Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 8432
Hei, har disse pillene liggendes, noen som har noe som helst peiling på virkningen av disse? På forhånd takk
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det er et antipsykotika, om du tenker på rus så har de en sedativ effekt, avhengig av styrken på pillene.

info:
http://www.legemiddelsiden.no/defaul...5&languageid=0
Sist endret av somnium; 28. august 2010 kl. 12:16.
Du får Actavis sin quetiapin i både 25, 100, 200 og 300 -mg så det hadde vært greit å vite hvilken styrke det er på dine. Samt hvor mange du har, og hvilke andre legemider du eventuelt har tilgang på som kan brukes kombinert.

Quetiapin er som nevnt et antipsykotika og brukes hovedsakelig som tilleggsbehandlig ved schizofreni eller som etterbehandling ved psykose. Dette burde vel være god nok forklaring til å kvalifisere det som apedop, uten å forklare det farmakologiske.

Har faktisk fått høre at en blanding av quetiapin og zopiklon (Imovane) gir sterke lydhallusinasjoner/hørselsbedrag og i enkelte tilfeller virtuelle hallusinasjoner. En fyr uten toleranse i konkret tilfelle: Ca 600mg quetiapin og 30mg zopiklon ("turen" varte i ca 30-60 min).
Jeg går selv på Quetapine, å jeg anbefaler på det sterkeste å ikke innta disse om mindre du har fått dem av legen til psykose/schizofreni.

En kammerat av meg fikk teste en halv 200mg Quetapine å han fikk et psykisk sammenbrud, det klikka helt for han. Antipsykotiske medesiner gir en slags psykotisk rus viss du bruker dem uten å være psykotisk.
Hvis jeg ikke tar helt feil så er Quetapine Actavis det samme som seroquel. Og seroquel finner du flere tråder om her på forumet.
Sitat av kaos_ Vis innlegg
Hvis jeg ikke tar helt feil så er Quetapine Actavis det samme som seroquel. Og seroquel finner du flere tråder om her på forumet.
Vis hele sitatet...
Seroquel er det mest utbredte handelsnavnet på quetiapine ja. Det er firmaet AstraZeneca som fører Seroquel. Actavis bruker bare navnet Quetiapin (Actavis), mens Orifarm kaller det Quetiapin Orifarm.
Den "sedative" bivirkningen du får er ingenting annet enn ubehagelig. Du føler deg sliten og trøtt og vil bare legge deg. Kan vel funke visst du skal sove, MEN vær forsiktig, selv små doser kan virke sterke for folk som ikke tar dette daglig. 0.25mg er vel vanlig for folk som tar dette bare for å sove, og ikke motvirkning mot shizophreni.
Koselig som rusmiddel? Nei ikke vist du misliker å være sliten, trøtt og ha restless legs i en time.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Den "sedative" bivirkningen du får er ingenting annet enn ubehagelig. Du føler deg sliten og trøtt og vil bare legge deg. Kan vel funke visst du skal sove, MEN vær forsiktig, selv små doser kan virke sterke for folk som ikke tar dette daglig. 0.25mg er vel vanlig for folk som tar dette bare for å sove, og ikke motvirkning mot shizophreni.
Koselig som rusmiddel? Nei ikke vist du misliker å være sliten, trøtt og ha restless legs i en time.
Vis hele sitatet...
25mg er det vel Det er nesten ingenting, heller ikke for friskere personer. Bruker man quetiapin som beroligende for søvn, nervøsitet etc ligger dosen som regel på 100-200mg hver morgen og kveld. Man trapper sakte opp fra 25mg og ser hvor effekten begynner å bli tilfredsstillende. Som sagt oftest rundt 100-200mg.
Ja var en skriveleif
@Totskalle Går du på seroquel eller har du bare generell interresse for medisin? Virker som om du har kontroll på detta men stussa litt på at du kalte det et "apedop"? Jeg tar seroquel morgen og kveld og har aldri merka det som noen apedop, blir skamtrøtt og sliten ja, men bortsett på at jeg er trøtt fungerer jeg da flott mentalt i den første timen når trøttheten er verst. Jeg tar ikke så liten dose heller.
Sitat av Psytrip Vis innlegg
Ja var en skriveleif
@Totskalle Går du på seroquel eller har du bare generell interresse for medisin? Virker som om du har kontroll på detta men stussa litt på at du kalte det et "apedop"? Jeg tar seroquel morgen og kveld og har aldri merka det som noen apedop, blir skamtrøtt og sliten ja, men bortsett på at jeg er trøtt fungerer jeg da flott mentalt i den første timen når trøttheten er verst. Jeg tar ikke så liten dose heller.
Vis hele sitatet...
Generell interesse, også kjenner jeg veldig mange som jobber/bruker/studerer rundt psykiatri/farmakologi/medisin etc. Men skal ikke se bort ifra at om noen hadde sett og hørt meg i mitt rette øyeblikk, hadde jeg blitt lagt inn og kvalifisert for litt av hvert
Dette er et rusmiddelforum, det vil si at om vi skal snakke om lgemidler her må vi snakke om den eventuelle rusen legemidlet gir eller rusen det ikke gir, for å si det sånn.
Det er veldig fint at du takler dagen ved hjelp av Seroquel, men noen spesiell rus gir det ikke. Så lenge man ikke er av den typen som syns det er behagelig å bli stuka og nesten havne i psykose.
Jeg går på disse for å sove. Ikke for noe psykose. Bruker sånn mellom 100-300 mg og det slår meg helt ut. Så om det er sove du vil, så er disse super. Hvis du tar dem skjelden kan man oppleve en slags rus. Du blir veldig muskelhemmet, kan få halliser (jeg fikk masse av dem) og du får veldig virkelige drømmer, du føler deg våken i drømmen. Noe vidre utover hallis greia er de ikke noe særlig å ruse seg på for å få det behagelig. Du kan ende opp med veldig muskelkramper, spesielt i beina ved for høy dose.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har brukt 300 mg for sove ut eller komme ned fra amf rus,, da er ikke mildere sovepiller noe hjelp i. Får endel sprø tanker så håper alltid jeg sovner fort.
Og når de begynner virke mister jeg alle kreftene i beina som de skulle vært gele eller vært dritings,, så best ikk evære langt unna senga når man intar de,,,: )
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg går selv på Quetapine, å jeg anbefaler på det sterkeste å ikke innta disse om mindre du har fått dem av legen til psykose/schizofreni.

En kammerat av meg fikk teste en halv 200mg Quetapine å han fikk et psykisk sammenbrud, det klikka helt for han. Antipsykotiske medesiner gir en slags psykotisk rus viss du bruker dem uten å være psykotisk.
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke, Quetapine blir også brukt som sovemedesin. Anbefaler ingen å ruse seg på de, Du blir bare trøtt og deprimert.
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg tok disse pillene og 3 rivotril i går blandet med alkohol og en del amfetamin. Og jeg fikk virkelig en trip som varte lenge, med halliser som varte flere timer. Og det var ikke halliser som kom og gikk men var det konstant. På en måte var jeg speeda og på en annen måte var jeg sløv. Men den miksen med det jeg tok i går skal jeg love dere funker. Jeg satt meg inn i biler jeg ikke visste hvem som kjørte og fortalte folk at nå skulle jeg inn på sentertet og handla julepølse.

Det var en utrolig syk "trip" , men pga alt som skjedde i går så fikk jeg virkelig lyst til å prøve lsd.
Sist endret av idontknow; 12. desember 2011 kl. 05:28. Grunn: Pga det kom to ganger det jeg hadde skrevet.
Sitat av idontknow Vis innlegg
Jeg tok disse pillene og 3 rivotril i går blandet med alkohol og en del amfetamin. Og jeg fikk virkelig en trip som varte lenge, med halliser som varte flere timer. Og det var ikke halliser som kom og gikk men var det konstant. På en måte var jeg speeda og på en annen måte var jeg sløv. Men den miksen med det jeg tok i går skal jeg love dere funker. Jeg satt meg inn i biler jeg ikke visste hvem som kjørte og fortalte folk at nå skulle jeg inn på sentertet og handla julepølse.

Det var en utrolig syk "trip" , men pga alt som skjedde i går så fikk jeg virkelig lyst til å prøve lsd.
Vis hele sitatet...
"disse pillene"? Hvor mange? Hvor sterke? "En del amfetamin"?

Høres forøvrig ikke veldig fornuftig ut å bare kaste i seg alt man finner, for å se hva som skjer, selv om du tydeligvis koste deg denne gangen.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Jeg går selv på Quetapine, å jeg anbefaler på det sterkeste å ikke innta disse om mindre du har fått dem av legen til psykose/schizofreni.

En kammerat av meg fikk teste en halv 200mg Quetapine å han fikk et psykisk sammenbrud, det klikka helt for han. Antipsykotiske medesiner gir en slags psykotisk rus viss du bruker dem uten å være psykotisk.
Vis hele sitatet...

Det stemmer ikke helt.
Antipsykotika i kombinasjon med antidepressiva blir ofte brukt i lavere doser til folk med depresjon/angst og uro.
(Fluoxetin og Olanzapine/Zyprexa blir ofte brukt hos bulimikere f.eks.)

Jeg er verken psykotisk eller schizofren, men har likevel gått på Zyprexa, og fikk tilbud senest i dag av legen å starte på med Seroquel.

Ikke f(%(=? om jeg eter antipsykotika ever again.
Sist endret av Kaput; 12. desember 2011 kl. 16:56.
Går på 150 mg til kvelden nå, men i morgen skal jeg begynne med 50 mg depot på morgenen og. Mens jeg trapper ned risperidrone.

Hvordan vil seroquel kontra risperidrone ha effekt på RC som methylone og andre serotonin avhengige`? Meget liten effekt sammen med risperidrone som hemmer serotoning og dopamin.
Sitat av idontknow Vis innlegg
Jeg tok disse pillene og 3 rivotril i går blandet med alkohol og en del amfetamin. Og jeg fikk virkelig en trip som varte lenge, med halliser som varte flere timer. Og det var ikke halliser som kom og gikk men var det konstant. På en måte var jeg speeda og på en annen måte var jeg sløv. Men den miksen med det jeg tok i går skal jeg love dere funker. Jeg satt meg inn i biler jeg ikke visste hvem som kjørte og fortalte folk at nå skulle jeg inn på sentertet og handla julepølse.

Det var en utrolig syk "trip" , men pga alt som skjedde i går så fikk jeg virkelig lyst til å prøve lsd.
Vis hele sitatet...
hold deg langt unna sentral-stimulerende på q eller seroquel.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av idontknow Vis innlegg
Jeg tok disse pillene og 3 rivotril i går blandet med alkohol og en del amfetamin. Og jeg fikk virkelig en trip som varte lenge, med halliser som varte flere timer. Og det var ikke halliser som kom og gikk men var det konstant. På en måte var jeg speeda og på en annen måte var jeg sløv. Men den miksen med det jeg tok i går skal jeg love dere funker. Jeg satt meg inn i biler jeg ikke visste hvem som kjørte og fortalte folk at nå skulle jeg inn på sentertet og handla julepølse.

Det var en utrolig syk "trip" , men pga alt som skjedde i går så fikk jeg virkelig lyst til å prøve lsd.
Vis hele sitatet...
Ler litt når jeg ser for meg dette, men det høres alt annet enn lurt ut å trylle i seg så mye forskjellig.. Ta vare på deg selv!