Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 17087
Hello freaks!

Jeg var litt stor i kjeften under lunsjen på jobb i dag, og under en diskusjon angående økonomi så var jeg veldig bastant på at det fint mulig å leve på 200,- i 15 dager. Jeg veddet derfor 1000,- på at jeg fint kan leve på 200,- frem til den 25 august.

Ser i etterkant at dette var litt ape, da jeg strengt tatt er evneveik når det gjelder å leve supernøkternt.

Så jeg lurer på om det er noen som har noen tips til hvordan jeg skal få endene til å møtes på 200,- i 15 dager.

Tenker at alle disse pengene bør gå til føde, men er åpen for forslag.

Har sett for meg mye nudler, pasta, og ketchup

For å unngå juks er alle kredittkort, og bankkort innelåst i safen på jobben :P
Er jo ikke verdt det engang. Å sulte i 15 dager for usle 1000kr..latterlig
Haha, lykke til! ^^
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Er jo ikke verdt det engang. Å sulte i 15 dager for usle 1000kr..latterlig
Vis hele sitatet...
For så vidt helt enig, men veddemål er veddemål! Hater å tape...
sikkert mye bra som matbutikker kaster, særlig de med varmmat.
Jeg lukter middag hos mamma
på coop får du pizza til 10 spenn. Kjøp 20 sånne så klarer du deg fint
Sitat av Joachimsen Vis innlegg
Jeg lukter middag hos mamma
Vis hele sitatet...
Tror det blir god stemning hvis jeg må spise mat hjemme hos modern hver dag i 14 dager

Sitat av F4celess Vis innlegg
sikkert mye bra som matbutikker kaster, særlig de med varmmat.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i det? Skal jeg romstere rundt i containeren bak Meny tenker du?

Sitat av Odd Vis innlegg
på coop får du pizza til 10 spenn. Kjøp 20 sånne så klarer du deg fint
Vis hele sitatet...
Fantastisk! Må sjekkes ut...
den eneste måten å overleve på da er vel å ta seg en tur i banken med passet
pakke med 5 firstprice nudler = under 10 kr
for 200kr kan du kjøpe 20 pakker som tilstår 100 pakker ^^
Tror det skal holde, men du burde jo ha "litt" mer variert måltid, kanskje du kan kjøpe kneipbrød for 6kr og ett billig pålegg?
Du skal lett leve på Dette:
1-2 pakker kneipbrød = 12kr
Pålegg = maks 25kr
10 Nuddel pakker = 100kr
Sum: 137kr
Resten kan du bruke på hva enn du vill ^^ kanskje litt melk?
Sist endret av AkzFast; 10. august 2011 kl. 20:02.
Kjøp billig-brød til 5-7kr stk, og noe billig pålegg, evt. et noe dyrere pålegg som holder til mange skiver. Også drikker du vann. Da kan du vel leve på 200kr i lang tid fremover. Billig nudler fungerer også.
kiwigaranti - du er 1000,- rikere

http://freak.no/forum/showthread.php?t=160840
Sist endret av Marr; 10. august 2011 kl. 20:02.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Et par ganger skader ikke, så kan du gå til noen kompiser også.

Gå på Kiwi og plukk ut frukt og grønt, samt varer som har gått ut, eller går ut om 1 dag til.
Spis brødskalker ved brødkuttemaskinen.
Pant et par flasker(Gjelder dette?)
Kjøp noe grovt brød, samt noe som kan mette deg som samtidig er billig.
Kok suppe på noe vann og noe random st0ff du finner, du kan få mange liter suppe til en billig penge.

Tror nok du klarer det om du er veldig varsom med pengene.

BTW: Er det "lov" til å skaffe flere penger ved å fks pante flasker? Og hva mener du på å "leve på 200"? Hva med reginger og andre ting som ikke er mat, regnes det med? Eller er det kun mat?
Lag havregrøt av lettkokte havregryn og vann. Enkelt, godt og billig! Lykke til
True phreak.
Havregrøt, first price spaghetti med ketchup, billigbrød med billig pålegg, first price lasagne (mener det koster 20 spenn for en kg, der har du middag i tre dager) osv osv.

Å leve på 200kr i to uker skulle jeg lett klart. Men jeg har ikke tenkt til å gjøre det.
Ligg unna brød.
kjøp havregryn og nudler og drikk vann. case closed
Mener at noen butikker kaster ferske boller på slutten av dagen, ta turen innom ved stengetid og spør om du kan få noen av dem?
Har også mange ganger fått utgåtte varer på Joker. Bare spurt han ene som jobber der, og han har tatt seg en tur innom bakrommet og hentet varer til meg. Nå kjenner jeg han litt også, siden butikken er rett hvor jeg bor, men skal ikke se bort ifra at man kan få mange varer om man går litt rundt på butikker og spør.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av Vegard004 Vis innlegg
Er jo ikke verdt det engang. Å sulte i 15 dager for usle 1000kr..latterlig
Vis hele sitatet...
Dette kan faktisk være nyttig lærdom for mange, å klare seg på veldig få midler.
Det kan komme godt med i en senere situasjon når dette kan bli et reelt scenario. så hvorfor ikke lære av det når man faktisk har råd til å feile?
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Coops garanti! Hvis du ikke er fornøyd får du ny vare eller pengene tilbake, uansett. Ingen spørsmål. Trenger bare vise fram kvittering i tillegg. Har selv testet det og det fungerer!

Er riktignok noen år siden, så vet ikke om de stadig har samme garanti.
Butikker kaster masse mat hver dag. Gå til nærbutikken din ved stengetid, og der har du ferskvarer (kylling, kjøttkaker etc), søte bakevarer, brød og lignende. Drikk vann, og der er problemet løst
Du får 1 kg first price müsli-blanding for 15,- eller no. Så du kan spise bra mye frokostblanding en liten stund ihvertfall.
Rart at noen aldri nevner dette i disse trådene: Bak ditt eget brød!

Et spann med Coop xtra jordbær, og en med bringebær. Noen pakker smør og eget brød.

Voila!
Er nok billigere å kjøpe kneippbrød enn det er å bake sitt eget brød. Blir vel å koste 30kr +/- for ingrediensene.
1x Kyllingkjøttdeig fra Prior. - 17 kroner
1x 5x nuddelpakker fra Firstprice - 10 kroner
1x Firstprice Ketchup - 10 kroner (?)

37 kroner, for noen solide måltid, ihvertfall sammenlignet med mange andre forslag. Evt. lage dette 5-6 dager inn i veddemålet, så du får fyllt opp skikkelig.
Tunfisk i vann er jo også billig. 10kr for 3 x 170g om jeg ikke husker feil
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Er nok billigere å kjøpe kneippbrød enn det er å bake sitt eget brød. Blir vel å koste 30kr +/- for ingrediensene.
Vis hele sitatet...
Ikke 30kr pr. brød. Men tanken bare er også at man ikke skal bli lei. Hjemmelaget brød blir noe helt annet en billigkneip.
Ikke minst mtp. næringsinnhold.
Sist endret av Vangen; 10. august 2011 kl. 21:04.
ikke klag, lever nesten for så lite vær mnd, får 3400 i stipend oss den grådige lånekassen, og hvor 3000 av de går til husleie. Så sitter igjen med 400kr, og alt det går egentlig til mat. Skal også sies at jeg reiser hjem som oftes i helgene, og har 2 gratise dager hver helg. Så som en del sier, kneipbrød, og nudler, muligens en billig flaske med saft, og en pakke billig pålegg, så skal du faktisk overleve, snakker om erfaringn hær da;p

Legger også til at det ikke er alltid sånn, for får penger noen ganger, men har hadd mine månder hvor at dagene har sett sånn ut.
Sist endret av Tardendy; 10. august 2011 kl. 21:05.
Hvis du tar et par av de billigste forslagene her, så kan du faktisk få en del "varierte" måltider med tanke på budsjettet.

Du kan i tillegg tenke kreativt selv, og lage en mix av forskjellig hermetikk, pasta, ris og lignende til en stor gryte. Da får du i deg litt ekstra vitaminer i tillegg, ettersom du kommer til å leve på ganske ensformige retter denne perioden.

Du bør uansett gå etter mat som holder deg mett lenge!
Sist endret av dareknix; 10. august 2011 kl. 21:13.
Bake brød er en ganske god ide. Du kan jo alltid går en runde i kvartalet "Hallo, jeg får ikke lønning før om 15 dager, er det mulig å låne litt mel, sukker, hjær (wtf sånn det skrives) osv...

Jeg har nå levd siden søndag på 2 kneip brød til à 5.50, Landlord Nøttepålegg og plantemargarin. Det kom på 29 kr.
Coop Prix har 1 kg med svinekoteletter for 27 kr ca, de hadde det hvertfall forrige uke.

Middag for 15 kr? Lerøys Fiskegrateng med makaroni(450g) 8.50,- og noen poteter!


Satan jeg gleder meg til i morgen ettermiddag... Kommer til å bli en epic dag med såkalt middag!
Sist endret av Skatteetaten; 10. august 2011 kl. 21:21.
Exterminate!
jonnis's Avatar
Avhengig av hvor du bor så kan du fiske, plukke sopp og bær. Havregryn er billig, og hvis du slenger i noen bær blir det ganske digg. Skal du plukke sopp så må du bare plukke de du er kjent med, eller få noen som kjenner sopp godt til å se over fangsten. Selv så digger jeg brødskive med stekt sopp på. Villbringebær kan man finne gatelangs mange steder også.

Små frukt og grønt butikker er ofte billigere enn kjedebutikker, og varene der har ofte kortere holdbarhetstid enn varer i butikken(de sjappene jeg har vært i ihvertfall.), så du kan kanskje få noen varer som er på vei til å bli dårlige for en ekstra lav pris.

Epleslang er jo altids en mulighet hvis du ikke har noen moralske kvaler rundt det.

Pass på så du ikke ender opp med å underærnere deg selv. 1000kr er ikke verdt det i mine øyne.
En kilo spagetti på coop xtra 11.20,-

lykke til =)
Sitat av tvp Vis innlegg
En kilo spagetti på coop xtra 11.20,-

lykke til =)
Vis hele sitatet...
Landlord spaghetti på rema 10 kr.
Sist endret av Skatteetaten; 10. august 2011 kl. 21:22.
Har du litt fritid så trenger du egentlig bare to ting.
Fiskestang og smør til å steike fangsten i, inneholder plenty næring, smaker godt og er artigere enn å plukke opp ferdigmat i butikken.
Kiwi garantien! Se om du finner mat som har gått ut på dato.

Snylt mat hos familien. Reis hjem en helg osv.

Ris/pasta er shitbillig. Du finner ris til under 10,- per kg.

Raid frukthagene til naboen for noe grønt og spiselig.

Spør om gammelt brød rett før stengetid rundt på diverse butikker.

5,- brød hos Rema 1000.

Dra på fisketur. Stekt fisk er digg!

Dra på sopptur. Fant selv over 2kg kantarell på et par timer igår. Kan has på brødskiva eller som tilbehør til middagen/fisken du fisket.

Dra til kamerater og heng der. ''Eyh, greit om jeg tar ei brødskive eller? Glemte å spise før jeg dro LoL''
Sist endret av Bombasa; 10. august 2011 kl. 21:26.
5 kg euroshopper ris på rimi ca 44kr, 2kg frossen kylling fillet fra first price på kiwi ca 120 kr. Da er det til og med til både olje til steking og kanskje litt krydder!
som han sa ovenfor her og spe på med en sekk 10kg poteter til 29kr
Nei, det går fint an å snylte litt hvis du ikke har noen moralske kvaler ved det... :P
Lerøy fiskegrateng er en god plan =)
så plukker du med deg 2 poteter per pakke grateng.
Vil vel da komme på rundt 10 kr for en solid middag.

Ellers så har det kommer såpass mange gode og varierende forslag at det ikke er så mye vits å spe på mer her. Eksisterer jo ikke så mye billig mat så.
first price pølser.
20 kr for 1 kg
Har vi ikke hatt nesten samme diskusjonen mange ganger tidligere?
Bare med forskjellig utgangspunkt.
Sist endret av Fuzzybossen; 10. august 2011 kl. 21:57.
TL;DR
First price produkter, Ris, Potet, Brød, Leftovers fra butikken, nudler, snylt, stjel og fisk.
Bruk alt på frossen kyllingfilet. Så slipper du å leve på proteinfattige nudler.
Nudler tıl under 10 kr og vann fra springen?

Eller billig brood?
Vet ikke om det har blitt nevnt her før, men hvis du bor i en by eller et sted med hotell, snik deg inn og spis av frokostbuffeten. glem for guds skyld ikke og ta med deg en matboks eller lignende og fyll opp med matpakke for resten av dagen. Husker det var en sak med dette i FHM eller lignende for en stund tilbake. Men dette var 100,- på 7 dager. Gikk helt fint det, og duden hadde 20 kroner igjen til sjokolade siste dagen
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Nudler. er. ikke. mat!
på joker er det gårsdagens brød osv for halv pris?
Sitat av morgenstern Vis innlegg
Vet ikke om det har blitt nevnt her før, men hvis du bor i en by eller et sted med hotell, snik deg inn og spis av frokostbuffeten. glem for guds skyld ikke og ta med deg en matboks eller lignende og fyll opp med matpakke for resten av dagen. Husker det var en sak med dette i FHM eller lignende for en stund tilbake. Men dette var 100,- på 7 dager. Gikk helt fint det, og duden hadde 20 kroner igjen til sjokolade siste dagen
Vis hele sitatet...
Ja, det er ikke vanskelig å ha penger igjen når man stjeler mat hele uka.