Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6584
Hei, jeg lurer på om noen vet hvordan man "Lucid dreamer" har bestandig hatt lyst til å prøve det. men vet ikke hvordan man gjør det, noen som har link til "oppskrift" eller kan noen forklare det her? takker for svar
Å lucid dreame er noe man må lære seg over lang tid. Dette kan være et godt sted å starte. Finnes også flere youtube videoer som kan være kjekke å se på.

Har prøvd å lære meg det, men har enda ikke klart det. Du begynner å bli lei av å klype deg i armen hvert 10. minutt for å si det sånn. Og ikke minst så glemmer du det hele tiden..
Sitat av Halland97 Vis innlegg
Hei, jeg lurer på om noen vet hvordan man "Lucid dreamer" har bestandig hatt lyst til å prøve det. men vet ikke hvordan man gjør det, noen som har link til "oppskrift" eller kan noen forklare det her? takker for svar
Vis hele sitatet...
Det er forskjellige metoder for å oppnå Lucid Dreaming.
Selv startet jeg med Wild, og foretrekker denne metoden fremdeles.

Det er flere tråder her som tar for seg dette temaet: Den lille lucid dreaming tråden er den beste å starte med.

Benytt deg av søkefunksjonen og søk på lucid dreaming, og det vil dukke opp en del tråder du kan gjøre nytte av.

Når du da har lest deg opp en del, så kan du heller komme tilbake og spørre hvis det er noe mer du lurer på. (Vil da være lurt å spørre i "Den lille lucid dreaming tråden" for å holde dette samlet.)

Sitat av Marr Vis innlegg

Har prøvd å lære meg det, men har enda ikke klart det. Du begynner å bli lei av å klype deg i armen hvert 10. minutt for å si det sånn. Og ikke minst så glemmer du det hele tiden..
Vis hele sitatet...
Da ser det ut til at Wild-metoden kan være noe for deg og.

Den går ut på å gå i fra bevisst tilstand og rett inn i en lucid dream.
Øving, øving og enda mer øving!

For at du skal lykkes med å ha lucide drømmer, er det en forutsetning at du trener deg på å bli mer oppmerksom/tilstedeværende i hverdagen, det er nettopp det lucid drømming handler om - å bli bevisst på at du faktisk drømmer og kan styre handlingen selv. Når du først kommer så langt, er det helt fantastisk hva man kan gjøre i drømmeverdenen!!

Jeg pleier å utføre enkle avspennings og pusteøvelser før jeg legger meg til å sove. Fokuserer på å puste dypt med magen, samtidig som jeg registrerer hvordan kroppen kjennes ut. Strammer en og en muskel, øver meg på å kjenne etter om jeg har spenninger noen steder. Jeg har ingen konkrete nettsider å referere til, men jeg har lest bøker og gjennomført kurs via nettvideoer (A course in Astral Travel and Dreams).

Et tegn på at man er bevisst på sin egen drøm, kan være å tvinge seg selv til å "hoppe", og hvis man da får månegravitasjon og flyter avgårde, er det bare å la fantasien ta overhånd!

Visualisering og meditasjon kan også være til hjelp. Og kontinuerlige "pauser" der du spør deg selv "hva føler jeg på her og nå, i kroppen - inni meg?"

Et fint sted å starte er å føre en drømmedagbok - ha den i umiddelbar nærhet til senga slik at du får skrevet ned drømmen fortest mulig. Etterhvert vil du oppdage at du husker drømmene dine i større grad enn før, og da er du et skritt nærmere til å oppleve lucide drømmer! Og så er det viktig å vite at ALLE drømmer HVER ENESTE natt! Det er bare slik at ikke alle er i stand til å huske drømmene sine alltid.

Lucid dreaming, og Astral projection er noe av det mest forunderlige jeg vet om og har opplevd.
Men vær tålmodig! Ikke gi opp om du ikke får resultater "fort nok", gi deg selv tid, tålmodighet er nøkkelen til suksess.

Lykke til!
Sist endret av Kaput; 26. mars 2012 kl. 20:11. Grunn: leif
Var på sykehus for noen måneder siden. Noen dager etter operasjon lå jeg neddopet med høy feber.

Begynte og drømme og kunne styre handlingene mine 100%. Var noe av det råeste jeg har opplevd.

Første jeg tenkte i drømmen var at Freak.no er det beste som finnes, hadde jeg ikke lest om lucid dreaming her hadde jeg ikke skjønt at jeg kunne styre meg selv i drømmen.

Har aldri prøvd og få til dette med vilje men all jobben jeg ser man må legge i det er faktisk verdt det.
Jeg har kunnet oppleve dette ved flere anledninger hvis jeg snuser og døser av på sofaen. Jeg er ikke sikker på om det heeelt kan klassifiseres som lucide drømmer, men jeg er helt klar over at jeg drømmer, jeg kan styre personlige handliger og noe av "storyen" (konsekvenser av handlinger, lokasjoner og tidspunkter) selv, men det som er mest fasinerende syns jeg er at jeg husker alt, som om det virkelig hadde skjedd. Fra "utsiden" ser det bare ut som om jeg sover noe urolig på sofaen.
Sist endret av Jay-O; 27. mars 2012 kl. 02:14.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Jay-O Vis innlegg
Jeg har kunnet oppleve dette ved flere anledninger hvis jeg snuser og døser av på sofaen. Jeg er ikke sikker på om det heeelt kan klassifiseres som lucide drømmer, men jeg er helt klar over at jeg drømmer, jeg kan styre personlige handliger og noe av "storyen" (konsekvenser av handlinger, lokasjoner og tidspunkter) selv, men det som er mest fasinerende syns jeg er at jeg husker alt, som om det virkelig hadde skjedd. Fra "utsiden" ser det bare ut som om jeg sover noe urolig på sofaen.
Vis hele sitatet...
Det samme skjedde hos meg nå. Når jeg skulle bestemte meg for å våkne snudde alt i rommet seg og hørte forferdelige hyl. Ikke den beste avsluttingen på en drøm...
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Prøv å vær bevisst lenge nok i innsovningsfasen. Var ikke noe mere abrakadabra for meg ihvertfall. Du kommer til et punkt der du bølger ut og inn av bevisstheten og det er der magien skjer.

Finnes mange systemer for dette. Noen enkle og noen komplekse. Finn systemet du trenger. Lykje til!
Andre som har erfaringer med at lucid dreaming fort sklir over i mareritt?
Hva gjør man om man ikke husker en dritt av drømmene sine?
Sist endret av TheGloryHole; 7. juni 2012 kl. 15:40.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hva gjør man om man ikke husker en dritt av drømmene sine?
Vis hele sitatet...
Det å skrive en "drømmedagbok" har hjulpet veldig for meg. Skriv opp alt du husker av drømmen/drømmene dine med en gang du står opp.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
WILD og sånt er temmelig vanskelig for en nybegynner. Jeg anbefaler deg å bare tegne en "X" eller lignende inni handa di, så ser du på tegnet hver eneste gang du husker det. En gang når du ser på X'en legger du merke til at den er en O, eventuelt at den glinser eller lignende, og da vet du at du drømmer og du har oppnådd en lucid dream.
Jeg lurer litt på noe med lucid dreaming. Vil det være mulig å "granske" hukommelsen din mens du drømmer? Altså vil det være mulig å huske ting du har opplevd tidligere i livet bevisst?