Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 4848
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Eller bare designe noen "kort" i PS eller peint, skrive ut og få en signatur av den som sitter og selger bilettene. for å sjekke om signaturen er gyldig, har man bare et ark med signaturen til alle de som skal selge / gi ut bilettene. når de vil inn igjen så viser de bare fram denne biletten, den som sjekker ser om singaturen stemmer og slipper personen inn om den stemmer. Bare ta no fancy mønstre og skriv "1337-lan 2011" på den
Vis hele sitatet...

Hvorfor ikke bare bruke denne ideen? Alle må ha biletten (eller et ark/lapp/etc.) på seg når de forlater lokalet, og for å komme inn må de vise denne. Pass på at disse er litt bra laget og har feks en håndskrevet signatur på.

Gidder folk virkelig å få taki en slik lapp, stikke hjem å scanne den, for så å printe ut for å gi til folk? Vil tro at dette er for mye mas for bråkmakere.
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Kommer til å skrive opp alle forslagene og velge ut beste. Takk folkens

http://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/174850_144212202310360_7388528_n.jpg

Med litt glowefekter på PS ogsånt ?
Du kan mekke deg et fort program i VB.net (som er veldig lett) hvor du legger in ID og foto, og når han kom og gikk.
Jeg ville vurdert å brukt strips som jeg hadde lagt på bakken og sprayet med et par uvanlige/fine sprayfarger.
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ivar43 Vis innlegg
Jeg ville vurdert å brukt strips som jeg hadde lagt på bakken og sprayet med et par uvanlige/fine sprayfarger.
Vis hele sitatet...
Dette kommer jeg mest sannsynligvis til å gjøre faktisk.

Kom fram til Borrelåsbånd, hvit og svart. den svarte går rundt hele håndleddet, også oppå der en hvit en. brukes stiftemaskin om nødvendig (sånn liten altså)? Hva mener dere?

Også fant jeg en kalkulator til 15 kr på Biltema, hva med en sånn ?
hahaha, lest gjennom hele tråden nå og jeg ler godt! makan så vsneklig dere gjør det for dere selv :O Dere skal på skolelan ffs. Hør på Ruudi, han har jo hatt masse bra forslag. Trenger ikke være rakettforsker for å sjekke hvem som er inne og ute og hem som ikke er på lista. Fungerer utmerket på byn i helgene fult av drita mennesker. Da burde det hveertfall funke med 70-80 15 åringer som skal sitte å game på en skole.
Enkelt.

Noen fabrikker bruker finger'n istedenfor stempel-kort/magnetstripe-kort/strekkode for å registrere at man er på jobb.

Så... skaff deg en fingeravtrykk-leser som f.eks. "Microsoft Fingerprint Reader eller en random maskin med dette innebygd, og et program som f.eks. Desktop Identity v1.0.1 som er laget for å registrere folk som kommer inn og ut på en arbeidsplass.

registrer alle deltagerne på lanet som om de var arbeidere på en fabrikk, med sitteplass-nummeret som navn...

easy peasy.

programmet koster $40 (226 norske kroner) og microsoft sin leser koster $30 (170 norske)
Se om du finner noe mer effektivt system til den prisen.
http://www.filebuzz.com/software_screenshot/full/desktop_identity-46819.png http://lh3.googleusercontent.com/public/YzpKR5r64y0k9N3Gw4b_cO4JiHHTUrkpJ81ykMFNfsFzUSAH7V5LuNh0gvMsshvPad7ZxvLpeW-fpSOze3XmCKENbWGmIEdDx_gwnBRUR2uHfrY6ywwKB4WVmcuU
Sist endret av Turbolego; 16. mars 2011 kl. 15:08.
Fingeravtrykkleser? Burde man kanskje koble dette opp mot bilde og DNA også da eller? Hadde jeg vært en forelder der, så hadde jeg nektet barnet mitt å gå på lanet dersom det måtte avlegge fingeravtrykk. Er dette i det hele tatt lov når det er snakk om mindreårige?

TS, Ruudi m.f har allerede gitt mange gode forslag du kan velge mellom.
Du sier at du selv verken har bankkort eller førerkort. Men, du er vel klar over at de aller fleste 15-åringer nå faktisk har ett bankkort? Mange har også pass. Man kan også få legitimasjon utstedt fra posten. Dersom du ber de ta med legitimasjon, så skal du nok se at de aller fleste klarer dette.

Ett annet alternativ siden du er så bekymret for postgangen er jo å få dem til å sende dette som ekspresspost. Koster litt mer, men da skal du også ha mottatt den i løpet av 24 timer. Du trenger ikke gjøre det noe mer vanskelig enn det
Jeg syntes du er uhyre vanskelig. For guds skyld, folk her prøver bare å hjelpe deg. Vær høflig, si takk og ikke slakt ide etter ide siden du ikke har bankkort eller penger.

Lag en spesiell logo med et bilde eller noe, og print det ut i størrelsen 10mm x 20mm for eksempel, og stift dette fast i strips som du kjøper fra biltema/random billig sted. F.eks. "RANDOMLAN - sted - tid - covercharge - ikke stikk av, da ringer vi mamman din!" med et bilde eller en logo bak.

Du får rett og slett regne med å betale mer når du er håpløs i planlegging og ikke har tenkt på dette før. Sånn er det bare.
helt pleine elstrips med en eller annen funky perle på kan jo kanskje gå greit?
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hva med gratis adgang til alle som vil inn?

Høres enklere ut enn brorparten av ideene i denne tråden iallefall..
Sitat av caperno Vis innlegg
Fingeravtrykkleser? Burde man kanskje koble dette opp mot bilde og DNA også da eller? Hadde jeg vært en forelder der, så hadde jeg nektet barnet mitt å gå på lanet dersom det måtte avlegge fingeravtrykk. Er dette i det hele tatt lov når det er snakk om mindreårige?

TS, Ruudi m.f har allerede gitt mange gode forslag du kan velge mellom.
Du sier at du selv verken har bankkort eller førerkort. Men, du er vel klar over at de aller fleste 15-åringer nå faktisk har ett bankkort? Mange har også pass. Man kan også få legitimasjon utstedt fra posten. Dersom du ber de ta med legitimasjon, så skal du nok se at de aller fleste klarer dette.

Ett annet alternativ siden du er så bekymret for postgangen er jo å få dem til å sende dette som ekspresspost. Koster litt mer, men da skal du også ha mottatt den i løpet av 24 timer. Du trenger ikke gjøre det noe mer vanskelig enn det
Vis hele sitatet...
awright... gjør som på flyplassen? De som vil "sjekke inn" med fingeravtrykk kan gjøre det, resten må ha gyldig leg.
Burde være helt fair det?

Eller bare gjør som på de fleste utesteder, bruk et stempel...
Sist endret av Turbolego; 16. mars 2011 kl. 15:56.
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Har bestilt i Postens ekspress.
Bestillt hva?
Når vi hadde lan for noen år siden brukte vi tusj som kun vises i neon-lys. ambefales. noe vi gjorde var å smøre litt på fingrene så når vi skulle tegne på folk det så holdt vi i hånden deres å laget noen få finger merker bak på hånden. bare som forsikring at det ikke var fake.

som-regel så er det ingen som sniker seg inn.

finnes jo noen retards men men.
Dette er da såre enkelt. Hvis personen som sitter i inngangen går på skolen vil han vel kjenne igjen de aller fleste, dermed er det ikke alle som trenger å sjekkes opp hver gang. Når det dukker opp en person som ikke blir gjenkjent så sjekker dere opp klassebilde og om han har betalt. Hvis dette ikke er nok så bruk et stempel i tillegg. Trenger ikke gjøre det så vanskelig.
kjør opp til reisad, nesten ved liertoppen. der ligger www.billettband.com tar ca 1t fra sandefjor og oppe
På et av Lan`ene jeg har vert på fikk alle en kode på Mail/SMS den måtte vi vise hver gang vi skulle inn/ut så krysset de av
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Hva med en form for ID først også når du har sjekka det så fyrer du løs med en spesiell type strips som ikke er vanlig.
Selv ville jeg fått strips fra REMA som blir brukt til panten på lagret da disse er ikke en vanli type. Det er også en liten kvadrat som du kan f.eks. skrive xxx LAN.

Hør på REMA
Vis hele sitatet...
Gjør dette, så har du en liste over elever på skolen som du sjekker opp ID eller noe på før du gir dem superstrips fra panteautomaten. Jeg tror egentlig ikke det er en så dum idé jeg
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tydeligvis er TS sitt problem løst, men sånn for fremtiden:

Etterhvert som jeg leser tråden er det ett ord som kommer klarere og klarere frem; Overengineering.

Dette er hva du gjør:
  • Strips som du sprayer med en farge (creds til echuz og Ivar43)
  • Stempelet ditt med «Victor» og bil. (Stempelpute får du på bokhandel og muligens hobbysjappe.
  • Kort/lapp av uvanlig farge med litt fansi grafikk og signatur i penn. (Creds til Bea.)

Kommentar fra den virkelige verden:
Hvor mange er det som realistisk sett vil prøve å komme seg inn? Og om én eller to skulle gjøre det, mot all formodning: Hvor farlig er det? Joda, det med brannsikkerhet er noe, men bortsett fra dét er det neppe noen katastrofe.
Lag noen spesielle lapper som du gir til de som skal dit.
Skolen din har helt sikkert en stempel med skolen sin signatur/adresse/navn osv på. Bare spør om du får låne det, så er du safe.
Sitat av Fekillix Vis innlegg
På et av Lan`ene jeg har vert på fikk alle en kode på Mail/SMS den måtte vi vise hver gang vi skulle inn/ut så krysset de av
Vis hele sitatet...
Det der var ganske smart egentlig! Blir jo tungvindt med 80 stykk, men uansett.
Kommer nok til å bruke det en gang Takk !
Sitat av Jonta Vis innlegg
[*]Kort/lapp av uvanlig farge med litt fansi grafikk og signatur i penn. (Creds til Bea.)[/list]
Vis hele sitatet...
Var det ikke jeg som hadde den ideen?

Anyways, bra post
nille har sikkert noe stempel/lodd/armbånd som kan brukes!
La meg komme med en liten appell før noen begynner å iverksette idiotiske idéer som strips.

Å stripse håndleddet er ikke bare usikkert (null problem å åpne de fleste strips, så lenge man har litt marginer), det er potensielt helsefarlig. Selv om det eventuelt klippes helt inntil låsen er det fort gjort at det strammes altfor mye, for eksempel ved at man noen drar i det på tull, man legger seg over det i søvne, man forsøker å åpne låsen eller lignende. Strips som sitter altfor stramt kan kutte blodtilførselen i hånden, og etter 15 minutter uten blodsirkulasjon begynner celler å dø, da må man enten operere (i verste fall amputere hånda), ellers risikerer man koldbrann som kan være dødelig.

Om det oppdages i tide vil det uansett være veldig smertefullt å fjerne en strips som sitter for stramt. Dum idé, og ikke noe du som arrangør vil få i fanget.
Sist endret av Snillorg; 17. mars 2011 kl. 15:40.
Hvis det ikke er mer en 100 - 200 stykker så er det enkleste og ha en spritturs og skrive nummer på armenog så ha det på ett exel dokument på en pc ved inngangen derr du skriver nummer og navn.
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Har fått de nå.

Skal dere ha bilde?
Sorry ass, men du må uten TVIL være den mest inkompetente og vrange personen jeg noen gang har vert borti ! Du skal ha tips også ender du opp med og kjøpe det du skulle ha i utgangspunktet og whine'a over uansett. Ingen tro på at et LAN med 10x deg kommer til og bli bra uansett, må uten tvil bli en flopp..
Rain Man's Avatar
Trådstarter
http://oi55.tinypic.com/fuqjrs.jpg

Hvert ark har 20 armbånd.

Sitat av SkauG Vis innlegg
Sorry ass, men du må uten TVIL være den mest inkompetente og vrange personen jeg noen gang har vert borti ! Du skal ha tips også ender du opp med og kjøpe det du skulle ha i utgangspunktet og whine'a over uansett. Ingen tro på at et LAN med 10x deg kommer til og bli bra uansett, må uten tvil bli en flopp..
Vis hele sitatet...
Jeg har sagt det var en backup plan? også oppdaget jeg Posten's Ekspress.
Sitat av SkauG Vis innlegg
Sorry ass, men du må uten TVIL være den mest inkompetente og vrange personen jeg noen gang har vert borti ! Du skal ha tips også ender du opp med og kjøpe det du skulle ha i utgangspunktet og whine'a over uansett. Ingen tro på at et LAN med 10x deg kommer til og bli bra uansett, må uten tvil bli en flopp..
Vis hele sitatet...
Second that.