Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  92 10469
Pentagon har begynt å slippe veldig mange mystiske videoer av objekter som ikke kan forklares. Spørsmålet mitt er enkelt, tror dere vi er alene, eller ikke? Har begynt å tvile mer å mer på at vi ikke er alene men vil høre hva dere mener.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Alene? Nei. At hvem enn som nå er der ute potensielt har besøkt oss? Høyst usannsynlig.
Nei jeg tror ikke vi er alene. Universet er for stort til at jeg tror vi er alene.

Også litt rart at det eneste verdens land blir enige om er å la Antarktis være. Ingen permanent bebyggelse og ingen gruvedrift ellerno..
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Pentagon har begynt å slippe veldig mange mystiske videoer av objekter som ikke kan forklares. Spørsmålet mitt er enkelt, tror dere vi er alene, eller ikke? Har begynt å tvile mer å mer på at vi ikke er alene men vil høre hva dere mener.
Vis hele sitatet...
Helt klart det kan være Aliens. Sjekk ut Luis Elizondo på Youtube. Tidligere sjef for USAs Ufo program.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Jerna Vis innlegg
Nei jeg tror ikke vi er alene. Universet er for stort til at jeg tror vi er alene.

Også litt rart at det eneste verdens land blir enige om er å la Antarktis være. Ingen permanent bebyggelse og ingen gruvedrift ellerno..
Vis hele sitatet...
Er ikke så rart det. Ekstremt ugjestmildt og uhyggelig å bo der. Det finnes forskningsstasjoner der også. Så det stemmer ikke helt.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er ikke så rart det. Ekstremt ugjestmildt og uhyggelig å bo der. Det finnes forskningsstasjoner der også. Så det stemmer ikke helt.
Vis hele sitatet...
Enig tror de objektene som blir observert oppholder seg under vann i en base. Ikke på Sydpolen
At en haug med selvdestruktive krigshissige mennesker er det smarteste livet i universet har jeg rett å slett vanskeligheter med å akseptere.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
At en haug med selvdestruktive krigshissige mennesker er det smarteste livet i universet har jeg rett å slett vanskeligheter med å akseptere.
Vis hele sitatet...
Godt poeng.
E sikker på at det fins liv på en annen planet. Jeg trur Grunn før vi ikke kan se at det liv på en annen planet e fordi at det milion av lysår unna, og da kan det være at liv ikke har oppstått dær enda.
Kan anbefale å lese denne tråden her, det meste av disse spørsmålene har blitt gjennomgått utallige ganger før og besvart utfyllende.
Sist endret av Jorg; 27. oktober 2021 kl. 15:25.
Kanskje du kan vise til de mystiske videoene pentagon har lagt ut av objekter som ikke kan forklares?
Lvl 5 Taskenspiller
Med tanke på hvor liten Melkeveien er i den store sammenhengen, vil jeg si det er en smule naivt å tro at det ikke
finnes en eller annen form for liv der ute. Hvor avanserte disse livene kan være er et annet spørsmål.
Personlig liker jeg å tenke at det sikreste beviset for at det finnes INTELLIGENT liv der ute, er at vi IKKE blir kontaktet av dem.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Kanskje du kan vise til de mystiske videoene pentagon har lagt ut av objekter som ikke kan forklares?
Vis hele sitatet...
Her er videoene jeg sikter til. Pentagon har vel gått ut å sagt at de skal slippe nye dokumenter på ufoer en gang i halvåret.

https://youtu.be/rO_M0hLlJ-Q
Sist endret av mordi123; 27. oktober 2021 kl. 18:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Jeg er ganske sikker på at det finnes andre livsformer i universet, det er ubegripelig stort. Samtidig så har jeg liten tro på at feks pentagon har håndfaste beviser om at det finnes eller har observert det eller vært i kontakt med det.
Vi har blitt overvåket og besøkt i tusenvis av år. De få som vet om dette tror samfunnet vil kollapse pga frykt og dogmeskifte og derfor tier de. Men før eller siden vil folk flest se det med egne øyne og da kan man begynne med små drypp slik at folk får en gradvis dose som man får nå de siste 2-3 årene.
Sist endret av TylerDurden777; 27. oktober 2021 kl. 19:47.
SammeFaenGårNokGreit
Absurd's Avatar
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Vi har blitt overvåket og besøkt i tusenvis av år. De få som vet om dette tror samfunnet vil kollapse pga frykt og dogmeskifte og derfor tier de. Men før eller siden vil folk flest se det med egne øyne og da kan man begynne med små drypp slik at folk får en gradvis dose som man får nå de siste 2-3 årene.
Vis hele sitatet...
Hvordan er det du påstår at vi har opplevd dette med gradvise drypp de siste årene da?
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Her er videoene jeg sikter til. Pentagon har vel gått ut å sagt at de skal slippe nye dokumenter på ufoer en gang i halvåret.

https://youtu.be/rO_M0hLlJ-Q
Vis hele sitatet...
Jeg her helt overbevist om at det finnes intelligent liv i universet. Det er rett og slett for stort til at det ikke finnes, men at de har kommet hit, er jeg veldig skeptisk til.
Og de videoen som er sluppet, synes jeg Mick West har en god forklaring på. Virker ikke så "mystisk" etter å ha sett gjennom hans videoer (sjekk også de andre han har).

https://www.youtube.com/watch?v=Q7jcBGLIpus
Jeg er ikke engang helt overbevist om at det finnes intelligent liv på denne planeten ��
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jeg er ikke engang helt overbevist om at det finnes intelligent liv på denne planeten ��
Vis hele sitatet...
Jeg siterer jo en intelligent person akkurat nå, så der tar du feil gitt.
Sitat av Absurd Vis innlegg
Hvordan er det du påstår at vi har opplevd dette med gradvise drypp de siste årene da?
Vis hele sitatet...
Tic tac videoen bla og Tom De Longe samlet mange veteraner innen emnet som har inside info men ikke lov å si så mye om det offentlig enda.

Så blir spørsmålet hva er sant og hva er desinformasjon av det vi blir servert.
Sitat av mordi123 Vis innlegg
Pentagon har begynt å slippe veldig mange mystiske videoer av objekter som ikke kan forklares. Spørsmålet mitt er enkelt, tror dere vi er alene, eller ikke? Har begynt å tvile mer å mer på at vi ikke er alene men vil høre hva dere mener.
Vis hele sitatet...
Universet er stort. At det finnes mylder av "liv", hva nå det måtte bety, tror jeg inteligent liv kan finnes. Men de er nok tusen eller millioner av lysår vekk fra oss, slik at noen form for samkvem kan vi glemme. At det finner mikrober ,ja. Eneste jeg har kommet til er at det er mer mellom himmel og jord en vi aner. derimot finnes det ikke et eneste krystallklart bilde eller bevist kontakt med aliens. For meg, betyr det, jeg puster nå ganske rolig etter 77år på denne kloden, uten noen form for bevis på hverken det ene eller andre. Var ivrig UFO entusiast på 50-80tallet........men det har gitt seg. I allefall bør vi være forsiktige med "lysreklamen" her er vi? Så får vi vente til det banker på døra.
Mye av problemet er vel at UFO er direkte tilknyttet romvesener av en eller annen grunn. Det er vel stort sett folkeskapte greier man snakker om, og det er forståelig at pentagon vil holde slik informasjon tett til brystet om det er mulig hemmelig teknologi fra andre land eller på hvilken som helst måte noen andre makter som bryter deres luftfartsområder.

Hvordan er det folk driver å rasjonaliserer, egentlig? Et fly man ikke kjenner til går igjennom luftfarten på en avstand hvor man ikke kan finne det. Kan det være dårlig kommunikasjon imellom prosjekter, eller muligens selv andre land som flyr med egen teknologi? - Tydeligvis ikke, for det skal jo absolutt være overskrifter om romvesen ufoer hele veien lang!!!

Jeg synes det er litt kleint at for den generelle allmenhet at det virker som om UFO er synnonymt med romvesenfartøy...
Sist endret av Relevant; 28. oktober 2021 kl. 19:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av perchri Vis innlegg
Universet er stort. At det finnes mylder av "liv", hva nå det måtte bety, tror jeg inteligent liv kan finnes. Men de er nok tusen eller millioner av lysår vekk fra oss, slik at noen form for samkvem kan vi glemme. At det finner mikrober ,ja. Eneste jeg har kommet til er at det er mer mellom himmel og jord en vi aner. derimot finnes det ikke et eneste krystallklart bilde eller bevist kontakt med aliens. For meg, betyr det, jeg puster nå ganske rolig etter 77år på denne kloden, uten noen form for bevis på hverken det ene eller andre. Var ivrig UFO entusiast på 50-80tallet........men det har gitt seg. I allefall bør vi være forsiktige med "lysreklamen" her er vi? Så får vi vente til det banker på døra.
Vis hele sitatet...
Er nok av bevis: Landingsspor og unormal stråling ved landingssteder. Objekter på radar som har 10x høyere fart enn jagerfly. Troverdige militære vitner som har perfekt syn eks piloter i jagerfly.
Sist endret av TylerDurden777; 28. oktober 2021 kl. 20:47.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Er nok av bevis: Landingsspor og unormal stråling ved landingssteder. Objekter på radar som har 10x høyere fart enn jagerfly. Troverdige militære vitner som har perfekt syn eks piloter i jagerfly.
Vis hele sitatet...
Ok, kom med det da. Ikkje bare kom med påstander om at det finst.
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Mod slettet mitt inlegg pga ikke lov å legge til video som bevis. Men hvis du søker på Charles Halt Rendlesham 1980 UFO forest incident og søker lange videoer og velger den 2t videoen av han så forklarer han alt det du spurte om. Han var leder på USA sin air force base i England Rendlesham på den tiden som hadde nuclear weapons.

UFOer nær atomvåpen har skjedd flere ganger med troverdige vitner hvis du er interessert i lære mer. Lasere
fra UFOer som scanner mot det er gjemte atomvåpen i bakken eller hangare er bevitnet flere ganger
Vis hele sitatet...
Istedenfor at vi må se en to timer lang video, kan ikke du ta og skrive ned hovedpunktene i denne videoen og presentere de for oss ? Siden dette tross alt er et diskusjonsforum, hvor kommunikasjonsformen er tekst.
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Mod slettet mitt inlegg pga ikke lov å legge til video som bevis. Men hvis du søker på Charles Halt Rendlesham 1980 UFO forest incident og søker lange videoer og velger den 2t videoen av han så forklarer han alt det du spurte om. Han var leder på USA sin air force base i England Rendlesham på den tiden som hadde nuclear weapons.

UFOer nær atomvåpen har skjedd flere ganger med troverdige vitner hvis du er interessert i lære mer. Lasere
fra UFOer som scanner mot det er gjemte atomvåpen i bakken eller hangare er bevitnet flere ganger
Vis hele sitatet...
I part 1 eller part 3 video forteller en britisk mann som jobbet med radar på den tiden ang hva som ble sett på radar og at det ble fort tiet ned av folk av høyere grad. I part 2 med Charles Halt forteller han at han ble briefet om mystisk lys som beveget seg rundt i basen og ved skogen like ved. 1-2 dagere senere ble Halt kontaktet og fortalt "its back". Halt og 2 andre drar ut i skogen like ved basen og ser et lys som som beveger seg intelligent mellom trærne. Det ser ut som en blendende flamme som drypper noe slags plasma. Han kan se en stråle mot dem en gang og han kan se støvpartilenene som med en lommelykt i mørkt rom. Dette pågår ca 30min-1t. De ser et lys som beveger seg rundt om kring. Samtidig får de de det opp på radar inne i basen.

Dagen etter blir Halt innkalt til møte og konklusjonen blir at ikke snakk om dette du så igjen. I ettertid ble det sagt at lyset var et fyrtårn i nærheten hvor Halt flere ganger spiste middag. Halt lo av denne bortklaringen. Han kunne se forskjell på et fyrtårn lys og et lys som beveget seg intelligent rundt. Noen år siden ble det også sagt at det kun var en prank med en jeep og et lys festet på jeeperen noe som ikke stemte med det Halt sa.
I part 4 video tror jeg tar Halt med folk ut i skogen ved basen hvor det skjedde.
Jeg anbefaler å se alt.
Sist endret av TylerDurden777; 29. oktober 2021 kl. 00:50.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ok, så enkeltpersoner påstår ting? Korleis skal vi etterprøve det?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ok, så enkeltpersoner påstår ting? Korleis skal vi etterprøve det?
Vis hele sitatet...
Du kan vente til en UFO lander i hagen din men jeg velger å tro på en leder for en nucllear weapon base i England snakker sant om dette. Det finnes mange troverdige militære vitner som har alt å tape og ingenting å tjene på å ytre seg om dette.
Du kan leve i din egen lille boble og ikke velge å tro noe før du faktisk ser det.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ok, så enkeltpersoner påstår ting? Korleis skal vi etterprøve det?
Vis hele sitatet...
filmene som har lekket fra Pentagon er bevis på at det har skjedd flere ganger. Objektene har blitt observert på radar også.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Du kan vente til en UFO lander i hagen din men jeg velger å tro på en leder for en nucllear weapon base i England snakker sant om dette. Det finnes mange troverdige militære vitner som har alt å tape og ingenting å tjene på å ytre seg om dette.
Du kan leve i din egen lille boble og ikke velge å tro noe før du faktisk ser det.
Vis hele sitatet...
Så det koker altså ned til tru? Du har ingen etterprøvbare ting å komme med? Og du forsøker hersketeknikker når eg faktisk etterspør vitenskapleg tilnærming til spørsmålet?

Men for å vere djevelens advokat.

Gitt at Halt faktisk snakker sant og at myndigheitene aktivt undertrykker informasjon - kvifor er han då på frifot? USA har jo demonstrert relativt grundig at dei er villig til å fengsle varslarar, med m.a. Chelsea Manning og Edward Snowden?

Sitat av Palumboism Vis innlegg
filmene som har lekket fra Pentagon er bevis på at det har skjedd flere ganger. Objektene har blitt observert på radar også.
Vis hele sitatet...
Nei, dei er jo ikkje det. Dei er stortsett bevis på at eit eller anna varmt objekt har dukka opp foran eit IR-kamera. Eg har så langt ikkje sett truverdige kjelder som utelukker t.d. fly.
Sist endret av vidarlo; 29. oktober 2021 kl. 01:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, dei er jo ikkje det. Dei er stortsett bevis på at eit eller anna varmt objekt har dukka opp foran eit IR-kamera. Eg har så langt ikkje sett truverdige kjelder som utelukker t.d. fly.
Vis hele sitatet...
så du tror UFO "enheten" på Pentagon ikke har utelukket fly? Pentagon er ikke en troverdig kilde for deg?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Palumboism Vis innlegg
så du tror UFO "enheten" på Pentagon ikke har utelukket fly? Pentagon er ikke en troverdig kilde for deg?
Vis hele sitatet...
Har dei? Så vidt eg har fått med meg har dei publisert videoane med konklusjonen at dei ikkje har svaret. Dei har ikkje sagt noko om innsatsen dei har lagt i å finne svaret. Dei har ikkje publisert resultatet av undersøkelsane dei har gjort, eller metodikken dei har nytta.

Om eg tar feil er det jo fint om du opplyser meg!
Hva tenker du om at vitner kan få folk arrestert og lange straffer i fengsel men når det snakkes om UFO så gjelder plutselig ikke vitner sine utsagn? I tillegg snakker jeg om militære vitner med høy kredibilitet.

Halt har sagt at sin høye rang har gjort det lettere å snakke om dette. Har man lavere rang kan man få trekk i pensjon/lønn/fengsel har flere anonyme sagt.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Så det koker altså ned til tru? Du har ingen etterprøvbare ting å komme med? Og du forsøker hersketeknikker når eg faktisk etterspør vitenskapleg tilnærming til spørsmålet?

Men for å vere djevelens advokat.

Gitt at Halt faktisk snakker sant og at myndigheitene aktivt undertrykker informasjon - kvifor er han då på frifot? USA har jo demonstrert relativt grundig at dei er villig til å fengsle varslarar, med m.a. Chelsea Manning og Edward Snowden?



Nei, dei er jo ikkje det. Dei er stortsett bevis på at eit eller anna varmt objekt har dukka opp foran eit IR-kamera. Eg har så langt ikkje sett truverdige kjelder som utelukker t.d. fly.
Vis hele sitatet...
Sist endret av TylerDurden777; 29. oktober 2021 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Hva tenker du om at vitner kan få folk arrestert og lange straffer i fengsel men når det snakkes om UFO så gjelder plutselig ikke vitner sine utsagn?
Vis hele sitatet...
Du blir ikkje fengsla om eg skriv på internett at du drap John F. Kennedy. Vitner vert ikkje vurdert i eit vakuum, men opp mot alt anna i saka. Uansett er det totalt irrelevant; vekta vi tillegg vitner i straffesaker kan utmerka godt vere feil - i begge retninger.
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
I tillegg snakker jeg om militære vitner med høy kredibilitet.
Vis hele sitatet...
Så personar i dei væpna styrkane er immune mot psykisk sjukdom? Dei vil aldri finne på å slå seg opp på svindel som leveveg? Dette er irrelevant appeal to authority.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du blir ikkje fengsla om eg skriv på internett at du drap John F. Kennedy. Vitner vert ikkje vurdert i eit vakuum, men opp mot alt anna i saka. Uansett er det totalt irrelevant; vekta vi tillegg vitner i straffesaker kan utmerka godt vere feil - i begge retninger.

Så personar i dei væpna styrkane er immune mot psykisk sjukdom? Dei vil aldri finne på å slå seg opp på svindel som leveveg? Dette er irrelevant appeal to authority.
Vis hele sitatet...
Halt var ikke alene og så dette. To andre var med han. Samtidig så folk dette på radar i basen samtidig som de kunne se lyset fysisk nær basen. Det var godt at ikke en av atombombene gikk av da når man hadde en base med mentalt ustabile folk som du kanskje tror var aktuelt. Vil tror det var motsatt. De mest mentalt skarpe folkene fikk jobb i denne basen for å passe på USA sine nuclear weapons under den kalde krigen.
Skulle "aliens" ha overvåket jordkloden så ville de i det minste ha benyttet svært avansert teknologi som f.eks. Ville gjort det mulig for dem å i alle fall oppsøke oss ved hjelp av teknologi som kan gjøre fartøy usynlige. Og alle virkelig intelligente "aliens" ville visst at å oppsøke oss kun ville ført til en global krig som vi ville ha tapt - Men ikke før alle våre kjernevåpen ville blitt tatt i bruk og ødelagt alt liv.

Ja, det har kanskje vært liv her - Sannsynligvis ved hjelp av en svært avansert teknisk oppfinnelse som gjør det mulig for dem å overvåke oss fra deres egen hjemplanet på samme måte vi overvåker diverse planeter og solsystem.

Et liv som er VIRKELIG intelligent ville skjønt at å oppsøke oss kun ville ført til krig og frykt.

En salivasjon kommer nok til slutt når vi har utviklet oss videre i flere milliarder år og blitt en mer fredelig nasjon.
Og hvem i helvete ville ønsket å oppsøke en planet som sannsynligvis er fullstendig ødelagt og sønderknust innen de kommer hit.

For ikke å snakke om størrelsen på planeten vår, som er ganske ubetydelig i den store sammenheng.

Du tapte diskusjonen med en gang da du viste til youtube som din sikreste side.
Også har vi varslere. Dersom dette hadde skjedd så ville hundrevis om ikke tusenvis av vitner til slutt ha avslørt dette - Med HÅNDFASTE bevis. Slik som Edward Snowdon gjorde.
Sist endret av reflecteddark; 29. oktober 2021 kl. 08:43.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Halt var ikke alene og så dette. To andre var med han. Samtidig så folk dette på radar i basen samtidig som de kunne se lyset fysisk nær basen. Det var godt at ikke en av atombombene gikk av da når man hadde en base med mentalt ustabile folk som du kanskje tror var aktuelt. Vil tror det var motsatt. De mest mentalt skarpe folkene fikk jobb i denne basen for å passe på USA sine nuclear weapons under den kalde krigen.
Vis hele sitatet...
Du ignorerer fortsatt at det er snakk om ting som ikkje er etterprøvbart. I tillegg; extraordinary claims require extraordinary evidence.

Kort sagt kjem du med ganske oppsiktsvekkjande påstander - og utan meir enn eit par vitneutsagn. Er det ein ting vi veit sikkert så er det at mennesker jamt over er jævla upålitelege observatører. Vi ser det vi trur vi ser, ikkje det vi faktisk ser.

Så UFO-debatten er stuck der den alltid har vore stuck. Dei som er religiøst overbeviste kjem dragande med vitneutsagn og tilfeldige bilder eller filmer, som er av en sånn karakter at det ikkje overbeviser spesielt mange som har ei marginalt kritisk innstilling.

Og for å snu litt på det: Kva skal til for at du skal endre meining?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hva derimot disse objektene som har blitt filmet og observert er for noe, det er interessant. Jeg tror ikke det er et hemmelig fly, men at det er aliens er også litt for usannsynlig.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du ignorerer fortsatt at det er snakk om ting som ikkje er etterprøvbart. I tillegg; extraordinary claims require extraordinary evidence.

Kort sagt kjem du med ganske oppsiktsvekkjande påstander - og utan meir enn eit par vitneutsagn. Er det ein ting vi veit sikkert så er det at mennesker jamt over er jævla upålitelege observatører. Vi ser det vi trur vi ser, ikkje det vi faktisk ser.

Så UFO-debatten er stuck der den alltid har vore stuck. Dei som er religiøst overbeviste kjem dragande med vitneutsagn og tilfeldige bilder eller filmer, som er av en sånn karakter at det ikkje overbeviser spesielt mange som har ei marginalt kritisk innstilling.

Og for å snu litt på det: Kva skal til for at du skal endre meining?
Vis hele sitatet...
Du skriver at det ikke er bevis eller etterprøvbare ting men jeg har sagt flere ganger at de så det på radar og det var ikke et fly. De har radar bevis. De målte unormal stråling i bakken der lyser landet eller svevet over. Enda et bevis.
Jeg tror ikke England er villig til å sende deg disse klassifiserte bevisene hvis det er det du spør om.
Du kan lese hans bok om hendelsen:
https://www.amazon.com/Halt-Perspect.../dp/0957494491

Cover:https://m.media-amazon.com/images/I/..._AC_SY780_.jpg


Her 2 artikler om hendelsen:

https://www.bbc.com/news/uk-england-suffolk-54649675

https://www.suffolklive.com/news/40-...ed-ufo-5676487

Halt hadde alltid med seg lydopptaker i sin arbeidstid og han tok opp samtalene han gjorde mens han så lyset ute i skogen. Uredigert video/audio. Det må vel gå an å vise uten at mod tar det vekk?
https://youtu.be/1eCmcmefTbM

Her en artikler om hendelsen, men den gir ingen dybde i det han snakker om som i den i 2t video men bedre enn ingenting:


https://www.suffolklive.com/news/40-...ed-ufo-5676487[/quote]
Sist endret av TylerDurden777; 29. oktober 2021 kl. 20:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Du skriver at det ikke er bevis eller etterprøvbare ting men jeg har sagt flere ganger at de så det på radar og det var ikke et fly.
Vis hele sitatet...
Kva har dei gjort for å utelukke fly? Korleis veit dei at det var eit ekte signal?
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
De har radar bevis.
Vis hele sitatet...
Radar er ikkje bevis. Radar er eit signal. Så må det signalet tolkast for å kunne gi informasjon. Det er mange feilkjelder i radarsystemer.
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
De målte unormal stråling i bakken der lyser landet eller svevet over. Enda et bevis.
Vis hele sitatet...
Kva er unormal stråling? Det er ekstremt vagt og ullent begrep. Kan du vere meir konkret?
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Jeg tror ikke England er villig til å sende deg disse klassifiserte bevisene hvis det er det du spør om.
Du kan lese hans bok om hendelsen:
https://www.amazon.com/Halt-Perspect.../dp/0957494491
Vis hele sitatet...
Så det er klassifisert, men ein høgståande offiser får fritt publisere det? Det heng liksom ikkje på greip. Å publisere klassifisert informasjon er stortsett straffbart.

Kort sagt heng du fortsatt det på jævla tynt grunnlag, som ikkje akkurat overbeviser.
Er jo et sitat som er i vinden om dagen som går så: Å tro at det ikke finnes annet liv i universet basert på det lille vi vet er som å ta en spiseskje ut av havet å konstatere at det ikke finnes hai der fordi det ikke er en i skjea.

Jeg er litt der

Om og/eller når vi lærer oss å forstå universet så kanskje
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Kva har dei gjort for å utelukke fly? Korleis veit dei at det var eit ekte signal?

Radar er ikkje bevis. Radar er eit signal. Så må det signalet tolkast for å kunne gi informasjon. Det er mange feilkjelder i radarsystemer.

Kva er unormal stråling? Det er ekstremt vagt og ullent begrep. Kan du vere meir konkret?

Så det er klassifisert, men ein høgståande offiser får fritt publisere det? Det heng liksom ikkje på greip. Å publisere klassifisert informasjon er stortsett straffbart.

Kort sagt heng du fortsatt det på jævla tynt grunnlag, som ikkje akkurat overbeviser.
Vis hele sitatet...
Hvis du faktisk er interessert i denne hendelsen så har jeg gitt alle kildene du trenger over. Hvis du ser det jeg har nevnt over av kilder så kan du bla høre og se han som hadde vakt på radar uttale seg. Kort fortalt sovjet fly og allierte fly oppfører seg veldig standard på radar. Ingen overraskelser i bevgegelse mønster.

At man kan se et objekt på radar som beveger seg unormalt ifhorhold til et fly samtidig som man kan fysisk se lyset fly nær basen burde gjøre de fleste interessert i denne hendelsen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Hvis du faktisk er interessert i denne hendelsen så har jeg gitt alle kildene du trenger over.
Vis hele sitatet...
Niks. Du har lenka til timeslange youtubevideoer, og vage avisartikler. Det er med all tenkjeleg respekt å melde ikkje kjelder. Du bør greie å vere langt meir konkret.

Forøvrig svarte du ikkje på nokon av spørsmåla mine, som t.d. kva du legg i unormal stråling...
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Hvis du ser det jeg har nevnt over av kilder så kan du bla høre og se han som hadde vakt på radar uttale seg.
Vis hele sitatet...
Ja, da er vi tilbake på påstander frå enkeltpersoner - som uttaler seg om det du påstår er klassifiserte hendinger, utan at dei får straff...?
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Kort fortalt sovjet fly og allierte fly oppfører seg veldig standard på radar. Ingen overraskelser i bevgegelse mønster.
Vis hele sitatet...
Dette er falsk dikotomi. Det er andre alternativer enn fly og aliens. T.d. radarfeil, at operatør faktisk tok feil, også viare. Eg har vel og gjort klart eit par gongar at det er interessant å vite kva som har vorte gjort av undersøkelser? Kanskje eg skal sitere meg sjølv:

Har dei? Så vidt eg har fått med meg har dei publisert videoane med konklusjonen at dei ikkje har svaret. Dei har ikkje sagt noko om innsatsen dei har lagt i å finne svaret. Dei har ikkje publisert resultatet av undersøkelsane dei har gjort, eller metodikken dei har nytta.
Vis hele sitatet...
Ja, eg skreiv faktisk nettopp det for eit par innlegg sidan.
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
At man kan se et objekt på radar som beveger seg unormalt ifhorhold til et fly samtidig som man kan fysisk se lyset fly nær basen burde gjøre de fleste interessert i denne hendelsen.
Vis hele sitatet...
Jamen...

Eg har ein rosa enhjørning i garasjen. Den er ganske kul, og av og til lyser den i mørket. Alle bør komme å sjå på den. Men den er litt sky, så det hender den er usynlig.

For hule helvete, dette er ikkje matnyttig. Du argumenterer ikkje, du poster en haug lenker, og når folk eksplisitt etterspør argumentasjon er du butthurt for at vi ikkje religiøst trur på deg?

Så la meg spørje igjen: kva skal til for at du skal endre meining?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Niks. Du har lenka til timeslange youtubevideoer, og vage avisartikler. Det er med all tenkjeleg respekt å melde ikkje kjelder. Du bør greie å vere langt meir konkret.

Forøvrig svarte du ikkje på nokon av spørsmåla mine, som t.d. kva du legg i unormal stråling...

Ja, da er vi tilbake på påstander frå enkeltpersoner - som uttaler seg om det du påstår er klassifiserte hendinger, utan at dei får straff...?

Dette er falsk dikotomi. Det er andre alternativer enn fly og aliens. T.d. radarfeil, at operatør faktisk tok feil, også viare. Eg har vel og gjort klart eit par gongar at det er interessant å vite kva som har vorte gjort av undersøkelser? Kanskje eg skal sitere meg sjølv:


Ja, eg skreiv faktisk nettopp det for eit par innlegg sidan.


Jamen...

Eg har ein rosa enhjørning i garasjen. Den er ganske kul, og av og til lyser den i mørket. Alle bør komme å sjå på den. Men den er litt sky, så det hender den er usynlig.

For hule helvete, dette er ikkje matnyttig. Du argumenterer ikkje, du poster en haug lenker, og når folk eksplisitt etterspør argumentasjon er du butthurt for at vi ikkje religiøst trur på deg?

Så la meg spørje igjen: kva skal til for at du skal endre meining?
Vis hele sitatet...
Er aldri butthurt eller sint som du hevder jeg er. Slapper av her med en kald brus Hvis du ikke synes det er interessant at en hel base som passer på atomvåpen i den kalde krigen i England plutselig ser en UFO både på radar og fysisk som oppfører seg helt annerledes enn et vanlig fly så kan jeg ikke hjelpe deg med noe.


Det er bare 100 milliarder planeter i vår galakse og vi er sikkert de smarteste av dem og alle som ser en UFO er mentalt ustabil...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Er aldri butthurt eller sint som du hevder jeg er. Slapper av her med en kald brus Hvis du ikke synes det er interessant at en hel base som passer på atomvåpen i den kalde krigen i England plutselig ser en UFO både på radar og fysisk som oppfører seg helt annerledes enn et vanlig fly så kan jeg ikke hjelpe deg med noe.


Det er bare 100 milliarder planeter i vår galakse og vi er sikkert de smarteste av dem og alle som ser en UFO er mentalt ustabil...
Vis hele sitatet...
Dette er ikkje svar på innlegget; det er forsøk på latterleggjering.

Men la oss prøve ein gong til, og fokusere på kun eitt element denne gongen:

Kva legg du i unormal stråling?

Kun eitt spørsmål. Fokuser på det, og sjå om du kan svare på det. Drit i alt anna, svar på det eine spørsmålet, som eg har stilt 2-3 gongar no.
Spørsmålet er vel om det finnes intelligent liv i det hele tatt i verdensrommet
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dette er ikkje svar på innlegget; det er forsøk på latterleggjering.

Men la oss prøve ein gong til, og fokusere på kun eitt element denne gongen:

Kva legg du i unormal stråling?

Kun eitt spørsmål. Fokuser på det, og sjå om du kan svare på det. Drit i alt anna, svar på det eine spørsmålet, som eg har stilt 2-3 gongar no.
Vis hele sitatet...
Hvis du leser dette korte memo (tar 2-3min å lese ca) som Halt skrev til UK’s Ministry of Defence etter hendelsen kan du lese om radiation(stråling) måling og kort sammendrag av hendelsen.

Bilde av original memo som han skrev: http://www.ianridpath.com/ufo/Haltmemo.jpg

This is the text of the single-page memo written by Lt Col Halt to the UK’s Ministry of Defence reporting what was to become known as the Rendlesham Forest UFO incident. The memo was released under the US Freedom of Information Act in June 1983 by the US Air Force to Robert Todd of the pressure group Citizens Against UFO Secrecy (CAUS)

"


1. Early in the morning of 27 Dec 80 (approximately 0300L) two USAF security police patrolmen saw unusual lights outside the back gate at RAF Woodbridge. Thinking an aircraft might have crashed or been forced down, they called for permission to go outside the gate to investigate. The on-duty flight chief responded and allowed three patrolmen to proceed on foot. The individuals reported seeing a strange glowing object in the forest. The object was described as being metallic in appearance and triangular in shape, approximately two to three meters across the base and approximately two meters high. It illuminated the entire forest with a white light. The object itself had a pulsing red light on top and a bank(s) of blue lights underneath. The object was hovering or on legs. As the patrolmen approached the object, it maneuvered through the trees and disappeared. At this time the animals on a nearby farm went into a frenzy. The object was briefly sighted approximately an hour later near the back gate.

2. The next day, three depressions 1.5 inches deep and 7 inches in diameter were found where the object had been sighted on the ground. The following night (29 Dec 80) the area was checked for radiation. Beta/gamma readings of 0.1 milliroentgens were recorded with peak readings in the three depressions and near the center of the triangle formed by the depressions. A nearby tree had moderate (0.05–0.07) readings on the side of the tree toward the depressions.

3. Later in the night a red sun-like light was seen through the trees. It moved about and pulsed. At one point it appeared to throw off glowing particles and then broke into five separate white objects and then disappeared. Immediately thereafter, three star-like objects were noticed in the sky, two objects to the north and one to the south, all of which were about 10 degrees off the horizon. The objects moved rapidly in sharp, angular movements and displayed red, green and blue lights. The objects to the north appeared to be elliptical through an 8-12 power lens. They then turned to full circles. The objects to the north remained in the sky for an hour or more. The object to the south was visible for two or three hours and beamed down a stream of light from time to time. Numerous individuals, including the undersigned, witnessed the activities in paragraphs 2 and 3.

(Signed)
Charles I. Halt, Lt Col, USAF
Deputy Base Commander
"
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Har dei? Så vidt eg har fått med meg har dei publisert videoane med konklusjonen at dei ikkje har svaret. Dei har ikkje sagt noko om innsatsen dei har lagt i å finne svaret. Dei har ikkje publisert resultatet av undersøkelsane dei har gjort, eller metodikken dei har nytta.

Om eg tar feil er det jo fint om du opplyser meg!
Vis hele sitatet...
Ok du betviler kompetansen til Pentagon da. Angående om det kan etterprøves. Ja det har det jo blitt med både, Video, Radar og en haug vitner mange ganger.

Angående kilder til at Radar har plukket opp Ufo. Ja det har de mange ganger som rapportert av militært personell.
Filmen med piloten David Fravor bekreftet at de kom opp på radaren også. var 4 vitner i forskjellige fly som så akkurat den UFO'n.

Her er en sak hvor UFO's kjører rundt en millitærbåt sett med radar: https://www.usatoday.com/story/news/...ip/7487390002/
Sist endret av Palumboism; 30. oktober 2021 kl. 05:18.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Palumboism Vis innlegg
Ok du betviler kompetansen til Pentagon da. Angående om det kan etterprøves. Ja det har det jo blitt med både, Video, Radar og en haug vitner mange ganger.
Vis hele sitatet...
Nei, det var jo ikkje det eg skreiv:

Har dei? Så vidt eg har fått med meg har dei publisert videoane med konklusjonen at dei ikkje har svaret. Dei har ikkje sagt noko om innsatsen dei har lagt i å finne svaret. Dei har ikkje publisert resultatet av undersøkelsane dei har gjort, eller metodikken dei har nytta.
Vis hele sitatet...
Det kan utmerka godt tenkast at dei har konkludert med at det ikkje er bryet verdt å undersøke veldig grundig. Inkompetanse er det du som konstruerer.

Forøvrig er det jo veldig interessant om det er tilgjengeleg informasjon om korleis dei har undersøkt materialet. Kan du lenke til det?
Sitat av Palumboism Vis innlegg
Her er en sak hvor UFO's kjører rundt en millitærbåt sett med radar: https://www.usatoday.com/story/news/...ip/7487390002/
Vis hele sitatet...
Som går veldig langt i å ikkje vere spesifikk...

Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Hvis du leser dette korte memo (tar 2-3min å lese ca) som Halt skrev til UK’s Ministry of Defence etter hendelsen kan du lese om radiation(stråling) måling og kort sammendrag av hendelsen.
Vis hele sitatet...
Takk! Det var akkurat noko slikt eg etterlyste.
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
2. The next day, three depressions 1.5 inches deep and 7 inches in diameter were found where the object had been sighted on the ground. The following night (29 Dec 80) the area was checked for radiation. Beta/gamma readings of 0.1 milliroentgens were recorded with peak readings in the three depressions and near the center of the triangle formed by the depressions. A nearby tree had moderate (0.05–0.07) readings on the side of the tree toward the depressions.
Vis hele sitatet...
Kva er relevansen av radioaktiviteten? Radioaktivitet er velkjent for mennesker. Viare så er vel (om eg ikkje roter veldig) Røntgen relativt lita eining, så det er ikkje snakk om spesielt mykje stråling. Det er relativt liten stråledose. Kort sagt treng ikkje det vere veldig mystisk.

Viare; kva slags måleapparat vart brukt? Kva var feilmarginen der?

Viare: kva er relevansen av strålinga? Eg kan legge igjen radioaktive stoffer til fots, så det er ikkje ein indikasjon på noko flygande, eller ufoer. Det er kun indikasjon på radioaktivitet.

Viare så er det jo åpenbart relevant kva bakgrunnsstrålinga er i området. Kort sagt; det er eit indisie, som på ingen måte er einsbetydande med aliens.
Sist endret av vidarlo; 30. oktober 2021 kl. 18:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Enheten røntgen (R) er avleggs, den måler evnen stråling har til å ionisere luft. Så når de oppgir 0,1 mR, så vil det ifølge artikkelen tilsi 0,96 µGy (Gy = grey), som er standardmåten å måle stråling nå. Hvis 1 Gy absorberes 100 % av levende vev (f.eks. en kropp), så er 1 Gy = 1 Sv (sievert).

Men altså 1 mR = 0,96 µGy, der µ= mikro, altså 0,96 µGy = 0,00000096 Gy Noe som er helt innen normal bakgrunnsstråling, særlig der det er naturlige forekomster av radioaktive isotoper av grunnstoffer. I Norge så er det en del uran i alunskifer og kalkstein. Det er denne uranen, som bl.a. har et mellomledd som radon via radioaktiv nedbryting. Altså er årsaken til radonproblemer i mange norske kjellere. Men vi kan gå til et sted, der den naturlig bakgrunnsstrålingen er ekstrem. Dette er byen Ramsar i Iran, der det er bakgrunnsstråling på 131 mSv/år (0,131 Sv). Noe som er mye høyere en de fleste steder i Tsjernobyl. Altså dette blir en god del mere stråling, når en måler i Gy, da ingen absorberer 100 % av strålingen.

Men bare for å illustrere hvor lite av denne strålingen vi absorberer. Så vil jeg nevne, at i fjor var jeg igjennom 3 eller 4 CT-undersøkelser, og det var også 1 undersøkelse i vår. Den nerden som jeg er, så måtte jeg spørre om strålingsmengden av CT-maskinen. Der fikk jeg høre at det var 500 mGy, altså 0,5 Gy. Noe som er 520 833 og 1/3 ganger høyere. Altså litt over en halv million ganger høyere. Jeg viste ikke hvor mye av denne strålingen ble absorbert, så jeg ble jo litt bekymret av dette, da strålingsdoser over 0,1–1,5 Sv årlig begynner å gi en litt økende kreftrisiko. Men jeg leste på den engelske Wikipedia, at dette ikke var noe mere enn noen få mSV absorbert dose (1 mSv = 0,001 Sv). Altså langt under skadelig dose. Mens radonnivået i mang en kjeller, får en del forskere til å bli litt bekymret.

Altså dette burde si noe om hvor lav denne 0,1 mRad strålingsdosen er. Tipper jeg vil finne en mye verre bakgrunnsstråling bare jeg roter litt i jorda i huset her. Altså det er totalt intetsigende!..
Sist endret av aluminiumfluorid; 30. oktober 2021 kl. 19:58. Grunn: La til det med Tsjernobyl