Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 486
Hej på dere.

Har seg sånn at jeg har fått kjøpt meg et digitalt trommesett, ettersom mitt akustiske bråker for jævlig mye for naboene (bitches). Trommesettet er av typen Alesis DM10 Studio (2011 Edition). Ikke det beste i verden, men funker for å kose seg i kjellern

Men jo, jeg lurer på om noen av dere vet om et program til Mac eller PC som har samples? altså et "trommesett" på PCen. Skulle gjerne hatt litt mer custom lyder enn det de som allerede er der har. Evt om noen av dere vet om en nettside hvor du kan laste ned forskjellige sett?
Er helt fersk med tanke på den digitale siden av tromming, så gi meg gjerne pekepinner

Alle pads har dualzone, så jeg kan ta rimshots på alle 4 tammene. det "settet" jeg bruker mest har av en eller annen grunn china, kubjelle og en crash på rimshotsene + en vanlig rimshot sound på en. Anyway, settet er som det på nettsiden, bare jeg bruker en dobbelbass pedal (selvsakt).

SÅ! Noen som vet om noen bra metal sett, programmer eller sider for samples eller hva det nå heter?
(med forbehold for skriveleif og div annet faenskap, er tidlig og jeg er trøtt)
Sist endret av iSatan; 6. juli 2012 kl. 08:57.
Hallo Satan
mange musikk programmer som har slikt, Jeg bruker Reason og samplere i det. Jeg har ikke prøvd opp mot moduler, men tror jeg kan assign modulene til softwaren og trigge samplerene mine slik. planlegger i hvertfall å gjøre slik
Mulig en trenger Lydkort med flere inn og ut ganger for å bruke flere midi triggere. har ikke kommet så langt i undersøkelsene mine ennå. Kompisen min forklarte det til meg men jeg har glemt det. skal spørre han igjen når jeg får tak i han.
Mener du kan bruke midi ut fra tromme modulen inn til lydkortet og bruke samplere i software også, han brukte en Kongpad til å gjøre det samme. Da har du ubegrensede muligheter for lyd. du kan også bruke synthesizere for å lage egne lyder. Sample annen musikk, lyder egne opptak etc. kun fantasien din begrenser det hele
Sist endret av Gimmee; 8. juli 2012 kl. 10:55. Grunn: fordi
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Litt usikker på om du skal ha samples på pcen i et trommeprogram, eller om du er ute etter nye samples til trommesettet ditt. Uansett ligger det en pakke på ~150mb som bare heter Drum Samples på piratbukta og inneholder samples sampla direkte fra gamle trommemaskiner og slikt.