Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3453
hei
eg prøver å finne 2 gamle pc spill eg spilte for flere år siden.

de første spillet var et adventure.klikk og dra spill.der du utforsker et slott.de er skjellet dukket opp og skremmer deg.

de andre er et slags reise spill.trodde de het verden rundt eller noe.
du hadde et bilde av jordkloden som du kunne trykke på forsjellige ting som du kunne
lære om.der du fikk ein animasjon og så ein tekst fakta som ble lest opp om de evne.
huske småe detaljer som at du fikk stempel i passet ditt for hver plass du dro.du kunne sende brev til hverandre.

eg har lett lenge etter disse spillene men med ingen hell.
takk til alle som kan hjelpe meg
Det ene av dem er nødt til å være Backpacker 3! (reisespillet)
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Det ene av dem er nødt til å være Backpacker 3! (reisespillet)
Vis hele sitatet...
Tror ikke det, siden jeg har backpacker 3, og det er det ikke noe stempler, og slikt.
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Tror ikke det, siden jeg har backpacker 3, og det er det ikke noe stempler, og slikt.
Vis hele sitatet...
Hmmm... Må innrømme at det er lenge siden jeg har spilt det. Men det hørtes kjent ut.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Norgesjakten?

Var du en detektiv?

Første var vel ett lek-og-lær spill elns.
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Det andre spillet du leter etter er "EDIT: Min Opplevelsesreise Jorden Rundt " (Mener at det er dette det heter) av Gyldendal. Her er link til noe som må være en nyere versjon enn den jeg har spilt, for jeg kjenner ikke igjen coveret. Har spillet liggende et eller annet sted, men mener at jeg ikke fikk det til å virke når jeg prøvde sist for noen år siden, så mulig jeg har kastet det.
Sist endret av Buddapower; 24. mars 2013 kl. 23:31.
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Det andre spillet du leter etter er "EDIT: Min Opplevelsesreise Jorden Rundt " (Mener at det er dette det heter) av Gyldendal. Her er link til noe som må være en nyere versjon enn den jeg har spilt, for jeg kjenner ikke igjen coveret. Har spillet liggende et eller annet sted, men mener at jeg ikke fikk det til å virke når jeg prøvde sist for noen år siden, så mulig jeg har kastet det.
Vis hele sitatet...
Det var det første jeg tenkte på og. Nostalgien strømmer på!
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Norgesjakten?

Var du en detektiv?

Første var vel ett lek-og-lær spill elns.
Vis hele sitatet...
Damn, husker den!
Trådstarter
takk ''Buddapower'' de var Min ''Opplevelsesreise Jorden Rundt'' som eg letet etter.så på andre spill forum og fant ut de var flere (2-3) som også hadde sett etter dette spillet.

http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=87895
Jorden rundt : min første oppdagelsesreise

så var de bare de siste spillet igjen.eg har husket flere ting om de adventure pek og dra spillet.de var basert på ein barne serie som gikk på nrk for mange år siden.
andre korte ting eg husket:du må få tak i ein stige,du komer til et rom som du må trykke på ryktige stein eller noe på gulvet i riktig rekkefølge ellers så kom de et skjellet å skremte deg.foresten takk for alle forslagene så langt
Mysteriet på greveholm
Trådstarter
de var spillet ja.glimrende.takk skal du ha ''Molykun''
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Sitat av dantax89 Vis innlegg
http://www.ark.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=87895
Jorden rundt : min første oppdagelsesreise
Vis hele sitatet...
Firehundreogtredve kroner! Hvordan i all verden er det mulig?!