Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 13906
Hei! Kunne tenkt meg noen innspill fra dere om dette. Nå snakker jeg om de mest populære abonomentene på 199,- i mnd. Det er sikkert mange flere positive og negative sider med operatørene enn hva jeg lister opp. Lister opp mange jeg har oppdaget og er viktig for meg.

One Call:

+ Mine sider er meget oversiktelig, og kan endre på det aller meste selv.
+ Bra kundeservice (Live chat)
+ Gunstig priser iforhold til f.eks djuice ved utgående samtaler og mottakk av samtaler i utlandet.

- Ikke 4G
- Ikke HD Voice

Tele2:

+ Gratis kundeservice til 02000 om du er Tele2 kunde. Også veldig behjelpelig via Facebook.
+ Ringing, sms, mms og mobilsurf er gratis i Sverige, både ringe til Sverige og ringe fra Sverige til Norge.

- Ikke norden avtale
- Kun 4G på 2 av sine abonoment
- Kan ikke endre noe som helst via Mine sider, annet enn brukernavn og passord.
- Kan ikke sette beløpsgrense på mobil data.

Chess:

+ Målte 4G hastigheten min på 43/23 for noen dager siden. Veldig fornøyd.
+ Må ikke betale ekstra for økt 4G hastighet
+ HD Voice
+ Norden avtale
+ Gode priser i utlandet iforhold til noen av konkurentene

- Ikke fysisk butikk hvor man kan få hjelp
- Ikke Live Chat
- Dyrt å ringe til kundeservice
- Tar ofte lang tid før du får svar på mail.
- Veldig uoversiktelig Mine Sider.

Djuice Har jeg ikke prøvd. Vet bare at de har veldig innpåslitene telefonselgere, ikke norden avtale, må betale ekstra for økt 4g hastighet og dyre i utland.

ChiliMobil har jeg heller ikke prøvd. De benytter samme mobilnett som Telenor og tilbyr 4G. Hastighet fra cirka 6 mbit og høyere i fremtiden. (Ikke veldig imponerende)
Har kun erfaring med Onecall og Tele2:
Onecall: Opplevde utrolig dårlig dekning, spesielt i utlandet. Flere ganger mens jeg var ute å reiste var jeg uten dekning i flere dager, kundeservice kunne ikke bidra med noe. Hver eneste måned var det feil på fakturaen. Ble ofte belastet for feil abonnement (altså dyrere enn det jeg hadde), syntes kundeservice hos onecall var treigt og elendig.

Tele2 har jeg nå, og har egentlig ingenting å klage på, sant som du sier at det ikke er 4g på alle alternative abonnementene, for min del har det ingenting å si. Tele2 har også gitt utrolig mange gode tilbud og oppgradert abonnementet mitt (flere sms, ringe-minutter og data) uten noe ekstra kostnad. Har også hatt måneder der jeg har fått fri bruk av data ut måneden (2-3 ganger på et år, ish)

håper det hjelper litt!
Når det gjelder dekning er vel Telenor fortsatt best. Men dette er stort sett bare viktig dersom du heter Lars Monsen i disse dager. Inne i byene og de fleste tettsteder er dekningen like god uansett operatør. Men dersom det er viktig kan du gå for Talkmore som er et selskap eid av Telenor, men som er billigere.
Synes det er skuffende at du ikke nevner Talkmore, Telenor, Netcom, Lyca mobil og Mycall(tidligere Lebara)
Sist endret av øyvind95; 18. juni 2014 kl. 18:10.
Talkmore er datterselskap av Telenor, med andre ord samme dekning. Talkmore har kjempebra kundeservice, prisene deres er ekstremt gode og jeg opplevde aldri problemer med dette selskapet.
Har Djuice nå, men det er kun fordi jeg kjøpte iPhone 5 med abonnement. Opplever ingen forskjell på Talkmore og Djuice, men det er en selvfølge når vi snakker om to selskaper eid av Telenor - som fortsatt er best på dekning.

NetCom er en annen historie. Der har jeg kranglet meg ut av bindingstid. Det greiene de driver med er helt horribelt. Dekning finnes ikke. Arrogante kundebehandlere. Verre selskap finner du ikke
Sist endret av Life Goes On; 18. juni 2014 kl. 18:12.
Kan man ikke få hjelp i Netcom sine butikker om man har chess?
Har selv Djuice men skal bytte til Chess når abo. mitt går ut.

Brukte Netcom i 10 år før jeg fikk et godt tilbud fra Djuice, hadde aldri noen store problemer. Rask og enkel kundeservice

@øyvind95 Mycall og Lyca brukes veldig mye av utenlandske personer som skal ringe hjem. Vi selger det veldig mye på narvesen der jeg jobber. MyCall har et veldig godt tilbud: 500mb data, ubegrenset tale, sms og mms innenlands og 250 minutter til utlandet for 199,- i mnd
Sist endret av Vod0; 18. juni 2014 kl. 18:17.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Kan man ikke få hjelp i Netcom sine butikker om man har chess?
Vis hele sitatet...
Tidligere, men ikke nå lenger. Chess er ikke lenger tilgjengelig i Netcom-butikkene.
Har Talkmore, veldig fornøyd med både priser og de få gangene jeg trengte kundeservice. Upåklagelig dekning også 4G der jeg ikke forventer det.
Egyptisk Tempelkatt
NetCom, betaler 279 i mnd for:

- Spotify Premium
- Ubegrenset ringetid, sms og mms
- 3,7 GB data

De har:

- God 4G dekning
- hadde 2for1 på kino..
- grei dekning ellers
- god service så langt.
- HD voice tror jeg
- kan ringe i norden tror jeg, nat shør
Sist endret av AdonInformation; 19. juni 2014 kl. 05:26.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
NetCom, betaler 279 i mnd for:

- Spotify Premium
- Ubegrenset ringetid, sms og mms
- 3,7 GB data

De har:

- God 4G dekning
- hadde 2for1 på kino..
- grei dekning ellers
- god service så langt.
- HD voice tror jeg
- kan ringe i norden tror jeg, nat shør
Vis hele sitatet...
Hvor finner du dette abonomentet? Når jeg går inn på netcom.no finner jeg det ikke. Ja, både chess og netcom har fjernet 2 for 1 på kino :/
Sist endret av Strømkontakt; 19. juni 2014 kl. 13:24.
Har selv djuice, mest fordi jeg alltid har vært djuice/telenorkunde og har også bredbånd fra telenor (fordi ingen andre leverer her jeg bor). Nyttig å være totalkunde; har Internett og to mobilabb registrert på meg, så sist telefonen gikk i bakken hadde jeg 3-4 måneder igjen på bindingstiden, etter en liten samtale med kundeservice strøk de avtaletiden og ga meg et godt tilbud på ny telefon mot 12 måneder ny avtaletid.

Og; Netcom og andre leverandører på Netcom sitt nett har elendig dekning utenfor større plasser i Nlrd-Norge.
Sist endret av Anoman; 19. juni 2014 kl. 13:34.
Jeg har djuice atm. Fordi jeg lurte dem til å tro at jeg hadde blitt tilbudt Elkjøp-kampanjen tidligere i vår.

199,- fri sms,MMS og ringetid. 6 gb inkl.

Forhandlinger hjelper alltid. Har du telenor og melder operatørakifte - vil telenor ringe deg og tilby en god deal. Den kan du igjen bruke mot de andre du skulle skifte til osv. Om ikke telenor ringer, kan du ringe de.

Mitt råd er derfor: alltid prut og diskuter priser. Det er alltid noe å gå på.

Videre ville jeg valgt telenor eller noen som bruker telenor sitt nett, men det er fordi jeg bor litt utenfor de største byene.
Sist endret av reklame; 19. juni 2014 kl. 14:25.
Sitat av reklame Vis innlegg
Jeg har djuice atm. Fordi jeg lurte dem til å tro at jeg hadde blitt tilbudt Elkjøp-kampanjen tidligere i vår.

199,- fri sms,MMS og ringetid. 6 gb inkl.

Forhandlinger hjelper alltid. Har du telenor og melder operatørakifte - vil telenor ringe deg og tilby en god deal. Den kan du igjen bruke mot de andre du skulle skifte til osv. Om ikke telenor ringer, kan du ringe de.

Mitt råd er derfor: alltid prut og diskuter priser. Det er alltid noe å gå på.

Videre ville jeg valgt telenor eller noen som bruker telenor sitt nett, men det er fordi jeg bor litt utenfor de største byene.
Vis hele sitatet...
Hvordan fikk du dem til å tro at du hadde blitt tilbudt elkjøp avtalen? Kan man bare si det om telefonselgere fra djuice ringer?
Netcom er best på 4G utenfor storbyene, har akkurat skiftet fra Telenor som ikke hadde dette her jeg bor. Netcom for life
Sitat av Vrangsinn Vis innlegg
Netcom er best på 4G utenfor storbyene, har akkurat skiftet fra Telenor som ikke hadde dette her jeg bor. Netcom for life
Vis hele sitatet...
Enig! hører flere snakke om at telenor er mye bedre på dekning enn netcom. Selv syns jeg netcom er best på dekning.
Kundebehandleren jeg snakket med hos Djuice her for ett par dager siden kunne ikke se hvilke faktura som var påskrevet purring eller oversendt inkasso, han mente dette ikke var mulig i systemet de brukte.
Har hatt Onecall fast i ca. 10 år, med et lite avbrudd da jeg hadde Ludo en periode.

Byttet nettopp fra Onecall til Chess da jeg var lei av dekningsproblemene hos Onecall. Det var ikke et så stort problem før, når man ikke brukte smartelefoner og Edge var det raskeste nettet. Tror noe av problemet ligger i at telefonen må velge mellom veldig mange nett siden Onecall bruker Network Norway og Telenor sine nett. Den har derfor valget mellom E/3G/3G+ hos både NN og Telenor.

Chess skryter veldig av 4G dekningen sin (Netcom sitt nett), men kan ikke si jeg har merket stort til den. Kult de få stedene det er, men dekningen ellers er veldig dårlig, får Edge i flere byer, hvor det burde vært minst 3G dekning. Kjipt å sitte på Edge når kompisen din ved siden av har 4G fra Telenor.

Har derfor nettopp byttet til Talkmore (Telenor nett), håper det er bedre der.
Sitat av waf Vis innlegg
Kundebehandleren jeg snakket med hos Djuice her for ett par dager siden kunne ikke se hvilke faktura som var påskrevet purring eller oversendt inkasso, han mente dette ikke var mulig i systemet de brukte.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber selv i denne bransjen, og dette er bare tull av konsulenten. Alt dette kan sees ved første øyekast.
Tror også Djuice bruker Telenor sine systemer, så de skal nok ha full kontroll på abonnementet ditt.
@misanthropy: Han fikk høre hva jeg mente om saken, og etter en samtale med noen hos telenor fikk jeg svar på det jeg lurte på. Lang historie kort: Abonnementet er oppsagt, alt er betalt, og saken er ute av verden.

Edit: Hvis noen hos Djuice eller Telenor ønsker å sjekke saken har jeg hele navnet på konsulenten.
Sist endret av waf; 19. juni 2014 kl. 19:51.
Sitat av Strømkontakt Vis innlegg
Hvordan fikk du dem til å tro at du hadde blitt tilbudt elkjøp avtalen? Kan man bare si det om telefonselgere fra djuice ringer?
Vis hele sitatet...
Jeg gikk egentlig over til onecall. De fikk sannsynligvis bare beskjed fra telenor om at jeg skulle skifte, uten å nevne hvilke operatør jeg skulle til. Evt at de ikke har muligheten til å sjekke hvor man skal. Ikke vet jeg, men det funka.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Hva er best hvis man bruker mer data og SMS enn ringetid? Kan jo si med en gang at det ikke ser ut til å være Talkmore (5kr/MB meg i ræva. ) eller Netcom.
Bruker Tele2 og er strålende fornøyd! Betaler 149kr i måneden og har gratis sms, mms og tale + 6 gb data.. Har brukt dette selskapet i maaaaange år nå og har aldri opplevd noe negativt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Dwight_Schrute Vis innlegg
Bruker Tele2 og er strålende fornøyd! Betaler 149kr i måneden og har gratis sms, mms og tale + 6 gb data.. Har brukt dette selskapet i maaaaange år nå og har aldri opplevd noe negativt.
Vis hele sitatet...
Jeg sliter litt med å finne det abonnementet. 149/mnd gir 200MB, og det er jo ingenting. Så throttles man til 64 "kb". Herrelol.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg sliter litt med å finne det abonnementet. 149/mnd gir 200MB, og det er jo ingenting. Så throttles man til 64 "kb". Herrelol.
Vis hele sitatet...
man kan oppnå mye om man pruter
Jeg bruker chess og er meget fornøyd med det! Rimelige priser og veldig mye bedre dekning enn telenor der jeg bor Jeg bor i Trondheim og flere av mine venner får 3g dekning her, mens jeg får 4g. I tillegg så har ikke chess hastighetsbegrensning slik at du kan få ekstreme hastigheter i forhold til Telenor (Max. 20mbit/s på flere abonnement og 10mbit/s på U21)

Anbefales!
jeg liker netcom best. har prøvd litt forskjellige abbonement hos dem og er ganske fornøyd i fht de andre abbonementene jeg har hatt, telenor, tele2, chess..
Jeg trodde Telenor og Djuice var akkurat det samme jeg.
Nesten som Elkjøp og Lefdal som har samme eier.

Er jo litt skittent, for de kan lage falsk konkurranse overfor kunder.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg trodde Telenor og Djuice var akkurat det samme jeg.
Nesten som Elkjøp og Lefdal som har samme eier.

Er jo litt skittent, for de kan lage falsk konkurranse overfor kunder.
Vis hele sitatet...
Djuice er rettet mer mot den yngre generasjonen, mens Telenor er rettet mot litt eldre folk og businessfolk.

Telenor eier i tillegg Talkmore.
Jeg har alltid brukt OneCall, og har vært fornøyd med de pga prisen. Mente alltid tidligere at prisen til feks Telenor var for høy og kunne ikke forsvares med bedre dekning.

Nå er det jobben som betaler telefon for meg, hvilket betyr at jeg har Telenor. Merker nå at jeg har bedre dekning og bedre stabilitet. Så om jeg må begynne å betale for telefon selv igjen lander jeg nok på Telenor.
Men når man har Onecall kan man selv velge om man vil bruke Telenor, Netcom eller Network Norway sitt nett. Så da skal vel dekningen være lik for oss med Onecall som binder telefonen til Telenor, som dem som har Telenor-abb.?
Sitat av Settoz Vis innlegg
man kan oppnå mye om man pruter
Vis hele sitatet...
har selv Fastpris XL til 199, men ikke 4G. Inkluderer ditt abonnement 4G?
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
har selv Fastpris XL til 199, men ikke 4G. Inkluderer ditt abonnement 4G?
Vis hele sitatet...
Hvordan mobiloperatør har du? Netcom?
Sist endret av Vod0; 26. juni 2014 kl. 01:29.
Sitat av TopGun Vis innlegg
Men når man har Onecall kan man selv velge om man vil bruke Telenor, Netcom eller Network Norway sitt nett. Så da skal vel dekningen være lik for oss med Onecall som binder telefonen til Telenor, som dem som har Telenor-abb.?
Vis hele sitatet...
Nei! Telenor har strupet nettverket som Onecall benytter seg av. De har ikke like god dekning som feks Djuice og Talkmore har som kan nyte full Telenordekning.
Talkmore! Beste kundeservice jeg har vært borti.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Djuice er rettet mer mot den yngre generasjonen, mens Telenor er rettet mot litt eldre folk og businessfolk.

Telenor eier i tillegg Talkmore.
Vis hele sitatet...
Det at Djuice er rettet mot yngre folk, betyr jo ikke nødvendigvis at det ikke er et datterselskap av telenor.
Ved å få det til å se ut som to selvstendige selskaper, lurer man kunden til å tro at h*n har et valg.

Skal ikke banne på at det er sånn med akkurat Telenor/Djuice, men jeg kan jo logge inn på Djuice sine nettsider med innloggingsdetaljene fra telenor.no.

Dessuten ser sidene veldig like ut; noe som får meg til å tro at de har sterke bånd.

http://www.telenor.no/privat/mobil/
http://www.djuice.no/

og

http://www.elkjop.no/
http://www.lefdal.com/
Sist endret av Pope; 27. juni 2014 kl. 08:01.
Sitat av Pope Vis innlegg
Det at Djuice er rettet mot yngre folk, betyr jo ikke nødvendigvis at det ikke er et datterselskap av telenor.
Ved å få det til å se ut som to selvstendige selskaper, lurer man kunden til å tro at h*n har et valg.

Skal ikke banne på at det er sånn med akkurat Telenor/Djuice, men jeg kan jo logge inn på Djuice sine nettsider med innloggingsdetaljene fra telenor.no.

Dessuten ser sidene veldig like ut; noe som får meg til å tro at de har sterke bånd.

http://www.telenor.no/privat/mobil/
http://www.djuice.no/

og

http://www.elkjop.no/
http://www.lefdal.com/
Vis hele sitatet...
Må si at Elkjøp og Lefdal sine nettsider ligner mer på hverandre enn Telenor og Djuice sine.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvordan mobiloperatør har du? Netcom?
Vis hele sitatet...
Nei, Tele2 Fastpris XL, betaler 199 kroner/mnd for fri tale/sms/mms og 6,1 GB data. Har per nå Netcomdekning uten 4G, og lurer på om det er mulig å krangle seg til 4G?

Vet det er snakk om Telenordekning med 4G for Tele2, men det er visst en stund til...
Sitat av robhol Vis innlegg
Hva er best hvis man bruker mer data og SMS enn ringetid? Kan jo si med en gang at det ikke ser ut til å være Talkmore (5kr/MB meg i ræva. ) eller Netcom.
Vis hele sitatet...
Om du titter litt nøyere på prisoversikten vil du se at Talkmore har en makspris på kr 20,- per dag dersom man bruker mer data enn det som er inkludert i abonnementet
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det blir fortsatt jævla dyrt hvis man har planer om å faktisk bruke mobilnettet i noen særlig grad.
Sist endret av robhol; 27. juni 2014 kl. 21:11.
De fleste har gratis sms, ringetid og mms, eneste forskjellen er dekning, inklusive GB og hvor raskt den går. Lagde et kjapt regneark

http://i.imgur.com/UdonWGN.png

For min del ser Talkmore, Chess eller Djuice best ut mtp pris og dekning. Banzai er bra viss du vil ha mye internett, men ringetid og sms koster mer, i tillegg til at de bruker Netcom sin dekning som er veldig dårlig hvor jeg holder til