Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1133
Finnes det, er det noen som har overgått den grensen evt. misforstått/uhell og måtte de da betale?
Om noen har snakket konstant i telefonen 24 timer i døgnet i 14 ish døgn i strekk løpet av en måned? Neppe. Og skal du klare det så vil det kreve betydelig innsats fra din side.
Sist endret av _abc_; 27. mai 2023 kl. 16:17.
Har ikke stort sett alle abonnement fri tale/sms/mms nå om dagen?

Selv har jeg abonnement fra Ice.no og de annonserer nå i alle fall med dette.
Mine tanker å, er det noen som ikkke har fri tale,sms eller mms lenger.
Det var litt av en ting å lure på. Har du klart å snuble deg over 20000 minutter ved ett uhell?


Pris etter 20 000 min/SMS/MMS
Dersom du har brukt mer enn 20 000 minutter, SMS og MMS i måneden, gjelder disse prisene:

Oppstart per samtale 0,89kr
Minuttpris 0,49kr
SMS 0,49kr
MMS 1,99kr

Telia.no

De fleste operatører har satt den samme grensen som er på 20000 minutt/SMS/MMS i mnd, så du kan kanskje gå ut i fra lignende priser om du har en annen operatør.
Sist endret av DrDeath; 27. mai 2023 kl. 18:39.
Trådstarter
Fri tale/SMS/MMS = 20,000 minutter. Tenker det ikke er vanskeligere enn å ringe mellom to telefoner som står på lading og ha en samtale som varer 30 dager, blir nok svindyrt da. 1 måned = 43.800 minutter, 20.000 er gratis, á 23.800 minutter for 0,49kr/stk = 11.662kr,- men tenker som flere i denne tråden at mange sikkert tror fri tale/SMS/MMS faktisk betyr "fri" bruk, men det gjør det jo selvfølgelig ikke av en eller annen grunn. Er jo mye billigere å ha 2-3 abonnementer for å ringe 24/7 enn å betale 11.662kr,- i mnd så hva logikken er vet ikke jeg.
Sist endret av vurezo; 27. mai 2023 kl. 19:12.
Sitat av vurezo Vis innlegg
Fri tale/SMS/MMS = 20,000 minutter. Tenker det ikke er vanskeligere enn å ringe mellom to telefoner som står på lading og ha en samtale som varer 30 dager, blir nok svindyrt da. 1 måned = 43.800 minutter, 20.000 er gratis, á 23.800 minutter for 0,49kr/stk = 11.662kr,- men tenker som flere i denne tråden at mange sikkert tror fri tale/SMS/MMS faktisk betyr "fri" bruk, men det gjør det jo selvfølgelig ikke av en eller annen grunn. Er jo mye billigere å ha 2-3 abonnementer for å ringe 24/7 enn å betale 11.662kr,- i mnd så hva logikken er vet ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er hvorfor du trenger dette, ikke et vanlig dødelig menneske vil klare å bruke opp 20000 minutter på en mnd som er 666,66 min= 11,11 timer som ikke er mulig hver eneste dag i løpet av et år.

Du nevner samtale på 30 dager, hva er vitsen. Ringe for å ringe til deg selv da eller ?
Sitat av vurezo Vis innlegg
Fri tale/SMS/MMS = 20,000 minutter. Tenker det ikke er vanskeligere enn å ringe mellom to telefoner som står på lading og ha en samtale som varer 30 dager, blir nok svindyrt da. 1 måned = 43.800 minutter, 20.000 er gratis, á 23.800 minutter for 0,49kr/stk = 11.662kr,- men tenker som flere i denne tråden at mange sikkert tror fri tale/SMS/MMS faktisk betyr "fri" bruk, men det gjør det jo selvfølgelig ikke av en eller annen grunn. Er jo mye billigere å ha 2-3 abonnementer for å ringe 24/7 enn å betale 11.662kr,- i mnd så hva logikken er vet ikke jeg.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg du skal kakke pipa eller droppe neste lisse. Dette gir jo ingen mening. Hvorfor skulle NOEN forbruke mer enn 20 000 minuter ringetid per måned? Det er ingen som trenger 2-3 abonnementer for å kunne ha samtaler gående i 40-50 000 minutter per måned. Og skulle det mot formodning finnes så spesielle behov så er det derfor bransjen har dekt seg inn med å topp ut på 20 000 min per måned. Dette er ikke noe du trenger tenke mer over, for alle normale er dette en grei deal og ingen vanlige folk trenger mer enn 20 000 samtaletid per måned.