliteten din ikke er ett hinder. Om du vil ha flere likerklikk handler det bare om hvor mange som vet om sangen(markedsføring som Potetmix nevnte).

Låta du la ut var chill og resten av sangene bar ikke noe preg av noe amatørmessig =)

Og som en siste bemerkning; dersom folk dømmer deg som person utfra kvaliteten på lydproduksjon på en låt, så er det kanskje de personene du ikke vil ha i livet ditt uansett :P

Sitat av Dongerino Vis innlegg
For min del så er det mye viktigere at 1 person virkelig får en connection til musikken min enn at 1000 folk syns at den er fengende.
Vis hele sitatet...
Gullkorn å ta med seg her TS....

Jeg har hørt 100-vis av sanger i samme sjanger som Dongerino lager, veldig mange med mye bedre lydproduksjon, men når jeg vil høre på den type musikk (chillsanger), ender jeg ofte opp med Dongerino eller personer som jobber på samme måte. Dette fordi jeg føler en større connection som nevnt. Klarer du å få connection i sangen spiller det ingen rolle om den ikke er produksjonsmessig perfekt. Jo bedre lydbilde jo større bonus, men hovedretten er "fortellingen" som sangen gir. Enten det er vokalt eller instrumentalt =)
Sist endret av Tvi||ing; 20. desember 2017 kl. 19:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg gjør den ikke ferdig fordi da må jeg akseptere at det er det jeg fikk till, alle mine sanger på soundcloud er halvferdie. works in progres.. en ide, de slutter av plutselig. men nå får jeg betalt for en sang så alt må bli ferdig.. å jeg må levere det som ett produkt føler meg som en fraud selv om jeg har holt på i 7. dette er den jeg tenker å gi han. https://soundcloud.com/ofaan/ugh.

jeg trenger feedback fordi jeg så jævla usikker

som med alt annet så er det halv ferdig, så jeg kan skylle på at jeg glemte stereo enhancern så derfor liker ikke du sangen

Tror dere om jeg bare poster greierne som kommer selvsikkerheten ettervert?,
Sist endret av Knarkellerknips; 20. desember 2017 kl. 21:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
Jeg gjør den ikke ferdig fordi da må jeg akseptere at det er det jeg fikk till,
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener, men er du ikke stolt av hva du har skapt?
Eller er problemet at du føler det er mye som må forbedres?

Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
alle mine sanger på soundcloud er halvferdie. works in progres.. en ide, de slutter av plutselig. men nå får jeg betalt for en sang så alt må bli ferdig.. å jeg må levere det som ett produkt føler meg som en fraud selv om jeg har holt på i 7. dette er den jeg tenker å gi han. https://soundcloud.com/ofaan/ugh.
Vis hele sitatet...
Linka funka ikke så fikk ikke hørt, men utfra hva jeg har hørt av sangene dine så er nok ikke lydproduksjonen ett problem og du er ingen kjeltring på det punktet Du hadde neppe fått betalt dersom vedkommende ikke trodde du var istand til å gi ett produkt h*n ville bli fornøyd med.

Tror heller ikke at fyren forventer at låta skal bli verdens neste sommerplage hvis du skjønner hva jeg mener.

Sitat av Knarkellerknips Vis innlegg
jeg trenger feedback fordi jeg så jævla usikker

som med alt annet så er det halv ferdig, så jeg kan skylle på at jeg glemte stereo enhancern så derfor liker ikke du sangen

Tror dere om jeg bare poster greierne som kommer selvsikkerheten ettervert?
Vis hele sitatet...
Det er ingen tvil fra min side om at du er dyktig og du setter høy standard på verkene dine.
Om kunden liker stilen(og ikke lydproduksjonen i seg selv) er jo ikke noe man kan forutse før sangen er ferdig og kunden får høre den.

Og siden dette er en betalt jobb, er det stor sjanse for at kunden har valgt deg nettopp fordi du eksperimenterer o.l

Jeg tror selvsikkerheten kommer når du er trygg på det du gjør og når du finner ditt rette publikum.
South Park Trey Parker hater alle episoder de la ut ifølge interjuvet, det er helt vanlig. Jobber med video å kan relatere til hjerne verste fiende, jeg er nesten aldri fornøyd med resultat.
Har samme problem, men hos meg dreier det seg ikke om å tørre å poste eller ikke, har ikke akkurat flust av følgere så har naturligvis ingen ideer om å skuffe mitt 'publikum' heller.

Det er generelt i den kreative fasen jeg ofte sitter fast. Kan lage uendelige varianter av liknende melodier / harmonier før jeg finner det jeg er ute etter. Samt den endeløse mengden kombinasjoner av instrumenter som finnes. Her er håpet å ende opp med en melodi som er til en viss grad unik og igjenkjennbar.
Sist endret av andlov5000; 21. desember 2017 kl. 00:52.
linken funka ikke fordi jeg fjerna denn, av usikkerhet... det er på en måte hele problemet mitt. alt du finner av meg på soundcloud er noe jeg selv vet er ikke er bra på en måte, den låta ista er liv å død.. og av den grunn deler jeg aldri det, "jeg prøvde" på en måte. greia er at jeg kan jo å lage musikk, jeg frykter jeg blir han rapper duden på skolen som tror han er det shit, men alle vet at værden hadde en bedre plass uten han... litt på spissn kansje.

hær er en gammel version av konseptet, å jeg ska prøve å ikke slette det før noen får hørt.. https://soundcloud.com/ofaan/ugh/s-PchQg .

jeg vurderer og få hanz til og mastre.

sinnsykt gla for all responsen, jeg tror problemet mitt er at jeg ikke tåler kritikk å av den grunn deler jeg bare musikk som er verdig av kritikk.. gir dette mening? ¨

litt som sosial angst, du er redd for å gjøre det dårlig i sosiale sammenhenger så du unngår de. da blir vell jeg en som bare gjør det dårlig sosialt for å ikke ha angst? gir dette mening?

for du som lurte på hvor mange sanger jeg har laget, jeg har 200private og 1 offentlig på niinji profilen og 51 på ofaan. dette er bare soundcloud da, har laget musikk så lenge jeg kan huske. pappa var trommis så jeg begynte med protools å spilte in selv. mye av ofaan er tracks fra ungdomskolen. jeg har lettere for og poste ting som er gammelt, sikkert fordi det er en unskyldning
Sist endret av Knarkellerknips; 21. desember 2017 kl. 02:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Såpekoker av rang
Vil skyte inn at jeg kjenner meg igjen i dette her. Lager selv musikk og har gjort det i vel 17 år nå.
I 10 av disse kan jeg kalle meg selv flink.

Hvor mange hele låter har jeg lagt ut totalt i løpet av denne tiden? Kanskje 7-8. Ingen jeg er spesielt stolt av. De jeg er stolt av er enten korte WIP-klipp eller prosjektfiler som ligger i kø for å bli korrupte. Har hundrevis, antakelig tusenvis, av slike. Dette skjer fordi egne forventninger og press overskygger skapergleden når jeg skjønner at jeg har noe virkelig bra på gang. Det har også noe med depresjon å gjøre - man mister lysten til det man egentlig er glad i og blir enda mer deprimert fordi man ikke får gjort noe med evnene man har. Ekstra kjipt etter mange år når man ser tilbake på alt man ikke utrettet som kunne blitt noe. Jeg har ikke gitt opp, planlegger stadig å få ut musikk, men det er strevsomt.

Du har fått mange gode råd her som jeg skulle ønske jeg fikk tidligere i den ikke-eksisterende musikalske karrieren min. Et annet godt råd er å unngå å legge ut såkalte WIP-klipp og lignende. Lytterne dine vil helst høre hele låter, og legger du ut en teaser med godt potensiale får du "belønning" i form av praise før du er ferdig og egentlig fortjener det. Du skyter deg selv litt i foten. For meg og mange andre setter dette ofte en brems på lysten til å fortsette. Jeg begynner ofte heller på et nytt prosjekt enn å fortsette i disse tilfellene.
Sist endret av monoid; 21. desember 2017 kl. 02:44.
Akkurat! kunne ikke sagt det bedre selv