Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1384
har et ganske merkelig problem med pc'n min. Av og til restarter pc'n min uten noe slags form for forvarsel eller noe... Er d noen som vet hva som er grunne til dette?
Reintaler windows du! Da blir det mye bedre, for en stund i alle fall!
Kan være mange forskjellige grunner.. Feile eller ødelagte drivere, komponenter som er skadet eller ikke passer overens med andre komponenter eller rett og slett windows installasjonen som er blitt "ødelagt".. Kan også være at maskina har for liten strømforsyning (f.eks. hvis du har kjøpt deg mange nye ting som CPU og HDD og skjermkort osv, men fortsatt bruker den gamle strømforsyninga)..
velkommen i gjengen!
Min har gjort det i n4 mnd nå...jævlig plagsomt...
eller du har koplet noe feil....
En maskin i klasse rommet skjedde det noe lignende med, vær gang han kom borti kabinettet(som han fra bordet) reboota maskina, vi skrudde den opp og det var en løs ledning der (denne maskina var ferdig da vi fikk den levert dvs: vi bygde den ikke selv)
og boota opp igjen da funka den som bare f..
Mulig noen som driver å nuke deg eller.no?
Ministry of Love
sptz's Avatar
Er det høy tempratur i kabinettet? kan være hovedkortet som er ødelagt...
One of the good guys
2rs1's Avatar
Maskina til kammeraten mis restarta hver gang noen banka på den eller trampa i gulvet. Vi fant ut at det var pga strømforsyninga. Prøvde en ny stømforsyning og så funka det fint.

Så hvis du har muligheten, prøv en annen strømforsyning.
er den veldig varm??

det er en del nyere BIOSer som har en funksjon som skrur av maskinen hvis den overskriver 50-60 grader.
sjekk BIOSEN
Skrur av ja... restarter ikke
hadde lignende problem med maskina mi, fant ut at chipsettet ble for varmt og monterte ei vifte på det..ingen flere problem lenger nå
Visst det er Windows XP du kjører så høyre klikker du på ,min datamaskin å velger egenskaper. Du klikker der etter deg inn på skillearket avansert og velger instillinger for oppstart og gjennoppretting. Så huker du vek haken på "start på nytt automatisk" under systemfeil og trykker ok...da er ditt problem løst
Trådstarter
45 0
kan være at BIOSen er for varm ja.. Men hvordan sjekker jeg d, og hvordan går jeg inn i BIOSen?
Tviler dessuten sterkt på at d er noen som nuker meg, i og med at pc'b står på hybelen min, uten internett...
jeg gjorde det så enkelt at jeg plasserte ei 80mm vifte foran chipsettet og kjørte en del tunge programmer for å teste om det var chipsettet som var årsaken
for å komme inn i biosen trykker du del. på de fleste maskiner. har du compaq eller noe annet er det f1-f12 husker ikke helt.
det lommer opp i oppstarten.
denne må du trykke på i oppstarten når du er i dos.
F2 på Compaq hvis jeg ikke husker helt feil.
If all else fails, trykk villt på tastaturet
Hvis du bruker windows xp uten å noen gang ha brukt windows update mangler du patchen som forhindrer xp å reboote.

var en bug, men nå er den rettet opp.
jeg hadde det problemet...pc'en restartet avogtil flere ganger om dagen...

Jeg formaterte og reinstallerte Windows, og siden har det fungert helt topp
Kan et for varmt chipset ha noe å si på "Dumpin av fysisk minne" ?
Jeg har fortsatt problemer med dette. Men ikke så mye som før. Har det kaldere på rommet + at jeg har tatt en "clean reinstall".
God sjanse for at det er RAMen som det er noe galt med, eller så er prosessoren veldig varm. Har du overklokekt noe, grafikkortet eller prosessor, så kan det ha noe å si, litt lett å anklage windows (har gjort det utallige ganger selv), for det er alltids en grunn til at windows re-starter....
Trådstarter
45 0
har ikke overklokket noe som helst. pc'n er ganske ny, så rammen er vel også lite trolig. holder en knapp på buggen i windows tror jeg, får laste ned oppgraderingene og se om d ordner seg...
Det kan være feil på maskinen selv om det er nytt!