Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1323
Har et lite problem da det gjelder brushers, får opp denne meldingen " could not use the history brush because the history state does not contain a corresponding layer " Kommer da jeg for eksempel skal lage twitch bakrunn, lasta template(?) så jeg vet hvor jeg kan sette inn ting.. men det hjelper jo ikke så mye da jeg ikke får brukt brushers.

Takker for svar
Sitat av Heiho Vis innlegg
Har et lite problem da det gjelder brushers, får opp denne meldingen " could not use the history brush because the history state does not contain a corresponding layer " Kommer da jeg for eksempel skal lage twitch bakrunn, lasta template(?) så jeg vet hvor jeg kan sette inn ting.. men det hjelper jo ikke så mye da jeg ikke får brukt brushers.

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi du ikke har noe historie i det layeret du jobber i?
Trådstarter
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Kanskje fordi du ikke har noe historie i det layeret du jobber i?
Vis hele sitatet...
Sier meg fint lite.. lager en ny layer og skal begynne med brushers skal vel gå fint det?
Du kan jo ikke brushe med history brush...
trykk på B for brush på tastaturet før du prøver igjen. Om det virker da har du rett og slett brukt feil verktøy.
En history brush gjør ikke annet enn å gjenopprette endringer du har gjort i et layer siden du sist satte et gjenopprettingspunkt - det er et slags avansert viskelær, om du vil. I et nytt lag er det ingenting å gjenopprette, derfor får du feilmelding.
Låner denne tråden og håper på svar

Har ikke merket det før, men nå som jeg skulle til å redigere noen mørke bilder i Photoshop blir de veldig mye lysere. Photoshop viser en lysere versjon av originalbildet og etter at jeg har lagret i JPEG igjen, blir bildet mørkere. Dette er svært frustrerende. Noen løsning på dette?
Sist endret av PyroMartin; 17. oktober 2012 kl. 01:01.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Låner denne tråden og håper på svar

Har ikke merket det før, men nå som jeg skulle til å redigere noen mørke bilder i Photoshop blir de veldig mye lysere. Photoshop viser en lysere versjon av originalbildet og etter at jeg har lagret i JPEG igjen, blir bildet mørkere. Dette er svært frustrerende. Noen løsning på dette?
Vis hele sitatet...
Ja Juster RGB manuelt

Edit: Og levels
Skjønner ikke helt hva du mener nå? Er ikke noe problem å redigere bildene. Bildet blir mørkere utenfor Photoshop. Jeg har ingen kontroll på om bildet blir for mørkt eller lyst.
Sitat av Heiho Vis innlegg
Har et lite problem da det gjelder brushers, får opp denne meldingen " could not use the history brush because the history state does not contain a corresponding layer " Kommer da jeg for eksempel skal lage twitch bakrunn, lasta template(?) så jeg vet hvor jeg kan sette inn ting.. men det hjelper jo ikke så mye da jeg ikke får brukt brushers.

Takker for svar
Vis hele sitatet...


Se på dette, Clayton Crain. Han er sinnsykt flink

www.youtube.com/watch?v=Q9-l-wYt9YE
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Se på dette, Clayton Crain. Han er sinnsykt flink

www.youtube.com/watch?v=Q9-l-wYt9YE
Vis hele sitatet...
Det hjalp meg ikke stort. Jeg greier å redigere lysstyrken på bildene, men når jeg lagrer bildene å ser på dem utenfor Photoshop blir de mørkere enn de er i Photoshop.

Er jeg dårlig til å forklare problemet her, eller kan ikke folk lese?
Jeg forstår iallefall problemet ditt.
Søkte litt rundt og fant dette: http://forums.adobe.com/message/3901662
Du kan jo se om det svaret som blir gitt der virker for deg.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Det hjalp meg ikke stort. Jeg greier å redigere lysstyrken på bildene, men når jeg lagrer bildene å ser på dem utenfor Photoshop blir de mørkere enn de er i Photoshop.

Er jeg dårlig til å forklare problemet her, eller kan ikke folk lese?
Vis hele sitatet...

Jeg klarer å lese ganske bra, det samme gjelder å skrive.
Siden du noober rundt med history brush og åpenbart ikke kan den ville jeg gi deg en hjelpende hånd ved å introdusere deg til Clayton.

Ha en fin dag!
Sist endret av Flaskeposten; 17. oktober 2012 kl. 11:21.
Sitat av Flaskeposten Vis innlegg
Jeg klarer å lese ganske bra, det samme gjelder å skrive.
Siden du noober rundt med history brush og åpenbart ikke kan den ville jeg gi deg en hjelpende hånd ved å introdusere deg til Clayton.

Ha en fin dag!
Vis hele sitatet...
Det er ikke PyroMartin som "noober" rundt med history brushen, det er trådstarter.
Sitat av Vittigper Vis innlegg
Det er ikke PyroMartin som "noober" rundt med history brushen, det er trådstarter.
Vis hele sitatet...
Ai ai, vedkommende svarte på mitt innlegg som var til TS. Det la jeg ikke merke til gitt.
Såpekoker av rang
Du som har problemer med at bildet blir mørkere utenfor PS. Gjør det du skal i PS, og velg Save for Web. Her setter du filtype, den kvaliteten du vil ha. Sett en hake på checkboksen ved Convert to RGB (Drop-down: Internet Standard RGB).

Se om det blir bedre.

EDIT: Sett Photoshop's fargeprofil "riktig": Edit -> Color Settings (evt. shift-ctrl-k).
Under 'Working Spaces' - RGB, setter du sRGB IEC61966/2.1 (tror dette skal være likt for alle).
Sist endret av monoid; 17. oktober 2012 kl. 12:12.
Trådstarter
Jeg fikk ordnet det, bare jeg som ikke viste ordentlig forskjell på de 2 brushene