Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  84 6386
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Hmm, okay, skal sjå på dette så fort eg får formatert serveren (vart linux, woho!! )
Smelter i munnen
Kjøtt's Avatar
Høres interessant ut. Laster ned nå, aldri spilt før
Bra å se at du gikk for Teamspeak TS da kan vi jo muligens bruke mods som ACRE for mere realistisk Voicechat ingame.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av robojot Vis innlegg
Bra å se at du gikk for Teamspeak TS da kan vi jo muligens bruke mods som ACRE for mere realistisk Voicechat ingame.
Vis hele sitatet...
Ja. Men, er vi flere ilag på dayz blir det jævlig bra - samlet tørr ikke mange andre å prøve ta oss heller.
Grillkongen
tnu001's Avatar
Joiner jeg. Hvis det blir stress å sette opp en Teamspeak-server så har jeg en mumbleserver vi kan bruke.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Neida, TS er gratis når du hoster server sjølv. Må berre få installert debian, første install mangla vist GDM :P

nFF har faktisk sin eigen dedikerte mumble server, http://freak.no/forum/showthread.php?t=219866, no veit eg ikkje korleis mumble fungerer, men rekner med ein kan sette opp rom, så det kunne jo vert eit alternativ?
Sist endret av R0flcopter; 14. mai 2012 kl. 19:45.
Hei, jeg er aLmAnZo fra Tier1ops.eu, et community som har drevet med ARMA II siden utgivelse, og har et sett med mods vi selv har utviklet for å lage oppdrag ingame on the fly, i tillegg til at vi spiller med ACRE og ACE.

Vi er en europeisk basert gruppe, som har medlemmer i fra hele Europa, i tillegg til noen fra Canada. Vi er omtrent en 4-5 norske medlemmer. Vi har dedikert server, teamspeak-server og er godt etablert i COOP-miljøet i ARMA II. Vi har lenge orientert oss mot samme spillestill som Shacktactical, og baserer oss på deres spillestil, med driller og øvelser tatt fra virkelige militære styrker fra rundt om kring i verden.

En del av oss spiller også DayZ ofte, og har etablert oss forholdsvis bra. Vi har treninger, et utmerkelsessystem (du må for eksempel ta helikopter-patch for å være pilot på spillekveldene). Vi trener hver torsdag, og har spill hver søndag fast, i tillegg er det ofte folk på serveren ellers også. Ofte har vi også joint sessions med andre grupper, eller PvP mot andre organiserte klubber eller klaner. Vi er ute etter seriøse spillere, som oppfører seg voksent og som kan bidra til miljøet.

Mods vi spiller med:

ACRE, (Advanced Combat Radio Enviroment): En mod som får spillet til å samarbeide med Teamspeak. Når du er nært noen, kan man snakke direkte, og lyden vil bli lavere jo lenger unna du er den som snakker. For lengre avstander, har man egne radioer, og disse fungerer slik at jo lenger unna man er, jo mer blir signalene forstyrret og skurrer. Hver soldat har hver sin kortdistanse-radio for kommunikasjon med spillere i skytterlaget (vi er organisert i skytterlag på typisk fire spillere hvert lag, hvorav disse er lagleder (M4 CCO m/ 203 GL), MG (M60), MG-støtte (M4 ACOG) og infanterist (M4 CCO + AT4). Lagene er organisert etter Alpha 1,2,3,4, Bravo 1,2,3,4 etc i tillegg til squad lead og platoon lead når det trengs. Hver squad (4 lag pluss lead element) har en medic og en radio-operatør med langdistanseradio). Radio-operatørens oppgave er å holde kommunikasjon mellom skvadronene.

ACE: Advanced Combat Enviroment: ACE gir en rekke forbedringer ift. realisme. Du blir sliten om du løper for langt uten pause, noe som fører til at dine evner til å sikte blir begrenset. I tillegg kan du besvime av å løpe for langt uten pause. Høy lyd fra maskingevær og kanoner kan føre til at du mister hørselen (ja, du mister den helt over lang tid) om du ikke bruker hørselsvern. Står du for nært en kanon eller en tank som skyter, vil du også kunne besvime. I tillegg har ACE et langt mer avansert system for å justere siktesystemer på snikskytter-rifler, samt et langt mer avansert skadesystem, slik at du til eksempel kan brekke bein, besvime, blø ut samt føle smerte. Til å kontre det har man både førstehjelp, munn til munn, bandasjer, morfin og epimorfin.

http://tiny.cc/tjczdw

Eksempel fra en av våre spillekvelder:
http://www.youtube.com/watch?v=Ay-w0pb1cHs&feature=plcp



http://www.tier1ops.eu
Sist endret av aLmAnZo; 15. mai 2012 kl. 17:40.
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Jeg har spilt en del ARMA2 med 6th Sense. Men har ingen maskin å spille påfor tiden :/

Planlegger åbygge en ny maskin ca. når ARMA3 kommer ut, det er vel rundt jul en gang tenker jeg.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Sitat av aLmAnZo Vis innlegg
Hei, jeg er aLmAnZo fra Tier1ops.eu, et community som har drevet med ARMA II siden utgivelse, og har et sett med mods vi selv har utviklet for å lage oppdrag ingame on the fly, i tillegg til at vi spiller med ACRE og ACE.

Vi er en europeisk basert gruppe, som har medlemmer i fra hele Europa, i tillegg til noen fra Canada. Vi er omtrent en 4-5 norske medlemmer. Vi har dedikert server, teamspeak-server og er godt etablert i COOP-miljøet i ARMA II. Vi har lenge orientert oss mot samme spillestill som Shacktactical, og baserer oss på deres spillestil, med driller og øvelser tatt fra virkelige militære styrker fra rundt om kring i verden.

En del av oss spiller også DayZ ofte, og har etablert oss forholdsvis bra. Vi har treninger, et utmerkelsessystem (du må for eksempel ta helikopter-patch for å være pilot på spillekveldene). Vi trener hver torsdag, og har spill hver søndag fast, i tillegg er det ofte folk på serveren ellers også. Ofte har vi også joint sessions med andre grupper, eller PvP mot andre organiserte klubber eller klaner. Vi er ute etter seriøse spillere, som oppfører seg voksent og som kan bidra til miljøet.

Mods vi spiller med:

ACRE, (Advanced Combat Radio Enviroment): En mod som får spillet til å samarbeide med Teamspeak. Når du er nært noen, kan man snakke direkte, og lyden vil bli lavere jo lenger unna du er den som snakker. For lengre avstander, har man egne radioer, og disse fungerer slik at jo lenger unna man er, jo mer blir signalene forstyrret og skurrer. Hver soldat har hver sin kortdistanse-radio for kommunikasjon med spillere i skytterlaget (vi er organisert i skytterlag på typisk fire spillere hvert lag, hvorav disse er lagleder (M4 CCO m/ 203 GL), MG (M60), MG-støtte (M4 ACOG) og infanterist (M4 CCO + AT4). Lagene er organisert etter Alpha 1,2,3,4, Bravo 1,2,3,4 etc i tillegg til squad lead og platoon lead når det trengs. Hver squad (4 lag pluss lead element) har en medic og en radio-operatør med langdistanseradio). Radio-operatørens oppgave er å holde kommunikasjon mellom skvadronene.

ACE: Advanced Combat Enviroment: ACE gir en rekke forbedringer ift. realisme. Du blir sliten om du løper for langt uten pause, noe som fører til at dine evner til å sikte blir begrenset. I tillegg kan du besvime av å løpe for langt uten pause. Høy lyd fra maskingevær og kanoner kan føre til at du mister hørselen (ja, du mister den helt over lang tid) om du ikke bruker hørselsvern. Står du for nært en kanon eller en tank som skyter, vil du også kunne besvime. I tillegg har ACE et langt mer avansert system for å justere siktesystemer på snikskytter-rifler, samt et langt mer avansert skadesystem, slik at du til eksempel kan brekke bein, besvime, blø ut samt føle smerte. Til å kontre det har man både førstehjelp, munn til munn, bandasjer, morfin og epimorfin.

http://tiny.cc/tjczdw

Eksempel fra en av våre spillekvelder:
http://www.youtube.com/watch?v=Ay-w0pb1cHs&feature=plcp



http://www.tier1ops.eu
Vis hele sitatet...
Woah! :O Hadde vert ein drøm å spelt slik! Berre å rope ut om dåke vil ha fleire folk
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
Woah! :O Hadde vert ein drøm å spelt slik! Berre å rope ut om dåke vil ha fleire folk
Vis hele sitatet...

Det er bare å søke det =) Var litt det som var hensikten, vi er bestandig på jakt etter nye folk.
Hobby Filosof
Kan vel oppdatere og si, har kjøpt Arma2 og Operation Arrowhead expanison'n.
- Har kun en HP ProBook 4330s og spille på, så regner med lagg etc. men jeg joiner dere freaks om det blir noe spilling og det passer!
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Yeah, TS serveren er ikkje såtte opp endåg, sliter litt med å få liv i den gamle laptopen... :/
Fått satt opp ts server ennå?
Sist endret av ParadiseCity; 18. mai 2012 kl. 09:42.
spilte arma2 nå, var en jævla måke..??? noen som har opplevd det før lols
Tittelninja
flexd's Avatar
Donor
Det er vel spectator mode eller noe sånt? Husker ikke helt. Spilte alltid med ACE/ACRE på serveren vår.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
spilte arma2 nå, var en jævla måke..??? noen som har opplevd det før lols
Vis hele sitatet...
Er en bug regner jeg med.
Spilte på en RPG server og når jeg spawna som Civ så spawna jeg som en kråke.
Admins fikk fiksa det kjapt da.
Sist endret av ParadiseCity; 18. mai 2012 kl. 14:09.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Serveren kjem opp i dag, så kan vi sjå om vi får spelt noke i dag, evt. morra
Hobby Filosof
Høres bra ut! Keep us updated
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Då skal serveren vere oppe å gå. Eg får ikkje logga på med ein lokal maskin gjennom ekstern ip, men med lokal ip gjekk da no i alle fall.

IP: 85.164.51.188
psw: 1234

Så får de sei ifrå om de kjem inn eller ikkje, så skal eg sjå om eg får fiksa det
Hobby Filosof
Funka fett det
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Haha, må sei eg skvatt litt i det serveren ropte ut at nokon hadde kopla til Då blir da litt nedtid på serveren, skal flytte den ut av soverommet, og ned på kontoret så den kan stå på 24/7
▼ ... over en uke senere ... ▼
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Nokon osm er med på å spele i no? TS er oppe og går
Hobby Filosof
Haha nesten glemt denne tråden jeg, DayZ tråden er det konstant liv i - ikke så mangen som spiller Arma II på bruket her virker det som :P

Til uken er jeg gjerne med, men i helgen nå så skal jeg på hytten, så før mandag går ikke.
Jeg kunne sikkert fint ha blitt med på litt arma i helgen. Får eventuelt med 3 ikke freaks også siden vi har arma lan i helga
Sist endret av robojot; 1. juni 2012 kl. 10:54.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
naice! har litt problem med TS atm, eg og ein kompis tenkte å spele litt, men han kom seg ikkje på ts'en, så er nokk noko feil med portane :/
Kan tenke meg å spille litt i helgen selv, men da blir det vel kanskje dayZ eller noe sånt? Vi har jo ingen server.

http://www.youtube.com/watch?v=FoAYpiWPOKE Her er forresten et klipp (masse fra den brukeren) av de jeg spilte med før
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
Har hatt minimalt med tid denne helga til å fikse TS, har hatt besøk av div.tanter og bestemødre ect... :/ i tillegg har tida eg har hatt til overs gått til leauge of legends.
▼ ... over en måned senere ... ▼
nokken som skal spille i helga??? er ny i spillet og kunne tenkt mej å spille med nokken andre
Er lett med imorgen. Noen andre?
Vet ikke helt om jeg kan i morgen. værtfall ikke før kvelden en gang men får se blir nok med om jeg kan/husker det.
Skriv meg inn
Domination (COOP), Warefare BE (TvT med AI,) og Zargabad life disse er veldig standar og plain ARMA2. Mange vil finne dette som veldig kjedelig, det gjør også jeg. Skal du har en opplevelse i ARMA MÅ du verre i en klan, som laster ned mods, som har egne personer som modder og personer som lager egne oppdrag.

Jeg er en stor ARMA fan, men jeg synes at plain ARMA er dritt! Det som gjør spillet kult er alle modene og felleskapet rundt spillet. Se på dette for eksempel: http://www.armaholic.com/ Her kan du finne så sykt masse, blant annet Norske styrker, andre verdenskrig mod,stargate og andre space tjafs", ACE (realism stuff) og det var her DAYz begynnte.

Skal du oppleve Arma 2 som et militær spill, må du være i en klan! Desverre så fyngere det ikke som battlefield hvor du hopper på en server og spiller. For de kule tingene er ikke i selve ARMA spillet. Og vær klan laster ned sine egne ting, så det gjør det vanskelig for stakkars folk som ikke vet hva og hvordan de skal laste det ned.

Har du lyst til å prøve ARMA 2 med å være i en klan så kan du bli med i "ST-Alpha" http://st-alpha.org/ Der kan jeg og andre klanmedlemer lære hvordan spillet faktisk bør spilles. Du trenger ikke å binne deg til klanen, bare prøve det ut, og kan si "snakkes aldri" akkurat når det passer deg. BTW det er en internasjonal klan ikke norsk, for desverre er det få Nordmenn som er på, men det prøver jeg å endre på.
Lawlzr0fl
R0flcopter's Avatar
Trådstarter
nei eg fant meg til slutt ein klan, http://www.united-nations-army.eu/
Konge! hjernen bak ACRE moden. slett ingen dårlig klan