Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1969
hei jeg lurte på om jeg skulle kjøpt meg et digitalt trommesett, siden jeg har diverse naboer som ikke er så glad i for høy lyd. Men jeg lurte på hvor høyt er det egentlig det høres ut for de som sitter i rommet ved siden av? Kan det sammenlignes med støynivået til et guitar hero trommesett?
Sitat av potamotrygon Vis innlegg
hei jeg lurte på om jeg skulle kjøpt meg et digitalt trommesett, siden jeg har diverse naboer som ikke er så glad i for høy lyd. Men jeg lurte på hvor høyt er det egentlig det høres ut for de som sitter i rommet ved siden av? Kan det sammenlignes med støynivået til et guitar hero trommesett?
Vis hele sitatet...
Digitale trommer er relativt støysvake, men de vil ikke være stille. Sånn generelt sett vil jeg si at hvis du har normale vegger og en dør imellom vil dine naboer kanskje kunne høre en svak "thumb, thuumpa, thump".
Jeg har et digitalt trommesett i stua hjemme og det man kan fint sitte å se på TV samtidig som noen bruker dette om litt bakgrunnsstøy ikke plager deg.
Det finnes jo drøssevis med instrumentforetninger som har digitale trommer utstilt, bor du i nærheten så du kan prøve et kanskje?
Jeg vil si at det kommer helt an på hva du kjører lyden ut på. Dersom du kjører den på et PA anlegg så blir det fort mye lyd, men om du kjører lyd ut på "pc høyttalere typ" skal det litt for å spille så naboen blir gærn. Men husk at kjører du musikk med feks 2 stortrommer med pedaler og 200bpm og vrir opp lyden slik at det låter som et ekte trommesett hjemme i stua ja da låter det som et trommesett også hos naboen.
Sist endret av ompapa; 2. januar 2013 kl. 14:55.
Jeg regner med at OP er interressert i å kjøre dette rett i et headset...
altså, det er lyden fra selve trommene OP er ute etter, ikke hva du skal koble dem opp mot...
Sist endret av moret; 2. januar 2013 kl. 15:00.
Ja det blir det nå litt som guitar hero. Men det går an å "slå ihjel" digitale trommer også
huff jeg fikk ikke lov til å spille guitar hero når vi hadde fest fordi det bråket sånn, jeg tror jeg skal stikke innom en muskikbutikk i morgen å prøve litt. Det er litt kjipt å bruke penger på noe du ikke kan bruke.
Jeg tenkte på Medeli DD402 er dette et bra sett? Jeg skal bare bruke det til øving ikke gigging
Hva slags naboer er det du har egentlig? Man har jo som regel lov til å bråke som man vil frem til kl 23:00 liksom....
Jeg har selv Roland TD4, og det er rimelig støysvakt. Det eneste som kan irritere litt er pedalene, dersom du har naboer under deg.

Så lenge du spiller som folk og bruker headset, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne spille så lenge du vil! Jeg har prestert å vekke mor og far med min spilling, men da ble jeg litt for revet med etter å ha spilt med monitor en stund, midt på natten i et dårlig isolert hus.

EDIT:
Anbefaler virkelig Roland. Testet litt forskjellige sett da jeg lette etter sett, og Roland hadde de mest autentiske lydpakkene. Du kan endre lydpakkene på maskinen selv, ved hjelp av enkle MIDI-filer. Det er forøvrig en ganske autentisk skarptromme. Cymbalene har en markant forskjell fra ekte cymbaler, men dette er ikke et stort problem.
Sist endret av Tempus; 2. januar 2013 kl. 16:07.
ok takk for svar
Jeg har Roland HD1, og det eneste man hører er "tap tap tap tap tap tap". Ikke høyt heller, så hvis naboene dine blir irritert over det kan de ta seg en bolle.
Tror du må begynne å gi litt faen jeg altså. Du kan jo leve livet ditt under skoen til naboen?
Sjekk regelverket der du bor. Normalt skal det være stille etter kl 23. Om du bruker trommesett og headset så kan jeg aldri tro at naboen har noen som helst han skulle sagt. Da får han vel flytte på landet om han ikke takler litt lyder.
Det kommer helt på hvilke naboer du har. Eg kan ikke bruke mitt ettersom eg mekker musikk på nattestid.

Btw: Det blir og enda litt mindre støy med mesh head om en ser bort i fra kick´n.