Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1252
Hei!


Kom over en reklame for scientology på nettet nå just.
Den sier

Who are you?
You are not your fears
you are not your failures in life
who are you?

og så kommer det bare opp
Scientology.org

Og i bakgrunnen ser du ei jente som gråter.

Jeg trodde ikke at det var lov å reklamere for sånt?
Hvor fant du denne reklamen?
hyggelig
happy violence's Avatar
Trådstarter
Den var på lyricfreak.com

Søkte på teksten til one more time-daft punk hvis det har noe å si
Haha "jente som gråter". Minner om kampanjen for kvinner med uønsket atferd ved egen omsorg.
Så den selv, bare ved å gå inn på siden. Ikke bare det, men den er visst en "Ad by Google". Visste ikke det var lov å reklamere for religioner, jeg.
I så fall burde jo misjonering vært forbudt også.

Scientologikirken har hatt reklame på lokalradioen her jeg bor. Radiostasjonen rettferdiggjorde da dette ved å påpeke at gjennom deres reklame så får i det minste folk vite hva det virkelig dreier seg om, ettersom de er pålagt å oppgi en sender. Vanligvis, når scientologer driver misjonsarbeid, pleier de ikke å nevne ordet scientologi før de har fått prakket på deg en hel haug av informasjon, om de engang nevner det i det hele tatt. Det er lettere at folk tar det de sier for god fisk dersom de aldri får høre ordet scientologi, som mange allerede kobler opp mot noe negativt. Når man først får servert et navn, så blir det dessuten lettere å finne fram til skikkelig informasjon i ettertid, og dermed få greie på hvor sprøtt det hele er.

Reklamen det er snakk om her følger kanskje det samme prinsippet ettersom ordet scientologi er tatt med. Eller så sympatiserer de faktisk med kirken, hva vet jeg...
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
http://gawker.com/5292588/scientolog...-loves-its-ads

Så denne på TV her for noen uker siden, ble rett å slett helt sjokkert når jeg så "Scientology" på slutten, forventet ikke det i det hele tatt.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Sitat av VikingOnABoat Vis innlegg
Så den selv, bare ved å gå inn på siden. Ikke bare det, men den er visst en "Ad by Google". Visste ikke det var lov å reklamere for religioner, jeg.
Vis hele sitatet...
Dette beviser jo bare at Scientology ikke er religion, men heller en kult. Hvordan en slik kult i det hele tatt kan få lov til å utbrede seg her i verden skjønner jeg virkelig ikke. Ta en tur innom http://www.xenutv.com/blog/ Virkelig en tankevekker når det kommer til Scientology, og hvor på trynet det egentlig er.