Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1496
Hei,

Jeg har laget burger med fersk kjøttdeig kvernet på butikken, kjøttdeigen ble kjøpt torsdag ettermiddag og ble laget om til burger umiddelbart, etter det har de stått lagret på fat under sølvpapir, har en igjen og den ser litt sliten ut, men lukter ikke

Go, or no go?
Sist endret av Kjelldriver; 19. august 2018 kl. 10:48.
Kjøtt som ikke lukter ille ville jeg spist. Men for sikkerhets skyld ville jeg gjennomstekt de, dvs ingen rød kjerne.

Bon apetit!
Kjelldriver's Avatar
Trådstarter
Da blir det burger!
Den kjøttdeigen du kjøpte på butikken har en holdbarhetsdato. Bruk den. Med mindre du fryser ned burgeren.
Holdbarhetsdatoen gjelder ikke når pakken er åpnet.
Se, lukt, smak. Rødfargen forsvinner fort pga oksygen, men om det ikke har noen ulukt så er det spiselig.
Kjelldriver's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Den kjøttdeigen du kjøpte på butikken har en holdbarhetsdato. Bruk den. Med mindre du fryser ned burgeren.
Vis hele sitatet...
fersk kjøttdeig kvernet på butikken.

Det er ingen pakke med dato, den kommer i løsvekt på plastpose.

Sitat av kallisti Vis innlegg
Holdbarhetsdatoen gjelder ikke når pakken er åpnet.
Vis hele sitatet...
Ingen pakke.

Kjøttet er kvernet opp på butikken og solgt i løsvekt.
Sist endret av Kjelldriver; 19. august 2018 kl. 14:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.