Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1316
Hey
Har forsøkt å sette opp en minecraft bukkit, men får ikke til pga. et lite problem. I nedlastningspakken følger det med en Start.bat som brukes for å starte servern.
Det eneste som skjedde var at fila åpna seg i notepad og at det stod @Echo off osv med det SKJEDDE ingenting
Derfor forsøkte jeg å åpne fila i cmd, som heller ikke fungerte, det som stod i cmd var hvor på harddisken start.bat lå.
men skal ikke bat filer ha et lite tannhjulsymbol ved seg? Det har ikke min fil Min er notisblokkfil. Har også forsøkt å lagre notisblokkfila som "start.bat" uten hell.
Noen tips?
Sannsynligvis har du ikke satt java.exe som en systemvariabel..

http://www.java.com/en/download/help/path.xml

EDIT: Oops, leste for fort ..

Fila du har heter egentlig "start.bat.txt"

Du trenger ikke ei .bat-fil for å starte Bukkit, mener du skal bruke ei .jar-fil som heter "0.0.1" ett eller annet Hvis den ikke funker kan du spørre videre
Sist endret av excubated; 27. desember 2011 kl. 20:04.
Han nye
sgt_coke's Avatar
Trådstarter
Sitat av excubated Vis innlegg
Sannsynligvis har du ikke satt java.exe som en systemvariabel..

http://www.java.com/en/download/help/path.xml

EDIT: Oops, leste for fort ..

Fila du har heter egentlig "start.bat.txt"

Du trenger ikke ei .bat-fil for å starte Bukkit, mener du skal bruke ei .jar-fil som heter "0.0.1" ett eller annet Hvis den ikke funker kan du spørre videre
Vis hele sitatet...
Får kjørt .jarfila slik at den lager whitelist, Oplist, server.properties osv, men ingenting mer. Er ganske sikker på at .bat fila skal brukes til å starte og stenge serveren. Altså kjøre den opp liksom :P
Uansett, ville du at jeg skulle laste ned noe Java stuff?
Gå inn på Computer - Tools - Folder options - View - Hide extentions for know files

Du skjønner nok hvor du skal selv om du skulle ha norsk windows. Vist det er huket av for å skjule kjente filetternavn så fjerner du den. Sjekk om Start.bat faktisk heter det og ikke har .txt som fil etternavn.
Husk å bruke "alle filer" når du lagrer filen som start.bat, og ikke "tekstfiler".
Han nye
sgt_coke's Avatar
Trådstarter
fila heter start.bat og ikke start.txt eller start.bat.txt Jeg har forsøkt å endre slik at windows åpner alle .bat filer i cmd, men dette fungerte heller ikke. Hvilket program burde egentlig .bat kjøres av?

Bilde: http://imageshack.us/photo/my-images/832/freeak.png/
Vel, hva står det inni denne filen da?
Han nye
sgt_coke's Avatar
Trådstarter
Som sagt har jeg endra slik at de bare åpner seg i cmd, og får faen ikke bytta tilbake (trykker bytt til notepad, men blir fortsatt ingen forandring Går heller ikke ann å "åpne i notepad". Well this is frustrating.
Sist endret av sgt_coke; 29. desember 2011 kl. 00:44.
rename filen til .txt?
Han nye
sgt_coke's Avatar
Trådstarter
Sitat av meitemark Vis innlegg
rename filen til .txt?
Vis hele sitatet...
@echo off
"%ProgramFiles(x86)%\Java\jre6\bin\java.exe" -Xms1024M -Xmx1024M -jar craftbukkit-1.0.0-SNAPSHOT.jar
pause

Ingen som vet noe? :c