Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4499
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
En politimann sier i dette innlegget følgende:

Foss mener at det først og fremst har en hormonell forklaring. For mange gutter byr puberteten på vanskeligheter, som økt aggressivitet.
Det finnes to sporstoffer i cannabis som senker testosteroninnholdet i blodet. Guttene blir roligere. Jeg er nesten fristet til å si at det er en form for kastrering, forklarer politiførstebetjenten.


Er dette et underbygget faktum egentlig? Hva slags stoffer er det snakk om?
Har tatt et bredt søk, og på de fleste resultater kommer jeg til forum hvor noen mener det gjør det, og andre ikke.

Selv tviler jeg sterkt, fordi jeg kan røyke mye dagen før jeg pumper jern uten at jeg kjenner noen forandring. I kontrast, blir jeg mye mer sliten dagen etter jeg har konsumert alkohol. Alkohol ødelegger nok testoet mye mer, men still..

Har noen peiling? Eller kan dere slenge ved noen kilder på dette?
Enda en ny artikkel angående hasj i Fredrikstad blad: http://www.f-b.no/nyheter/mener-at-u...j-er-1.7020251
Sist endret av Theoneandonly; 29. februar 2012 kl. 23:48.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av stoofn93 Vis innlegg
Enda en ny artikkel angående hasj i Fredrikstad blad: http://www.f-b.no/nyheter/mener-at-u...j-er-1.7020251
Vis hele sitatet...
Ja, den har jeg lest.
Kan forstå at de er fortvila når 14-åringer røyker. Dette byr jo som regel på store komplikasjoner for de som skal gå på skole, og spesielt når de er så umodne og uklare for det psykiske cannabis har å by på.
Clinical studies have given contradictory reports on the effect of smoking marijuana on the plasma levels of testosterone in males. A reanalysis of existing data established that testosterone levels are depressed both after smoking one marijuana cigarette and after intravenous infusion of delta-9-tetrahydrocannabinol, a pharmacologically active component of marijuana. Simulation of the marijuana interaction, under the assumption that delta-9-tetrahydrocannabinol inhibits testosterone production or secretion, suggests a minimum of 24 hours are required for testosterone to return to pre-smoking levels. A series of clinical studies are specified to clarify the nature of the interaction.
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/6316036

Her har du en lengre rapport:

Endocrine Effects of Marijuana
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Merkelig, med tanke på at jeg aldri har følt meg sliten eller slapp før trening. Om jeg blir sittende inne hele dagen, så blir jeg jo slapp..men om jeg beveger på meg, er dette aldri et problem.

Kan dette være veldig individuelt, med andre ord?
Sist endret av Kusetjuv; 29. februar 2012 kl. 23:57.
Arnold Schwarzenegger røykte mariuhana, og for bodybuildere er testosteron gull verdt. Å si at det er en form for kastrering blir bare teit uansett, i såfall kan de jo dele det ut i Oslo for å få ned tallet på voldtekter.
rart at runken er dobbelt så digg da, hvis hasj så og si "steriliserer" deg..
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Arnold Schwarzenegger røykte mariuhana, og for bodybuildere er testosteron gull verdt. Å si at det er en form for kastrering blir bare teit uansett, i såfall kan de jo dele det ut i Oslo for å få ned tallet på voldtekter.
Vis hele sitatet...
Hehe.
Ikke minst på utesteder før dem stenger, slik at diverse apekatter som kun er ute etter og skape bråk får roet seg ned før de blir sluppet løs..
rart hvordan politet i norge plutselig blir forskere av høyeste grad
Haha dumme politi. Men tror de kan ha ett poeng, kjenner en kar som var helt ADHD og spinnvill. Drittunge av høyeste kvalitet. Han begynte å blaze for ett år siden og har vært utrolig rolig og blitt helt forandret i ettertid..
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av freakztor Vis innlegg
Haha dumme politi. Men tror de kan ha ett poeng, kjenner en kar som var helt ADHD og spinnvill. Drittunge av høyeste kvalitet. Han begynte å blaze for ett år siden og har vært utrolig rolig og blitt helt forandret i ettertid..
Vis hele sitatet...
Saa siden guttungen har AD/HD og er rastlos sa er han en drittunge?
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Saa siden guttungen har AD/HD og er rastlos sa er han en drittunge?
Vis hele sitatet...
Det var det vel ingen som sa?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av zega Vis innlegg
Det var det vel ingen som sa?
Vis hele sitatet...
Kunne tolkes slik, men det var jeg som gikk OT i utgangspunktet så beklager dette til TS.
Sitat av pet Vis innlegg
rart at runken er dobbelt så digg da, hvis hasj så og si "steriliserer" deg..
Vis hele sitatet...
Sterilisering er ikke det samme som å få kappet av kuken.
I følge linken til Knask har jo politimannen rett i det som går på testosteron i det minste. Han trenger ikke være forsker for å gjengi hva som står i en annen forskningsraport.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Sterilisering er ikke det samme som å få kappet av kuken.
Vis hele sitatet...
Om du sikter til kastrering blir heller ikke kuken kappet av, det er testiklene.

Om dere er redd for at cannabis senker testo, så har jeg laget en feit liste med andre urter som øker testo.
Tro meg, de funker.
Tar de hver dag.

Jeg kan poste den om dere vil.
Sitat av pet Vis innlegg
rart at runken er dobbelt så digg da, hvis hasj så og si "steriliserer" deg..
Vis hele sitatet...
Hvor godt orgasme du har, og hvor fruktbar du er, er to vidt forskjellige ting.
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Om du sikter til kastrering blir heller ikke kuken kappet av, det er testiklene.

Om dere er redd for at cannabis senker testo, så har jeg laget en feit liste med andre urter som øker testo.
Tro meg, de funker.
Tar de hver dag.

Jeg kan poste den om dere vil.
Vis hele sitatet...
Post i vei! Med kilder selvsagt
Sitat av Vontalo Vis innlegg
Arnold Schwarzenegger røykte mariuhana, og for bodybuildere er testosteron gull verdt. Å si at det er en form for kastrering blir bare teit uansett, i såfall kan de jo dele det ut i Oslo for å få ned tallet på voldtekter.
Vis hele sitatet...
lol...

Arnold ja. Han hadde sikkert ikke plenty syntetisk tilskudd av hormoner uansett. Når man går på steroider produserer ikke kroppen noe særlig med testosteron selv uansett. Your argument is invalid.
Sitat av Torepia Vis innlegg
Post i vei! Med kilder selvsagt
Vis hele sitatet...
Kilder kan du finne selv.

Da bruker du det latinske navnet i google sammen med "testo" så finner du forsknings rapporter.

Om du ikke vil, kan du la være å bruke lista.

Jeg vil ha meg frabedt kværulering om urtene, bruk dem eller la være.
Dette er hVa jeg har funnet etter mye research og erfaring.

Får å unngå å gå offtopic, har dere noe dere absolutt må kværulere på så bruk PM.


Enjoy:
http://pastebin.com/ZNT1XRCg
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Om du sikter til kastrering blir heller ikke kuken kappet av, det er testiklene.

Om dere er redd for at cannabis senker testo, så har jeg laget en feit liste med andre urter som øker testo.
Tro meg, de funker.
Tar de hver dag.

Jeg kan poste den om dere vil.
Vis hele sitatet...
De funker ikke.

Det har i lang tid vært uendelig med studier på hvordan en naturlig kan tweake hormonnivåene, og det er lett å finne dokumentasjon på at inntak av diverse mat, tung styrketrening osv øker testosteronproduksjonen.

Grunnen til at så mange fortsatt tror dette er mulig i betydelig grad er at ja, en kan øke hormonnivåene naturlig, men kroppen faller tilbake i homoestasis altfor fort til at det vil ha noen reel betydning for f.eks nitrogenbalanse eller væskeretensjon.

Dette er like aktuelt i negativ retning med cannabis.

For å ta et eksempel, dette står i nederste linken til knask: "THC reduced testosterone levels by 65%,
which lasted 1 hour."

En så kort endring i hormonnivåer, opp eller ned, er ubetydelig for alle praktiske formål.



Sitat av Knask Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det er påfallende at den lengre rapporten virker langt mindre skråsikker enn den du siterer:

"Studies in humans have had inconsistent
results that may reflect differences in study design, the
hormonal milieu (e.g., stage in menstrual cycle)[...]"

Alt i alt kan en diskutere seg grønn, men i mine øyne blir det litt som å diskutere helsefarer ved inntak av kreatin og E-stoffer: Finnes det tonnevis med forskning som ikke engang i liten grad klarer å konkludere i samme retning, ja da har det ikke noe å si uansett hvem som har rett
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Saa siden guttungen har AD/HD og er rastlos sa er han en drittunge?
Vis hele sitatet...
Det har jeg da aldri sagt. Men gutten var og er fortsatt en drittunge men ikke like hyper og ukontrollert som før.

Beklager beklager om du har ADHD men alt handler ikke om deg, og det var ikke siktet mot deg eller noen andre som har ADHD. Syns bare dette med ADHD og røykings isteden for concerta eller ritalin går igjen ganske ofte.

Må være noen sammenheng her...
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Greendudeblue Vis innlegg
rart hvordan politet i norge plutselig blir forskere av høyeste grad
Vis hele sitatet...
Altså, dude....du kan jo ikke mene det er bra for ungdommer å røyke cannabis da de er 14-16 år gamle? Du vet hva cannabis gjør? Man trenger ikke være rakettforsker for å vite at cannabis hemmer de kognitive funksjonene om det røykes nok. Dette i sammenheng med ungdomskolen hvor man lærer mye viktig, er ikke bra..

Jeg er forøvrig enig i at politiet kraftig overdriver når de sier at hasj er "livsfarlig" osv, og at man ikke bør legalisere det.

Det er fortsatt anbefalt at unge mennesker i den alderen ikke starter...det er du vel enig i??
Nå skal det også nevnes at noen klarer å fullføre skolen med gode karakterer, selvom de røyker. Så jeg skal være forsiktig med å dra alle under en kam.
Sist endret av Kusetjuv; 1. mars 2012 kl. 21:06.
^Selv om du føler deg dum som et brød når du er fjern, kan du ikke påstå at du ikke kan lære noe to dager senere fordi du synes det høres logisk ut. Men selvfølgelig er det ikke bra å røyke cannabis når man er så ung. Man bør vente til man er i tjueårene.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
^Selv om du føler deg dum som et brød når du er fjern, kan du ikke påstå at du ikke kan lære noe to dager senere fordi du synes det høres logisk ut. Men selvfølgelig er det ikke bra å røyke cannabis når man er så ung. Man bør vente til man er i tjueårene.
Vis hele sitatet...
For et teit innlegg.
1. Jeg føler meg aldri dum som et brød, selv ikke når jeg røyker.

2. Det er ikke pga jeg ser på det som "logisk", det er fordi jeg vet, grunnet forskning, at cannabis påvirker det kognitive (evnen til å lære). Det påvirker også oppmerksomheten..Det finnes mange personer som kan være fjern og få 4'ere, ja..men politiet drar jo ikke tall ut av ræva heller. Umodne unge sjeler i 14-16 årsalderen har ikke godt av cannabis, det vet selv du. De har hvertall ikke godt av det mens de går på skole...

3. Det siste du sa, er jo nesten en nektende setning av alt det du sa først. Hvorfor bør man vente til man er i 20-årene mener du? Jo, fordi du vil gå glipp av mye skolerelatert om du røyker når du er i ungdomskolealder.
Sist endret av Kusetjuv; 1. mars 2012 kl. 22:17.
1. Under cannabisrus svekkes den kognitive evnen. Du er ikke like kvikk og rask til å utføre komplekse kognitive problemer mens du er ruset.

2. Hvor har du lest dette? Denne studien sier:

Heavy cannabis users (7+ times weekly) showed modest deficiencies in mathematical reasoning and verbal expression as well as selective impairments in the memory retrieval process. Light and intermediate use was not associated with deficits.
Vis hele sitatet...
Studien er også utført på grupper på 10 og 150 stk, så sannsynligheten for at det ikke er representativt nok er der. Nå skal jeg ikke overdrive helt med pro-cannabis propaganda her, men det er tydelig at ulike undersøkelser har ulike konklusjoner.

Researchers at Harvard Medical School performed magnetic resonance imaging on the brains of 22 long-term cannabis users (reporting a mean of 20,100 lifetime episodes of smoking) and 26 controls (subjects with no history of cannabis use). Imaging displayed "no significant differences" between heavy cannabis smokers compared to controls, the study found.
Vis hele sitatet...
Previous trials tell a similar tale. An October 2004 study published in the journal Psychological Medicine examining the potential long-term residual effects of cannabis on cognition in monozygotic male twins reported "an absence of marked long-term residual effects of marijuana use on cognitive abilities."
Vis hele sitatet...
A 2003 meta-analysis published in the Journal of the International Neuropsychological Society also "failed to reveal a substantial, systematic effect of long-term, regular cannabis consumption on the neurocognitive functioning of users who were not acutely intoxicated," and a 2002 clinical trial published in the Canadian Medical Association Journal determined, "Marijuana does not have a long-term negative impact on global intelligence."
Vis hele sitatet...
Finally, a 2001 study published in the journal Archives of General Psychiatry found that long-term cannabis smokers who abstained from the drug for one week "showed virtually no significant differences from control subjects (those who had smoked marijuana less than 50 times in their lives) on a battery of 10 neuropsychological tests." Investigators further added, "Former heavy users, who had consumed little or no cannabis in the three months before testing, [also] showed no significant differences from control subjects on any of these tests on any of the testing days."
Vis hele sitatet...
De siste sitatene er hentet fra NORML.org. Du kan søke litt rundt og se om du finner noe som motbeviser dette. Lykke til.

3. Hjernen er ikke ferdig utviklet før du er 25 år. Alle rusmidler bør strengt tatt unngås, ettersom å ruse seg (på hvilket som helst rusmiddel) kan fucke opp hjernen når det misbrukes. Dette gjelder selvfølgelig også alkohol, men kanskje i større grad sterke psykadelika.
Sist endret av Chronic420; 1. mars 2012 kl. 22:47.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Trådstarter
Jaha, hvor gammel var de som tok disse testene da? Det blir litt annerledes hos unge mennesker som er 14-16 år, og midt i puberteten, hvor de skal lære mye og forstå samfunnet rundt seg, osv osv.
Sist endret av Kusetjuv; 1. mars 2012 kl. 23:07.