Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1376
Hvordan kan jeg gjøre mine 60 dagers ubetinget for trusler og utpressing til fotlenke?

Spiller det noen rolle ar jeg har vært sykemeldt siste 3 årene og nå har fått meg jobb feks?

Bør jeg bare ta en tilståelsesdom, og søke fotlenke?

Kom med råd!
Har du noen mulighet til å dokumentere at du har sluttet med trusler og utpressing, eller nye politisaker? Nye bøter, andre form for straff i mellomtiden?

Har du vist "positiv" utvikling siden den gangen?

Har politiet bevis på at dette skjedde? Har saken blitt tatt til retten? Eller hvor i prosessen ønsker du å ta en tilståelsesdom?

Hvis politiet har bevis; Hør med advokaten, si at du tenker å tilstå for å få litt strafferabatt, og spør om hva han tror om det. Om du blir dømt eller ikke. Så tilstår du så tidlig som mulig i prosessen! Be om et nytt avhør og tilstå. Ellers tilstår du bare i retten umiddelbart. Du blir ikke frikjent hvis de har bevis, eller en annen grunn til å gjøre det sannsynlig at du faktisk har gjort det. Sannsynlighetsovervekt.

Du har fått jobb. Det i seg selv er en stor fordel for å få innvilget fotlenke. Nevn for dommeren at du har fått jobb, og må prøve å få ordnet med fotlenke. Nevn ALLE ting som blir ødelagt hvis du må sone i 60 dager. Spesielt jobb!
Sist endret av Stingray; 9. august 2018 kl. 02:38.
Sier som han over. Nevn jobben. Men om du har fått nye bøter/anmeldelser for lignende saker, så er det nok ikke videre mulig. Lykke til
Det er kriminalomsorgen som styrer om du får sone med elektronisk kontroll (fotlenke). Først må du få dommen din, så søke om denne typen soning, og da kan du beskrive livssituasjonen din i søknaden.