Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3081
Hei! Jeg har planer om å starte opp et norskt cannabis samfunn. Sikkerhet og anonymitet er førsteprioritet, så jeg lurer på om noen har noen tips til å gjøre det så anonymt som mulig? Er det noen som har erfaring med slike ting så ta gjerne kontakt. Tenkte på å kjøpe bitcoins for å så betale for domene/server, men så snubla jeg over denne siden: https://www.ultimate-anonymity.com
Kan dette være noe å satse på? Eller er det noen som har noe bedre forslag til en sikker server? Kan det være en fordel at servern står i nederland, med tanke på at dyrking er legalt der? Alt av innspill settes pris på
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det snakk om folk som deler samme interesse for cannabis bare? Isåfall har jeg hørt om et sted som heter Freak.no. Her er URL: https://freak.no/
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sett opp en discord server?
Høres virkelig ut som noe som ikke kommer til å bli slått hardt ned på av politiet allerede i første sving. Ingenting er sikkert, det handler bare om hvorvidt stat gidder bruke tid på det. Og for alt de vet kan den gruppa brukes til mye lys sky aktivitet, så jeg er ganske sikker på at får du først deres oppmerksomhet der kan du bare legge ned. Politiet er glad i å trakkasere og harselere på jevnlig basis som demotivasjon om de ikke har noe konkret og ta deg på.
Det hadde vært fett med ett norsk samfunn for det ja. Men det blir vel fort en honeypot der alt av tekst og bilder blir samlet i arkiver og dokumentert osv...vil jeg tro. Håper jeg tar feil
Dette er vel det nærmeste et norskt cannabis samfunn vi har så langt, hehe
Du har jo cannabis redditen til norge, dnmo, jodel kanalen med 5000 medlemmer i oslo og freak.no

Hvorfor er din noe bedre? Hvorfor skulle folk velge din platform?
Sitat av Rebo Vis innlegg
Du har jo cannabis redditen til norge, dnmo, jodel kanalen med 5000 medlemmer i oslo og freak.no

Hvorfor er din noe bedre? Hvorfor skulle folk velge din platform?
Vis hele sitatet...
At min er noe bedre, vet jeg ingenting om. Jeg vet bare at jeg har lyst på et rent cannabis fellesskap som vektlegger anonymitet på norsk med bare norske guider(botanikk på engelsk er tungvindt) Finnes det et slikt sted?
Botanikk på engelsk er tungt ja, virker som det er den veien mange her til lands har gått tidligere også. Eneste norske guide jeg har sett er groguiden, veldig bra selv om den kunne trengt en oppdatering.
Sitat av Jerna Vis innlegg
Botanikk på engelsk er tungt ja, virker som det er den veien mange her til lands har gått tidligere også. Eneste norske guide jeg har sett er groguiden, veldig bra selv om den kunne trengt en oppdatering.
Vis hele sitatet...
Har sett mange linker her på forumet til dyrkehåndboka som eirik @ norcan skrev, men de er alle døde. Endelig klart å spore den opp. Er vel den mest detaljerte guiden jeg har lest på norsk (83 sider)
Kult med norske plattformer! Gi det et forsøk hvis det er noe du brenner for =)

Samtidig er det verdt å merke seg at det er uendelig mye mer informasjon å hente på den engelskspråklige delen av nettet. Hvis det å ha tilgang til mest mulig kunnskap er hovedmålet, så er det sikkert langt mindre arbeid å utvide det engelske ordforrådet sitt enn å opprette et nytt nettsamfunn. Særlig hvis du i utgangspunktet er ganske grønn på IT og sikkerhet.
Sist endret av mentalmelt; 5. oktober 2021 kl. 20:32.
Avdanka debattant
Adeith's Avatar
Sorry for halvveis off-topic , meeen ... noen som vet hva som skjedde med norcan?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Kult med norske plattformer! Gi det et forsøk hvis det er noe du brenner for =)

Samtidig er det verdt å merke seg at det er uendelig mye mer informasjon å hente på den engelskspråklige delen av nettet. Hvis det å ha tilgang til mest mulig kunnskap er hovedmålet, så er det sikkert langt mindre arbeid å utvide det engelske ordforrådet sitt enn å opprette et nytt nettsamfunn. Særlig hvis du i utgangspunktet er ganske grønn på IT og sikkerhet.
Vis hele sitatet...
Ja, det er akkurat det jeg vil gjøre noe med. Oversette guider osv.. jeg gir det nok et forsøk. Handla domene og server basert i nederland med bitcoins.Nei er ikke grønn på it og sikkerhet. Kjører kodachi på en laptop hvor jeg gjør "gråsone" ting. Brukte localbitcoins.com for å komme i kontakt med en fyr jeg foretok en privat handel med, så bitcoinsa kan ikke spores til meg på noen slags måte.

Sitat av Adeith Vis innlegg
Sorry for halvveis off-topic , meeen ... noen som vet hva som skjedde med norcan?
Vis hele sitatet...
veit ikke.. men sjekk ut https://web.archive.org/web/20060221...www.norcan.org

leste at freakforum har levert ut data om brukere i to tilfeller, og det gjaldt innbrudd, så da er nok ikke purken veldig pågående angående dyrkeblogger på et cannabisforum. Og sålenge det ikke foregår noe annet kriminelt åpenlyst har dem jo ikkno mer grunn til å gå på meg, enn f.eks freakforum ?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sett opp en discord server?
Vis hele sitatet...
Tenkte mer på et php-basert forum, med anbefaling om å bruke en ekstern messenger tjeneste som discord,cyph ellerno. Er vel best å unngå at masse private meldinger blir liggende på webserver..

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det snakk om folk som deler samme interesse for cannabis bare? Isåfall har jeg hørt om et sted som heter Freak.no. Her er URL: https://freak.no/
Vis hele sitatet...
Ja du har hørt om et forum som heter/har het: "norsk-undergrund" "radikal" "freakforum" eller freak.no du også? Også hørt noe rykter om at det er et fellesskap som innehar flere interesesser enn cannabis. Det jeg vil ha, er noe ala norcan.org, altså et fellesskap hvor folk med plante-interesse kan diskutere dyrking osv.
Sist endret av random119817; 7. oktober 2021 kl. 06:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.