Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 12268
Hei, har cirka 1500kr i enkroninger jeg ønsker å sette inn på konto. Noen plasser i stavanger området der de har myntuatomater man kan gjøre dette eller hvordan skal jeg gå fram for å få de på konto?
Stort sett alle banker med innskuddsautomat har en skuff du kan helle pengene oppi.
Leste en nyhetsartikkel at stort sett alle banker hadde avskaffet dette og at de telte opp i skranken. Noen som vet om en spesifikk plass i Stavanger? Har DNB det for eksempel?
Bank i butikk.
Kan leveres i stort sett alle matbutikker
Ja men 1500 kroner i de automatene tar jo evigheter, 2/3 av myntene returneres jo...
Kan jeg spørre hvordan i huleste du har fått tak i så mange enkroninger?
Hvorfor tar du ikke bare en telefon til din lokalbank og spørr ?
Reiser til bank i butikk nå å hører hva de sier. 1500 enkroninger er vel ikke mye når man er i 30 åra og bare har puttet dem i en medium stor trekasse istedenfor at lommeboken skal veie flere kg.
Det er utrolig hva man kan finne av info på internett

Sist endret av ScoopeX; 3. april 2018 kl. 19:22.
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
Kan jeg spørre hvordan i huleste du har fått tak i så mange enkroninger?
Vis hele sitatet...
Mange som slenger 1-kroninger og annen mynt oppi ei skål eller en boks og veksler dem inn når det har blitt en del.
Mynttelleren hos DNB var ødelagt, så endte opp i post i butikk, cashguard maskinen ble full så måtte bytte til cashguard maskin i de vanlige kassene, så informasjon på nettet er ikke alltid til å stole på da den myntteller har vært ute av drift så lenge de kunne huske de jeg spurte.

Tok 1 time totalt
Sist endret av bullshit..; 3. april 2018 kl. 23:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bullshit.. Vis innlegg
Mynttelleren hos DNB var ødelagt, så endte opp i post i butikk, cashguard maskinen ble full så måtte bytte til cashguard maskin i de vanlige kassene, så informasjon på nettet er ikke alltid til å stole på da den myntteller har vært ute av drift så lenge de kunne huske de jeg spurte.

Tok 1 time totalt
Vis hele sitatet...
Den synes jeg blir for tynn. Skal de liksom oppdatere nettsidene sine når cashguard maskinen er full eller mynttelleren er ødelagt? Opplysningene på nettet (som du ikke sjekket opp selv før du laget en forumpost..) viste klart og tydelig hvor man kan levere mynt, uavhengig av status på tjenesten.

Velkommen til verden.
Sist endret av brennesle; 4. april 2018 kl. 02:00.
Den har vært ute av drift i 2 år, jeg bor i stavanger området...
Sitat av Sondre Vis innlegg
Stort sett alle banker med innskuddsautomat har en skuff du kan helle pengene oppi.
Vis hele sitatet...
Noen som vet hvor dette finnes i Oslo? Vet de hadde slike skuffer på solli plass og st hanshaugen, men ser ut som de har fjernet det alle steder jeg vet om.
Sitat av trikker95 Vis innlegg
Noen som vet hvor dette finnes i Oslo? Vet de hadde slike skuffer på solli plass og st hanshaugen, men ser ut som de har fjernet det alle steder jeg vet om.
Vis hele sitatet...
Det var da i alle dager da så vanskelig dette skulle være da...
https://www.dnb.no/om-oss/kontorer/kontorer.html
Finn et Oslo-kontor i lista der og se etter "Innskuddsautomat seddel og mynt"
TS: På jobben hos meg har vi en tillitsbasert kaffemaskin med en tilhørende bøtte som fylles med småmynt, og kontorsjefen hadde samme problem som deg. Så fant han ut at butikker betaler ganske mye penger for å få veksel. Det sier seg egentlig selv: Mynt er tungt og man må hente de i banken og transportere de. Å levere vekslepenger er en tjeneste som alt annet. Kontorsjefen vår inngikk derfor en avtale med butikksjefen på den lokale matbutikken: Han får bøtta veklsa gratis i større sedler, og de får vekslepenger de ellers hadde måttet betale for - helt lovlig og alle til gagns; kapitalisme på sitt beste. Det kan jo være verdt å forhøre seg med butikksjefen på nærsmeste sjappe? Du må selvsagt snakke med sjefen og ikke tenåringene som sitter i kassa.
DnB har en filial i Karl Johans gate 27, rett ovenfor Stortinget med innskuddsautomat. Har ikke vært der selv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av brennesle Vis innlegg
Den synes jeg blir for tynn. Skal de liksom oppdatere nettsidene sine når cashguard maskinen er full eller mynttelleren er ødelagt? Opplysningene på nettet (som du ikke sjekket opp selv før du laget en forumpost..) viste klart og tydelig hvor man kan levere mynt, uavhengig av status på tjenesten.

Velkommen til verden.
Vis hele sitatet...
Og denne synes jeg blir tynn. Det er ikke greit å bruke en time på noe som burde tatt minutter. Hvem har mulighet å ta en time fri midt i arbeidsdagen?

Dersom det skal være så vanskelig å benytte seg av mynter og andre kontanter burde de kuttes ut. Ett ubrukelig betalingsmiddel er berettiget frustrasjon. I motsetning til kritikk av tilbudet.
Automatiske banktjenester burde jo være en selvfølge.


Har søkt i rundt en time før jeg snublet over denne kommentaren. Det er utrolig at tilbudet i Norge er så dårlig, spesielt i betraktning av at man var veldig tidlig ute med elektroniske tjenester. Her til lands hadde jo alle banker sluttet med kontantbehandling før Tyskland fikk sin første minibank. Nesten i alle fall; likevel har de døgnåpne automatbanker. Har funnet rykter på nett om en (1), men i god tradisjon er den sommerstengt i 3 måneder.

At man skal ønskes velkommen til en slik verden, og bare finne seg i at det er sånn, er jo tull. I alle fall når Ola og Kari syter over det meste annet.
Ser alle snakker om DnB her. Men i Tromsø har sparebank1 mange slike innskuddsautomater som er i kombinasjon med vanlig minibank. Tar mynt og sedler.
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
Kan jeg spørre hvordan i huleste du har fått tak i så mange enkroninger?
Vis hele sitatet...
Shit as, dagens digitaliserte ungdom har aldri hørt om sparegris/glass/boks engang