Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1546
Hei!

Jeg skal mekke sammen en OSW (Open Sim Wheel) Race simulator, og trenger defor å bygge en cockpit solid nok til å holde en MiGE 130ST-M10010 Servo motor. Etter litt research virker i-type 40x40 og 40x80 aluminiumsprofiler som det beste alternativet å bygge fra, da det er modulært og justerbart, slik at venner og familie av alle størrelser kan hoppe inn og prøve, og jeg kan ha den beste sittestillingen som mulig.

Men den eneste plassen jeg finner her i skandinavia som har slike til salgs er motedis.se, men disse sender ikke til norge.

Er det noen vet hvor jeg kan få tak (helst ferdigkappede) profiler.
Jeg har allered kontaktet noen lokale byggefirma, men fikk ikke noe hjelpsom info fra dem.

Takk!
Er det ingen lokale mekaniske sveiseverksteder der du bor?
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Er det ingen lokale mekaniske sveiseverksteder der du bor?
Vis hele sitatet...
Joda. Men vil ikke bruke stål til cockpiten. Skal jeg få en ramme sveiset må det bli i aluminium. Det måtte i tilfelle blitt tig-sveiset noe som er tidkrevende og dyrt.
Sitat av RagebunnY Vis innlegg
Joda. Men vil ikke bruke stål til cockpiten. Skal jeg få en ramme sveiset må det bli i aluminium. Det måtte i tilfelle blitt tig-sveiset noe som er tidkrevende og dyrt.
Vis hele sitatet...
Ca alle sveiseverksteder kan fixe aluminium til deg.
De kan også kappe i akkurat den lengden du vil ha.
Hvis du ikke sveiser selv så ordner de sikkert det også.


Sveise stålprofiler er enklere og billigre, men pent sveised aluminium ser jo mere proff ut
Som Han over her skriver så kan har di fleste sveiseverksted aluminium eller kan skaffe. Men en 40*80 profil tviler jeg på at dem har. Aldrig sett set selv i min karriere. Da er det mer sannsynlig at dem har 40*60. Hadde jeg vært deg ville jeg evt tatt en tur på nærmeste søppelplass å leita aluminium er ganske dyrt. Og som regel kommer det i 6 meters lengder. Vist ikke dem har det inne på ett mekanisk verksted og dem må bestille så må du nok kjøpe hele lengden. TIG sveising er foresten ikke spesielt tid krevende vist du kan det. Har du tenkt til og skru det sammen? Og hvor i landet holder du til?