Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4415
Heisann.
Det har nå i det siste kommet en del dørselgere på for å selge diverse produkter, hvorav noen av episodene har vært behagelige. Og noen, ikke fult så behagelige.

Mange her på forumet som har gjort seg en mening eller to når det kommer til generelt dørsalg?

Positivt? Negativt?
Vel, for et par dager siden kom Jehovas Vitner på døren. Og selv om de var hyggelige, så irriterte det meg at jeg måtte dra ut av de hva de egentlig pushet.. De prøvde seg på "vi har en brosjyre vi gjerne vil dele ut", og selv når jeg spurte "om hva?" så sa de kun "om forskjellige spørsmål".. Når jeg da spurte hvilke type spørsmål så fikk jeg etterhvert svaret "om hva som er meningen med livet... og andre spørsmål som bibelen har svar på.."
Tok da ikke imot brosjyren, men googlet domenet på fremsiden og fikk bekreftet at det var jehovas vitner som vekket meg med 5+ min bullshit når jeg forsøkte å sove etter en nattevakt..

Med mindre (Google) fiberselgere kommer på døra så er iallefall alle tenkelige dørselgere uønskede i min mening.
Positivt: Bedre med dørselgere enn folk som stjeler døra ( og det som er innafor) eller tiggere. De kan komme på rett tid når jeg virkelig trenger det de selger.

Negativt: De har en tendens til å vekke meg tidlig på morgenen...
Fordømt irriterende, og jeg kan ikke fatte at dette skal være noe form for effektivt salg. I så fall så ligger dørselgere nederest på selgerhierarkiet med telefonselgere - dét tror jeg av erfaring, ..har selv jobbet i et selgerfirma og har jobbet under tilnærmet ekstremt press og i et konkurransemiljø der alle pusher som F.
Det ga meg et skikkelig kick, og jeg "lærte" forøvrig også å se ned på dørselgere. Dessverre, men det er sannheten, må være ærlig om hva jeg mener.


..Har ellers inntrykket av at de kommer akkurat når du minst trenger det og når du minst venter det, - men skal du ha noe, så er jaggu meg et helt annet sted.
Sist endret av aeon_illuminate; 8. august 2014 kl. 04:57.
Heller dørselger en navere
Sitat av jorwax Vis innlegg
Heller dørselger en navere
Vis hele sitatet...
Jeg gir heller en naver penger på døra enn en selger.
Vel de skal jo leve disse selgerne også. Det er nå "nesten en ærlig jobb" så jeg bryr meg ikke om de banker på.
Har jeg ikke bruk for det de selger så avviser jeg på en bestemt men høflig måte. Men er det en støvsugerselger så inviterer jeg de alltid inn. Da er jeg litt tvilende og da støvsuger de teppene, også spør jeg om den fikser sofa og slikt også. Og før en vet ordet av det så har det støvsugd hele stua, aller tepper, sofa og seng.

Ja sleipt å bruke opp salgstida dems men dette er gjerne de verste selgerne som er trent opp til å "presse til salg". Så de klarer det sikkert hos en av naboene.
Sist endret av frtoretang; 8. august 2014 kl. 06:44.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Vel de skal jo leve disse selgerne også. Det er nå "nesten en ærlig jobb" så jeg bryr meg ikke om de banker på.
Har jeg ikke bruk for det de selger så avviser jeg på en bestemt men høflig måte. Men er det en støvsugerselger så inviterer jeg de alltid inn. Da er jeg litt tvilende og da støvsuger de teppene, også spør jeg om den fikser sofa og slikt også. Og før en vet ordet av det så har det støvsugd hele stua, aller tepper, sofa og seng.

Ja sleipt å bruke opp salgstida dems men dette er gjerne de verste selgerne som er trent opp til å "presse til salg". Så de klarer det sikkert hos en av naboene.
Vis hele sitatet...
Jah, dette var jo sant...

De fleste selgere, hvertfall de med litt erfaring skjønner fort når et salg er på vei inn og når noen sløser deres tid.
Her jeg bor var det en periode for noen år siden at det kom dørselgere og solgte diverse hjemmelagde produkter. Mens selgeren sto og oppholdt oss gikk en annen "selger" rundt huset vårt og så etter ting å stjele. Vi var klar over det siden det hadde stått i avisa, men etter det har jeg vært skeptisk til alle jeg ikke kjenner som kommer på døra ...
Jeg bor i blokk, som tydeligvis er svært populær blant dørselgere. Ikke langt mellom potensielle kunder/ofre?
Ble rimelig lei av å bli forstyrret flere ganger i uka, så endte opp med å lage et lite skilt ved ringeklokka: Dørselgere vil bli skutt.
Har ikke hatt en eneste selger på døra siden.
Hvis noen kommer på døra for å selge eller tyne penger ut av meg på noen annen måte så sier jeg kontant "nei takk" og lukker døra.
Sitat av honest nerd Vis innlegg
Heisann.
Det har nå i det siste kommet en del dørselgere på for å selge diverse produkter, hvorav noen av episodene har vært behagelige. Og noen, ikke fult så behagelige.

Mange her på forumet som har gjort seg en mening eller to når det kommer til generelt dørsalg?

Positivt? Negativt?
Vis hele sitatet...
Kan du utdype hvordan noen episoder med dørselgere har vært.. behagelige?
Har selv vært dørselger selv, dog kun i en kort periode. Selv for meg som selger så var det en litt ubehagelig situasjon, fordi en må pushe litt. Ut fra de andre innleggene i tråden virker det som folk generelt er negative til dørselgere, og det merket jeg for å si det sånn.

Likevel tror jeg bildet på dørselgere ofte dannes ut fra de negative erfaringene du har hatt. Noen salgsfirmaer skyr lite i sin jakt på salg. Var en dag på jobb jeg kom over en blokk der dørselgere hadde vært tidligere den samme uken og fortalt beboerne at styret i blokken hadde bestemt at alle skulle over på denne "nye" strømavtalen(ja, solgte strøm) og at derfor alle måtte signere med dem. Lureri hele greia, og skjønner godt hvorfor folk ikke vil ha med dørselgere som driver på den måten.

Du må også vri litt på sannheten, dog aldri lyve. Om en dørselger sier at "dette er et spesialtilbud til husstander i dette området" så behøver ikke det bety noe mer enn at selgeren valgte å spasere i det området den dagen. Selv om det kun er til utvalgte områder forteller ikke selgeren at han valgte det området helt selv fordi han anså at det var potensiale der.

Ikke forveksle dørselgere med de som misjonerer for Jehovas vitner, to forskjellige ting. Dørselgere har ofte gode tilbud, så er ikke dumt å høre hva de har å si. Samme med de som selger aviser eller lignende på stand rundt om. Problemet med dørsalg er rett og slett det at de "invaderer" din "frisone", ditt hjem.