Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1140
Hvilke kabler bør jeg kjøpe for at det skal gi bra nok effekt?
Om du snakker med Hifi-klubben ansatte så finner de nok de rette kablene til deg rimelig fort vil jeg tro!
Trådstarter
ingen hifibutikk i nærheten.. krysser fingrene for at noen her inne har ekspertise nok til å gi meg et godt svar
Du kan kjøpe highend kabler til 40k stykk, men tipper at den lokale expert/elkjøp hos deg har brukbare kabler. CW er uansett bare nesten bass
Kjøp kabler med et bra tverrsnitt så de får nok strøm.. Trenger ikke noe knalldyrt, Biltema og Clas'ern har kabler som er tykke nok : )
Skulle tro 2,5 kvadrats høyttaler kabler i kobber skulle holder i lange baner for deg.

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bi...erkabel-35728/
Sist endret av Vangen; 28. februar 2012 kl. 10:40.
Anbefaler kabler fra Elkjøp, billige og effektive. Å kjøpe dyre kabler til Cerwin vega er som å kjøpe feite felger til en gammel
Nissan micra å tro att den går bedre...
Henger meg på billige kabler ala clas ohlson/biltema.
Selv sitter jeg med utstyr til over 40k, og bruker kabler fra biltema med utmerket resultat. Noen hevder de hører forskjell på dyre, og billige kabler, men de fleste sier de ikke hører forskjell

mvh
Trådstarter
eh.. sendte en kompis ivei og kjøpte kabler.. han fikk da tak i 4x2 m kabler.. 2 svarte og 2 blå.. men må jo ha en + og en -.... Går det bra om jeg bruker den blå som + på begge og svarte som - på andre høyttaleren ?
De er like tykke begge to ihvertfall..
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har absolutt ingenting å s, er jo uansett greit å ha farger på de, så ser du hva som er hva, husk å koble riktig!
Sist endret av Fleff; 28. februar 2012 kl. 17:13.
Hvis det er pn kabler på 2.5mm2 så funker de nok men ikke 100 % egna til høyttalere liksom
Trådstarter
Det er 2x 2,5mm ja...
Koble riktig ? Er da bare peise + i +
Skal virke med PN, men jeg ville nok fått ræva igir og kommt meg til Biltema og fått tak i noen 2,5mm2 høytalerkabler ^^.