Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2337
Vil først og fremst si at jeg ikke var sikker på hvor jeg skulle poste denne tråden. Så værsåsnill og bare flytt den til dit den skal, om den er plasert feil da.


Vell, nu har det seg slik at jeg trenger nye ørepropper til maks 800kr.
Hører for det meste på IDM, Ambient, DnB, Dubstep, Post-rock og hiphop.
Så jeg vil både ha klar lyd, god bass og kanskje en tykk ledning så den ikke ryker så lett.


Kom med tips og erfaring!
Beats by.dre er uaktuelt!
Anbefaler A-Jays Three! De er ekstremt gode i forhold til prisen.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Anbefaler A-Jays Three! De er ekstremt gode i forhold til prisen.
Vis hele sitatet...
NEINEINEINEI!!

Jeg hadde de, men de tålte visst ikke kulde :S

God lyd, ja, men de tåler ikke kulde..
Sitat av Erlendman Vis innlegg
NEINEINEINEI!!

Jeg hadde de, men de tålte visst ikke kulde :S

God lyd, ja, men de tåler ikke kulde..
Vis hele sitatet...
Nei, de tåler kanskje ikke å ligge i fryseren over natta, men de funket fint ute på vinteren for meg.
Glem Jays, dårlig lyd etter det jeg har hørt og lest. Gå heller for noen gode Beyerdynamic propper, har fått meget god kritikk.
Med kontroller og mic: http://www.netshop.no/Avdelinger/Dat...000174548.aspx
Uten kontroller og mic: http://www.netshop.no/Avdelinger/Dat...000170499.aspx (får disse i helsvart og)

Solid konstruksjon, kanskje litt skjør ledning, men så lenge du ikke river og sliter i ledningen så går dette bra.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Nei, de tåler kanskje ikke å ligge i fryseren over natta, men de funket fint ute på vinteren for meg.
Vis hele sitatet...
Brukte de ute når jeg gikk til skolen - ikkeno annet, (maks 20minus) og det tålte de ikke.
katt
Trådstarter
Flere forslag?
Har sikkert gått gjennom 10-15 forskjellige in-ears og syns a-jays three var de beste hittil. Desverre har pluggen blitt ødelagt så har gått tilbake til shure e2c pluggene og syns det er mye kjedeligere lyd i de. Brukte de til hiphop og bittelitt dubstep, opplevde heller ingen problemer med de i kulden, 20 minus på det meste. Har dog ledningen under jakka så er ikke så mye som er eksponert for kulda. Sykt digg at ledningen ikke vikler seg også. Noen av de jeg har vært gjennom er sennheiser cx 300, brainwavz m1/beta(backup plugger) og MEElectronics M11. Får jeg ikke til å fikse pluggen kommer jeg uansett til å kjøpe nye så anbefales på det sterkeste. Men siden god lyd kan være ganske individuelt kan du ta en titt her etter noen anbefalinger http://www.head-fi.org/f/103/portabl...n-ear-monitors

Måtte bare legge til at når jeg fikk a-jays pluggene ble jeg sittende i en time og bare hørte på musikk, noe jeg vanligvis aldri gjør og aldri har gjort med noen av de andre pluggene jeg har hatt.
Sist endret av Sonic; 31. mars 2012 kl. 04:10.
Sitat av Cats Vis innlegg
Flere forslag?
Vis hele sitatet...
Sett på Beyerdynamic proppene jeg linket til? Etter det jeg ser så utfyller de alle dine behov, samt at de er helt klart de aller beste til den prisen. A-Jays imponerte meg ikke stort når jeg testet de.
Wizard Of Oz
Empog's Avatar
6 0
Sjekk ut disse, prøvde kompis sine og de hadde en veldig fin lyd.
http://www.expert.no/product/product...ntifier=152259
Pluss at Bose pleier å levere god kvalitet når det gjelder headsett.
De her er bra synes jeg, men jeg vet ikke om de er til bruk for noe annet enn mobil. Men du slipper ledning hvertfalll.. Og det tar ca 1 time å lade den der å batteriet varer i 6-7 timer

http://i.oodleimg.com/item/2950636843u_1x424x360f?1331059411

Kjøpte den på teknikk magasinet, klarer ikke finne den i farta. Er ett jabra bluetooth produkt
Sist endret av ali88; 31. mars 2012 kl. 12:13.
katt
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Sett på Beyerdynamic proppene jeg linket til? Etter det jeg ser så utfyller de alle dine behov, samt at de er helt klart de aller beste til den prisen. A-Jays imponerte meg ikke stort når jeg testet de.
Vis hele sitatet...
Jepp. Men synes det var tynn ledning på dem, noe jeg var litt skeptisk på.

Vurderer Jays A-Jays Three, noen som har noe erfaring med dem?
Sitat av Cats Vis innlegg
Jepp. Men synes det var tynn ledning på dem, noe jeg var litt skeptisk på.

Vurderer Jays A-Jays Three, noen som har noe erfaring med dem?
Vis hele sitatet...
De kan virke tynne, men de ryker ikke ved at du ser på de. Ingen ledninger tåler at du drar i de, hverken Jays eller Beyerdynamic. Jeg mener at du ikke bør kjøpe Jays, lyden er rett og slett ikke bra. Beyerdynamic er et selskap med mange års erfaring bak seg, og de leverer det de skal.

Mine Monster Beats by Dr Dre Tour har samme kabel som Jays, og ledningen har kutt i seg og har gått i stykker nede ved pluggen. Jeg har vært forsiktig med disse, men ledningen er skrøpelig.
katt
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
De kan virke tynne, men de ryker ikke ved at du ser på de. Ingen ledninger tåler at du drar i de, hverken Jays eller Beyerdynamic. Jeg mener at du ikke bør kjøpe Jays, lyden er rett og slett ikke bra. Beyerdynamic er et selskap med mange års erfaring bak seg, og de leverer det de skal.

Mine Monster Beats by Dr Dre Tour har samme kabel som Jays, og ledningen har kutt i seg og har gått i stykker nede ved pluggen. Jeg har vært forsiktig med disse, men ledningen er skrøpelig.
Vis hele sitatet...
Har lest at Jays er ganske brae? De fikk rimelig god kritikk også.
Sitat av Cats Vis innlegg
Har lest at Jays er ganske brae? De fikk rimelig god kritikk også.
Vis hele sitatet...
Hørt begge deler, men utifra det jeg leser så er Beyerdynamic bedre. Jays har god bass, men resten av lydbildet er ikke spesielt bra. Beyerdynamic har bra bass og et godt lydbilde.
SemiColon: Jays har god lyd i forhold til pris.
NuForce 700-M jeg eier disse selv. Det sies at det er det råeste du får for under 100 dollar, jeg vet ikke noe om det, men de 70$ jeg brukte er de GARANTERT verd. Ekstremt god lys, hører toner du aldri har hørt før osv (hadde tidligere a-Jays three eller 4 eller noe).

Om du ønsker å få enda bedre utbytte av pluggene kan du bestille comply-foam tips, som gir bedre komfort/fit/støyreduksjon. Du kan altså ha musikken svært lavt, og dermed spara hørselen din for en del voldtekt.

Kunne aldri i verden tenke meg å kjøpe noe dyrere enn disse, det er alt du trenger!

PS: play/pause/forward knappen finnes bare på 700-M, ikke 700-X, som koster litt mindre. Denne knappen er uansett ikke spesiellt god, men lydkvaliteten gjør opp for det i bøtter og spann.

Sitat av Cats Vis innlegg
Jepp. Men synes det var tynn ledning på dem, noe jeg var litt skeptisk på.

Vurderer Jays A-Jays Three, noen som har noe erfaring med dem?
Vis hele sitatet...
Mener det var dem jeg hadde tidligere. Lydkvaliteten er absolutt ikke sammenlignbar med NuForce og prisen er tilnærmet lik.

Kabelen på a-jays røyk ved jacken etter under ett år, så den er absolutt ikke så robust som man tror. Den flate kabelen ser ut til å skape større slitasje i "leddene" om du skjønner.

musikk kontrollen er derimot mye bedre enn på NuForce pluggene, men igjen, sammenligner du lyd og pris mellom de to, vinner nuforce hver gang.
Sitat av gotejds Vis innlegg
De her er bra synes jeg, men jeg vet ikke om de er til bruk for noe annet enn mobil. Men du slipper ledning hvertfalll.. Og det tar ca 1 time å lade den der å batteriet varer i 6-7 timer


Kjøpte den på teknikk magasinet, klarer ikke finne den i farta. Er ett jabra bluetooth produkt
Vis hele sitatet...
Har faktisk denne og, heter jabra 3030. Brukte de en stund til musikk siden lydutgangen på touchen min var ødelagt, men vil ikke anbefale det da lydkvaliteten synker betraktelig og du bare må drasse på og lade en ekstra ting.
kjøpte den forøvrig for å bruke som handsfree noe den fungerer helt fint til. Funker både på pc og ps3

Epicsnusboks, hvor lenge har du hatt nuforcene og hvor ofte bruker du de, det lengste jeg har hatt et par i daglig bruk er rundt 4 måneder og da hadde jeg allerede byttet pluggen før ene ledningen fikk en knekk og brudd. Det var da Meelectricene som skal være veldig robuste.
Sitat av Sonic Vis innlegg
Har faktisk denne og, heter jabra 3030. Brukte de en stund til musikk siden lydutgangen på touchen min var ødelagt, men vil ikke anbefale det da lydkvaliteten synker betraktelig og du bare må drasse på og lade en ekstra ting.
kjøpte den forøvrig for å bruke som handsfree noe den fungerer helt fint til. Funker både på pc og ps3

Epicsnusboks, hvor lenge har du hatt nuforcene og hvor ofte bruker du de, det lengste jeg har hatt et par i daglig bruk er rundt 4 måneder og da hadde jeg allerede byttet pluggen før ene ledningen fikk en knekk og brudd. Det var da Meelectricene som skal være veldig robuste.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker pluggene hver dag, så godt som hvert minutt og har gjort det nå i ca. 2 mnd. Der ingen tegn til slitasje ennå, men behandler dem også som om det var min sønn.
Prachtsteak
Splittr's Avatar
Jeg er svært fornøgd med AKG sine produkter, kanskje dette kan vere noe?
Stjeler tråden litt da jeg synes det er litt mange av disse trådene.
Jeg lurer på om noen som har tips til øreplugger som stenger ut støy fra sandblåsing og avsug i lakkhaller og som jeg kan ha under gass/malermasken min (helmaske med glass) uten at de faller ut når jeg bøyer meg.
pris har ikke noe og si bare de sitter godt, spiller HØYT og stenger ute lyd.
Sitat av pillthrill Vis innlegg
Stjeler tråden litt da jeg synes det er litt mange av disse trådene.
Jeg lurer på om noen som har tips til øreplugger som stenger ut støy fra sandblåsing og avsug i lakkhaller og som jeg kan ha under gass/malermasken min (helmaske med glass) uten at de faller ut når jeg bøyer meg.
pris har ikke noe og si bare de sitter godt, spiller HØYT og stenger ute lyd.
Vis hele sitatet...
Nesten hva som helst, som du har Comply Foam Tips på. Blokker godt, sitter godt og er behagelige i bruk.

Eventuellt hvis du bare vil ha bort lyd, og ikke ha musikk eller noe: http://www.complyfoam.com/products/comply-foam-plugs/
Sist endret av random42099; 31. mars 2012 kl. 17:54.
Sitat av Sonic Vis innlegg
Desverre har pluggen blitt ødelagt så har gått tilbake til shure e2c pluggene og syns det er mye kjedeligere lyd i de. (...) Får jeg ikke til å fikse pluggen kommer jeg uansett til å kjøpe nye så anbefales på det sterkeste.
Vis hele sitatet...
Min plugg ble også ødelagt. Lyden skurret når jeg bevegde på ledningen, så tok de med tilbake til teknikkmagasinet. A-jays hadde visst hatt en del problemer med pluggene på de produktene som ikke har 90* vinkel mellom jack og ledning, så jeg fikk enkelt byttet de til en nyere modell. Det er to års garanti, så har du kvittering får du byttet.

Jeg vil også anbefale a-jays. Veldig god lyd og sitter godt i ørene.
Skulle ønske jeg viste det før jeg kuttet av den gamle pluggen, sitter å vurderer nuforce nå selv om jeg har sagt til meg selv at jeg ikke skal bruke så mye på plugger siden jeg ødelegger de så fort. Men så koster de jo bare 450 spenn på dustin
Støtter A-jays three, dere som sier det er dårlig lyd i dem kan ikke ha spillt av fra noen bra ressurs, last ned Poweramp på Android og skru opp bassen og treble så får dere bra lyd.

Og til kvalitet, har hatt mine i 2 år, måtte sende de inn èn gang da ledningan hooka seg fast i døra på vei ut og jeg ødela de selv. Sendte de til Sverige uten kvitering fra henvendelse til Jayz kundeservice, fikk nye i posten etter noen dager rett fra Sverige.

Når jeg kjøpte de så betalte jeg 299kr, men etter å ha vunnet mange priser så skjønner jeg at de virkelig kan bynne å kreve mer for dem.
Sist endret av Skyfx; 4. april 2012 kl. 05:28.