Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2979
Som sikkert de fleste har merket, så er det en sinnsyk høy temperatur ute og går nå for tiden. En temperatur som for meg personlig oppleves som en ren tortur!

Det jeg altså da er på utkikk etter er en form for klimaannlegg til leiligheten min, så jeg kan få ned denne sinnsyke høye temperaturen!

Noen som har noen å foreslå?
Anbefaler deg en varmepumpe først som sist. Denne vil du nyte godt av om vinteren og.
Min kjøler nå ned hele 1. etasje. Når jeg går opp i andre, er det som å komme til syden..
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Anbefaler deg en varmepumpe først som sist. Denne vil du nyte godt av om vinteren og.
Min kjøler nå ned hele 1. etasje. Når jeg går opp i andre, er det som å komme til syden..
Vis hele sitatet...
Har du noen spesielle å anbefale?
Mitsubishi varmepumper er uslåelige! Har en 10 år gammel i huset som fulgte med, og etter å ha tatt service på den funker den som ny! Kjøler godt nå, og varmer bra om vinteren! Huset mitt er ikke isolert heller, selv om jeg er på saken
dra på elkjøp å kjøp aircondition, lever den tilbake og få tilbake pengene om 29 dager. da er det august og sikkert kaldere ute
Eat to bite?
Curver's Avatar
Anbefaler Toshiba varmepumpe jeg da. Monterer de støtt og stadig og synes de er bra. Mitsubishi skal vel være like bra tror jeg. ☺
Eøler kjøp en vanlig aircondition på elkjøp. Ulempen er jo at den kun kjører da..
Sist endret av Curver; 10. juli 2014 kl. 21:30.
Reptilfreak
Trådstarter
Sitat av Curver Vis innlegg
Ulempen er jo at den kun kjører da..
Vis hele sitatet...
"kun kjører", huh? Meaning?
Nerd på deltid
Enkel logikk tilsier vel at han mente "kjøler"
Har Mitsubishi Kirigamine 6,6 kW i huset mitt.
Den er gull vært når det er varmt ute,kjøler veldig bra og er stillegående.
Har sett noen billigere gulvmodeller som bare kjøler,men de kan nok ikke samelignes med en god varmepumpe.
Men har du hus da? Har du leilighet er det ikke nødvendigvis bare å kjøpe varmepumpe å sette opp. Alternaltivet er mobil ac, men de passer best for enkeltrom og du må da ha en som passer til rommets størrelse. Jeg har en på soverommet og klager ikke nå (forruten at temperaturen nå er 22 på soverommetm, litt for varmt enda...)
Sitat av Oyvind89 Vis innlegg
dra på elkjøp å kjøp aircondition, lever den tilbake og få tilbake pengene om 29 dager. da er det august og sikkert kaldere ute
Vis hele sitatet...
Spennende. Gjelder dette for absolutt alle varer? Er det sånn "no questions asked" og kan man gjøre dette ubegrenset? Feks kjøpe tv til 10k, bytte den inn rett under en mnd senere for så og kjøpe en tv til feks 8k og gjenta? Blir jo ett evighetsprojekt, men du kan jo alltid ha det "nyeste og beste" uten å være redd for pengene.
Sist endret av Knarq; 10. juli 2014 kl. 22:17.
Sitat av Knarq Vis innlegg
Spennende. Gjelder dette for absolutt alle varer? Er det sånn "no questions asked" og kan man gjøre dette ubegrenset? Feks kjøpe tv til 10k, bytte den inn rett under en mnd senere for så og kjøpe en tv til feks 8k og gjenta? Blir jo ett evighetsprojekt, men du kan jo alltid ha det "nyeste og beste" uten å være redd for pengene.
Vis hele sitatet...
Det er et tilbud noen tjenester tilbyr. Dersom du ikke er fornøyd med varen din, kan du få tilbake pengene for den imot at du leverer det tilbake. Dette gjelder langt fra alle varer.
Har en portalbel ac sak på 30kg. Fungerer dårlig.
Bruker denne på loftet i 3 etg for å kjøle ned soverom.

Har varmepumpe i 2 etasje. Denne gjør jobben, et en panasonic. Men kjenner også som en annen skriver at når jeg kommer opp trappen er det som å komme til syden.

Ac bråker mye, kjøler lite med og krever en del strøm.

Skal bestille utvendige rullegardiner, disse tar 94-96% av varmeenergien. Er nok å anbefale, ca 2300 per vindu
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Knarq Vis innlegg
Spennende. Gjelder dette for absolutt alle varer? Er det sånn "no questions asked" og kan man gjøre dette ubegrenset? Feks kjøpe tv til 10k, bytte den inn rett under en mnd senere for så og kjøpe en tv til feks 8k og gjenta? Blir jo ett evighetsprojekt, men du kan jo alltid ha det "nyeste og beste" uten å være redd for pengene.
Vis hele sitatet...
det kan man

Sitat av Elkjøp.no Vis innlegg
Hos Elkjøp kan en komplett vare i tilsvarende stand som når den ble kjøpt, returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner, produkter solgt med abonnement og spill+film som har brutt embalasje. Husk å ta med kvittering.
Vis hele sitatet...
Har en mobil AC fra Zibro, den kjøler ganske bra.

Sitat av Dasset
Har en portalbel ac sak på 30kg. Fungerer dårlig.
Bruker denne på loftet i 3 etg for å kjøle ned soverom.
Vis hele sitatet...
Lar du bare denne stå og gå midt i rommet. Har du koblet til slange som leder varmen ut (av huset)? Hvis ikke, er det ikke mye hjelp i dem. Må bare spør siden jeg har opplevd at de fleste portable klimaanlegg kjøler ganske greit.
Den er koblet helt riktig opp ja

Problemet er at den brukes til hele loftet, og fungerer dårlig på område over 20m2.

Vurderer varmepumpe med kjølefunksjon til loftet og.
Har en varmepumpe i stua og den er gull verdt nå i varmen kjenner jeg, den står plassert slik at den blåser rett mot sitteplassen og det er deilig å komme hjem etter trening med den blåsende rett på deg har en liten vifte på soverommet noe som gjør at det går fint å sove der nå i varmen.