Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 6463
Hei - Vi har i dag sentralbordløsning bedrift fra telenor. Køsystemet deres opplever vi som svært dårlig og tilbakeringfunksjonen er ikke optimal for vårt behov.

Derfor ønsker vi å bytte, men det er usikkert hvem vi kan bytte til. Netcom ser ut til å ha et bedre tilbud, men de tilbyr ikke opptaksfunksjon(på lik linje med telenor) til en rimelig pris. Evt. blir vi nødt til å drifte denne sentralbordløsningen selv, men vi er ikke mer enn maksimalt 6 personer på vaktløsningen vår, noe som gjør at vi ikke er ute etter et superavansert system.

Gi gjerne inspill dersom du vet eller har satt opp et lignende system før.
Phonero ?
Har hatt en del å gjøre med ett firma som nå er blitt en del av Phonero. De kunne iallefall tidligere levere svært gode løsninger, og prisen var det ingenting å si på. Dyktige folk.
Sitat av caperno Vis innlegg
Phonero ?
Har hatt en del å gjøre med ett firma som nå er blitt en del av Phonero. De kunne iallefall tidligere levere svært gode løsninger, og prisen var det ingenting å si på. Dyktige folk.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding. Jeg ringer dem i morgen tidlig.

Andre som har forslag?
Netcom? https://netcom.no/bedrift/smaa-bedrifter

Bruker selv Phonero, etter at de ga meg et bra tilbud på abo.
Bare husk å si ifra at du vil bytte vekk fra Telenor, så gir de deg sikkert et bedre tilbud.
I jobben min har vi også brukt Telenor med samme opplevelse som du beskriver.
Etter en runde med andre aktører i markedet, så havnet vi på Network Norway. Da de var vesentlig billigere og hadde bedre løsninger.

Til nå har deres produkt vært meget tilfretsstillende.
Jeg anbefaler absolutt også Phonero. De er det desidert beste på bedriftsløsninger i Norge.

Sentralbordløsningen deres er meget god.
Jeg er ikke habil i denne saken da jeg jobber for Intelecom, men vi leverer også ulike løsninger. Både sentralbords og IVR-løsninger.

Hva slags type krav har dere til løsning?


Mvh Faller
Sist endret av Faller; 17. februar 2015 kl. 21:34.
Bør vel også nevnes at Intelecom er en av aktørene som deler ut kundeservicepris under Call Center dagene hvert år, så du kan med andre ord kjøpe deg til en førsteplass (førsteplass i din bransje er billigere er billigere enn å kjøpe seg til Årets Beste Kundeservicebedrift) i samme slengen som du kjøper et elendig IVR-system. Er du kjapp så kan du rekke å vinne pris til utdelingen i mai 2015!
Hvis du er i tvil, se på hvor mange ganger NextGenTel har vunnet kundeservicepris(er)! De bruker nemlig Intelecom med stor suksess! </sarcasm> XD
spennende påstander bashfoo. Hvordan kunden ønsker sitt IVR-system er opp til nettopp kunden.

Vi har andre kunder som derimot har vunnet kundeservicepriser, både i Norge, Sverige og Danmark. Så joda, kunder bruker det med stor suksess også.


Mvh Faller
Sitat av Faller Vis innlegg
Jeg er ikke habil i denne saken da jeg jobber for Intelecom, men vi leverer også ulike løsninger. Både sentralbords og IVR-løsninger.

Hva slags type krav har dere til løsning?


Mvh Faller
Vis hele sitatet...
Hei. Vi er mye ute og reiser i tillegg til at vi bemanner en vakttelefon. Som oftest er det kun en som sitter på vakta, som vanligvis går greit, men noen ganger smeller det og da må 2-3 til koble seg på for å slukke brann.

Automatisert sentralbord med kø-system er primært det vi er ute etter.

Slik jeg ser det for meg: Kunde ringer inn og vakta er opptatt. Kunde blir satt i kø. Dersom kunde må vente i mer enn 30 sekunder, får kunden beskjed om muligheten for å bli ringt tilbake. For ansatt med vakt må han da kunne få en beskjed om at de står i kø. Telenor har løst dette ved at man automatisk blir oppringt og varslet om at tilbakering fra kø er brukt til neste samtale når man legger på første samtale. Det fungerer, men da er det viktig at man vet hvem man ringer til dersom de er opptatt, noe Telenor ikke gjør.

I tillegg er vi interesserte i en sentral opptaksløsning. Vi har mer enn nok av klager der kunder regelrett lyver om situasjonen, noe vi ønsker å oppklare ved å loggføre samtalene.
Sist endret av Patrick; 18. februar 2015 kl. 15:51.
Sitat av Patrick Vis innlegg
Hei. Vi er mye ute og reiser i tillegg til at vi bemanner en vakttelefon. Som oftest er det kun en som sitter på vakta, som vanligvis går greit, men noen ganger smeller det og da må 2-3 til koble seg på for å slukke brann.

Automatisert sentralbord med kø-system er primært det vi er ute etter.

Slik jeg ser det for meg: Kunde ringer inn og vakta er opptatt. Kunde blir satt i kø. Dersom kunde må vente i mer enn 30 sekunder, får kunden beskjed om muligheten for å bli ringt tilbake. For ansatt med vakt må han da kunne få en beskjed om at de står i kø. Telenor har løst dette ved at man automatisk blir oppringt og varslet om at tilbakering fra kø er brukt til neste samtale når man legger på første samtale. Det fungerer, men da er det viktig at man vet hvem man ringer til dersom de er opptatt, noe Telenor ikke gjør.

I tillegg er vi interesserte i en sentral opptaksløsning. Vi har mer enn nok av klager der kunder regelrett lyver om situasjonen, noe vi ønsker å oppklare ved å loggføre samtalene.
Vis hele sitatet...
Vet mest sannsynlig om den løsningen du ser etter. Se PM.
Hadde gått for Phonero sin. Der kan du sette opp kø system med prioritet via et webbasert grensesnitt.
Anbefaler å se videoene på hjemmesiden deres.

Blir bare rot å blande inn en tredjepart i tillegg til mobiloperatøren i en så liten bedrift.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Patrick Vis innlegg
Hei - Vi har i dag sentralbordløsning bedrift fra telenor. Køsystemet deres opplever vi som svært dårlig og tilbakeringfunksjonen er ikke optimal for vårt behov.

Derfor ønsker vi å bytte, men det er usikkert hvem vi kan bytte til. Netcom ser ut til å ha et bedre tilbud, men de tilbyr ikke opptaksfunksjon(på lik linje med telenor) til en rimelig pris. Evt. blir vi nødt til å drifte denne sentralbordløsningen selv, men vi er ikke mer enn maksimalt 6 personer på vaktløsningen vår, noe som gjør at vi ikke er ute etter et superavansert system.

Gi gjerne inspill dersom du vet eller har satt opp et lignende system før.
Vis hele sitatet...
NetCom Mobile Voice Recorder som tjenesten heter kan gjøres noe med i forhold til pris. Kjenner til forhandlere som er meget dyktig på å forhandle på slike ting som dette inn mot NetCom.

Utenom dette, så har du også mulighet til å få testet løsning før du signerer noe, bare så du er klar over det...
Protip: Test før du går med på binding. Phonero har noen SINNSYKE vilkår og bruddgebyr.
Leverer selv bl.a Telenor, men om det ikke tilfredstiller kravene, og verken Phonero eller NwN kan løse akkurat det du ber om, så ville jeg snakket med Intelecom. Det koster litt mer, men da får du det du faktisk vil ha.
Jeg tviler oppriktig på at NwN og Phonero faktisk kan løse 100% av kravene dine.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dipper og Oyatel har også en del løsninger at jamføre med.