Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3701
min erfaring med ritalin fra i dag

kl 1400 ca
tar en halv pille, merker ingenting

kl 1415 ca
tar en halv til, og begynner å kjenne noe.

begynte smått med en lyst til å arbeide, usikker på om det var placebo eller pillen. merket at jeg ville skrive mer og gjøre det bra. hørte på musikk i mens, merket at den gjorde meg mer hyper og fikk lyst til å gjøre noe, ikke bare daffe. dette varte i kanskje en halvtime.

"peaken"
siden det ikke var noe annet å gjøre, rydda jeg. og rydda. og rydda. alene, siden alle andre holdt på med andre ting. har sviende mageknipe, som er på grunn av pillen. vil si jeg rydda i en time i strekk, ryddet på plass småting, kasta alle papirbiter, det skulle se perfekt ut. satte skruer i system, rydda verktøy på plassen sin. ble ganske stressa når jeg ikke visste hvor jeg skulle legge ting, spurte flere ganger, snakket fort. var veldig for meg selv, fokuserte veldig på ryddingen. fikk ryddeangst, alt skulle være kosta og satt på plass. kostet masse, gulvet så skittent ut, ville det skulle være rent, det var forstyrrende med uryddighet. ble irritert over hvor skitten veien var da jeg så ut. kostet mer, fikk kommentarer på at jeg kosta som en maskin, stoppet ikke. en liten stund slutta jeg, men så mer skitt og kostet det også. ble lett irritert av høye lyder og folk som snakka til meg, ville ikke bli forstyrret i ryddingen, prioriterte det over alt.

da jeg anså meg selv som ferdig med kostingen, gikk jeg i klasserommet og ryddet litt der. rydda pulten, dyttet inn stoler osv. gikk og kosta litt mer. var rastløs.

har rare frysninger i skuldrene og ryggen, som vanlige frysninger bare at det varte lenge og føltes som svakere, tregere frysninger (veldig vanskelig å forklare), unaturlige frysninger som jeg ikke har kjent før.

slutten
føles som om hjernen er borte, føler meg som en zombie. snakker saktere og lavere da det er mindre slitsomt.

på veien hjem kom den rare frysningen igjen, har funnet ut at den kommer av kulde. kjente det i ansiktet, ryggen, skuldrene, ubehagelig.

hjemme:
sliten. føler meg litt rar og ør i hodet. slapp også, det er litt slitsomt å bevege på seg. vil være i fred og alene. har svak ryddeangst. (note, noe av dette kan være av det at jeg ikke har orket å spise enda, selv om jeg er sulten.)

etter middag:
føler meg bedre i kroppen, men forsatt ør i hodet og sliten. veldig svak mageknipe, litt spesiell en også. svir på en måte.

mine tanker om ritalin

oppturen, halvtime:
grei, ganske kort. litt vanskelig å vite om det er opptur eller placebo

rusen, 2 timer:
veldig bra for effektivitet og for når det trengs konsentrasjon. litt stressende, men også morsom opplevelse. (hos meg er mageknipen en garanti for at pillen har oppløst seg, da vet jeg 100% at det har funket.)

nedturen, en time:
slitsom, men relativt grei. det jeg har opplevd er at nedturen varer i ca en time, før man kommer seg til nesten normalen.

(beklager hvis jeg skriver litt hultertilbulter eller meningsløst, skrev mesteparten under nedturen.)

glemte å skrive det, men noen som har noen tips for å dempe nedturen og eventuelle bivirkninger?
Sist endret av Mekkern; 7. november 2017 kl. 21:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fikk tilbud av en kompis, ville tu tatt ritalin nå?
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fikk tilbud av en kompis, ville du* tatt ritalin nå?
Vis hele sitatet...
njaa, avhenger litt av situasjonen. tar det ikke på skolen av kjedsomhet lenger, har jeg kjempedårlig tid med innlevering o.l, kan jeg ta det, men prøver å unngå. er det første gangen ville jeg prøvd for å se hvordan jeg reagerer.