Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 18926
Er det noen som har prøvd Remeron 'S' ? Altså sugetablett variant! Er det noe forskjell på den og vanlig Remeron svelgetablett?

Takk for svar
Skal ikke være noe forskjell på de.
På resepten min står det remeron s, men siden det ikke er noe forskjell velger eg heller svelgetablett.
Ja ok men er det forskjell på de?det jeg lurte på.. Har du sugetablett varianten 'badsvik' ?
Har prøvd det. Var ikke noe å anbefale. Samme sjanger som nozinan, vallergan etc.
Død over remeron!!! La på meg fuckings 5 kilo mens jeg gikk på de.
Ape dopp styr unna
Sitat av smulen Vis innlegg
Ape dopp styr unna
Vis hele sitatet...

dette var ape dop ja... Håper ikke jeg blir helt ape
Remeron burde vært ulovlig, rottegift er bedre for kroppen.
Sitat av Skyfx Vis innlegg
Remeron burde vært ulovlig, rottegift er bedre for kroppen.
Vis hele sitatet...


Helt enig.

Jeg ble helt zombie dagen derpå etter 15 mg Remeron på kveldstid (legen var ganske så tilbakeholden med b-preparater), og jeg merket mye mer matlyst. Det var helt jævlig. Begynner nesten å tro at legen ville lure i meg Remeron fordi jeg måtte opp i vekt (hadde bulimi og var undervektig).
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sørlending
Apedop (jeg gikk opp 15 kg ôg.) Sover bra på de, men du blir en lazy mafakka som gir faen i alt og alle. Dette er bare noe som _kan_ skje, det finnes folk med god effekt. Hold deg for faen unna en døgndose på 90 mg hvertfall!!!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan fungerer remeron i forhold til angst og/eller depresjon? Har nettopp henta en pakke på 30mg, og leser en del om at du burde forvente vektøkning, men lite om konkret om det hjelper til sitt formål. Er det noen som kan si at de har blitt "bedre" av å bruke dette legemiddelet? Jeg vil påstå at jeg har en moderat angst, og den angsten tror jeg er knyttet til å føle seg normal. Det vil si at jeg bekymrer meg svært ofte over hvorvidt det jeg gjør, er å regne som "godt nok". "Ville andre ha gjort det annerledes, og i så fall hvem og hvorfor? Og hvorfor ville det de ville gjort vært bedre?" er type spørsmål som jeg kan stille meg selv... Noen kaller det prestasjonsangst og noen kaller det å ikke ha troen på seg selv. Uansett er poenget at jeg opplever det som et problem.

Jeg er veldig skeptisk til å begynne med remeron, da flere skal ha ha fått negativ effekt av det. Blant annet nevnes det i denne tråden som "apedop". Nå skal det nevnes at jeg ikke har tenkt å få en "rus" av dette legemiddelet. Jeg har kun tenkt på det som støtte til å overkomme angsten/depresjonen. Av den grunn er jeg også usikker på om dette er rette tråden å spørre i, da jeg anser "en rus" som et diffust begrepsbruk. Etter min erfaring, er begrepet "rus" et av de som ikke enkelt lar seg definere. Om jeg tar feil, så beklager jeg. Tilbake til saken alikevel: Har det noen positiv virkning sett bort i fra trøtthet og vektøkning? Jeg er villig til å være trøtt i noen uker, samt å gå opp noen kilo mot at det kan gi mine energi til å se det lyse i livet og mine handlinger. Er ikke interessert i det om det har liten eller ingen virkning på angst og depresjon. Jeg forstår også at disse to tilstandene ofte er knyttet sammen, sånn at det kan være det samme hva det hjelper til.

Takk for svar.
Har brukt mye Remeron tidligere og JA det hjelper mot depresjon paeta, men ikke mot angst. Mange som påstår at enkelte antidepresiva skal hjelpe mot angst også, det må i såfall være hvis man har lettere angst problematikk, personlig har jeg ikke merket noe bedring av angst ved bruk av Remeron,Cipralex++
Skjønner ikke hvorfor "alle" kaller det for et apedop, syntes Remeron er en bra medesin jeg, sover som en bjørnunge på de også Eneste negative er selvfølgelig vektoppgang/kraftig matlyst.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hjalp meg mot depresjon (kun fordi jeg var så trøtt dagen derpå at det blir stille i hodet..) men ikke angst, som vrangsinn sier. Sover også bedre men du er helt ødelagt dagen derpå og vil derfor ikke anbefale deg å ta dette.

Anbefaler heller å ta en nattings hvis du sliter med søvn, fungerer 200 ganger bedre dagen etter if. til remeron..
Sist endret av monoxide; 14. august 2012 kl. 21:13.