Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2024
Hei

Jeg har bare ett kjapt lite spørsmål, er det farlig å bruke telys "bunnen" som rist?

Altså aluminium (aner ikke om det faktisk er aluminium engang) bunnen som er på telys.


På forhånd, takk for svar!
ArbeidsledigProletar
Javisst. Men om det er smart skal jeg ikke legge ut om. Har gjort det selv i mine uge dumme dager, lever enda.
Sist endret av Batabusa; 23. februar 2014 kl. 16:38. Grunn: Sitat strengt tatt unødvendig.
Aluminium er ikke giftig på noen måte slik som f.eks kobber. Bare å bruke det Bruker jo tross alt aluminiumsfolie til å grille med så :P
Parkettetterligning
Før det blir en diskusjon av det så vil jeg bare si at alluminium kan være farlig å innhalere da det binder seg til kroppen og ikke skilles ut av kroppen. Så små doser av alluminiumsinnhalering hver gang du røyker kan etter hvert føre til lungekreft eller lignende. Men denne typen bruk vil ikke få alluminium med seg i røyken. Tenkte mye på det selv men det blir ikke varmt nok og det løser seg ikke godt nok opp til at det skal bli med alluminiumspartikler ved røyken. Annbefaler dog å grille risten litt først før bruk så alle rester av stearin fordamper før du røyker av den. Ikke at det er direkte helseskadelig men selv liker jeg å være på den sikre siden.
Så da er det bare å kjøre på? Gidder ikke å bestille rist fra nettet (bor fortsatt hjemme).

Offtopic: Jeg har ett lite problem, jeg røyker sjeldent, men når jeg røyker så blir jeg helt vanlig stein, røyker jeg mer blir det mer behagelig men røyker jeg mer etter det igjen varer rusen bare lengre, blir ikke mer intenst.
Jeg kan ikke lenger bli "super-stein" liksom.
Noen tips?
ArbeidsledigProletar
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Offtopic: Jeg har ett lite problem, jeg røyker sjeldent, men når jeg røyker så blir jeg helt vanlig stein, røyker jeg mer blir det mer behagelig men røyker jeg mer etter det igjen varer rusen bare lengre, blir ikke mer intenst.
Jeg kan ikke lenger bli "super-stein" liksom.
Noen tips?
Vis hele sitatet...
Enkelt. Bedre varer.

Om du ikke får det, lag mat med skjiten i.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Enkelt. Bedre varer.

Om du ikke får det, lag mat med skjiten i.
Vis hele sitatet...
Kan jo være kvaliteten ja, men det jeg hadde sist gang hadde gode kvalitets tegn, bobla, lukta/smakte bra, var mykt.
Eller en god gammeldags pause? Du er sannsynligvis innrøyket. Du kan prøve å skifte varer også. Kan også nevne at noen kvelder hvor jeg røyker og er stein i flere timer opp mot sengetid, så merker jeg det best når jeg slår av lyset og skal legge meg. Da først skjønner jeg hvor stein jeg egentlig er. Det og gå seg en tur ute, rett etter et trekk for eksempel, kan også fungere positivt på rusen.
Sist endret av ZionRoad; 26. februar 2014 kl. 16:03.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Eller en god gammeldags pause? Du er sannsynligvis innrøyket. Du kan prøve å skifte varer også. Kan også nevne at noen kvelder hvor jeg røyker og er stein i flere timer opp mot sengetid, så merker jeg det best når jeg slår av lyset og skal legge meg. Da først skjønner jeg hvor stein jeg egentlig er. Det og gå seg en tur ute, rett etter et trekk for eksempel, kan også fungere positivt på rusen.
Vis hele sitatet...
Hadde kun røyka i 1 uke i strekk sist gang, mann blir vel vanligvis ikke innrøyket så fort?
Bare å skru av risten fra kranen din, brukte jeg å gjøre før i tiden

Personlig syns jeg alu smaker pyton å røyke på, men det kan være bare meg
Aluminium folie er ikke farlig, men da det blir varmt så kommer det farlige gasser
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Hadde kun røyka i 1 uke i strekk sist gang, mann blir vel vanligvis ikke innrøyket så fort?
Vis hele sitatet...
Jeg vil si at "bare" en uke i strekk er ganske mye..
Men det er meg da.
Sitat av trappetryne Vis innlegg
Før det blir en diskusjon av det så vil jeg bare si at alluminium kan være farlig å innhalere da det binder seg til kroppen og ikke skilles ut av kroppen. Så små doser av alluminiumsinnhalering hver gang du røyker kan etter hvert føre til lungekreft eller lignende. Men denne typen bruk vil ikke få alluminium med seg i røyken. Tenkte mye på det selv men det blir ikke varmt nok og det løser seg ikke godt nok opp til at det skal bli med alluminiumspartikler ved røyken. Annbefaler dog å grille risten litt først før bruk så alle rester av stearin fordamper før du røyker av den. Ikke at det er direkte helseskadelig men selv liker jeg å være på den sikre siden.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder din bekymring for aluminiumsfolien, er det liten sannsynlighet for at dette vil ha noe å si for TS sin helse. Riktignok er det i forsøk med dyr observert negative helseeffekter på reproduksjon og utvikling av sentralnervesystemet ved eksponering for høye doser av aluminium, men dette er ved inntak av stoffet gjennom munnen.

Tror nok alt av giftige matvarer man har i seg er verre for helsa, en et par trekk der du kan få i deg gasser fra folien.
Sist endret av Principium; 2. mars 2014 kl. 04:10.
Aluminium er vel ikke spesielt farlig, men, ei heller på ingen måte helsebringende.
Ser heller ikke hvorfor du nå skal røyke med det når det finnes så mange bedre alternativ?
Kjøp en rist/sil i metall på billigbutikken og klipp til. Finn rister i eldre vasker etc. Mange alternativ.