Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1469
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Jeg er fullstendig klar over at det finnes mange tråder om dette emnet fra før, men nå har altså, såvidt jeg vet, for første gang en ledende norsk politiker stått fram og sagt at han mener narkotikabruk ikke bør straffes. Han mener straff ikke er rette veien å gå.

Solhjell har blant annet fått med seg at Portugal har innført dette med suksess, og han sier også at han ønsker bedre velferd for brukere av tunge stoffer.

Er dette første steg mot avkriminalisering?

Kilde: http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3946252.ece
Sist endret av Cheroxx; 13. desember 2010 kl. 11:07.
Ledende norsk politiker? Neppe.. Han representerer et knøttparti som tilfeldigvis har karret seg til regjeringsmakt. Men nok om det.

Dett er gode nyheter, men etter min mening tror jeg ikke det er steg i noen som helst retning. Nesten ingen enkeltpolitikere har noen form for direkte makt eller innflytelse, det må folk slutte å tro. At han sier dette betyr nada for norsk politikk pr i dag.

Det blir som når en eller annen tulling i FrP sier noe som er helt bak mål om innvandringspolitikken. Det hender seg.
Begynner ikke dette å bli ganske vanlig? En politiker ingen har hørt om kommer med et moderat forslag som ingen andre politikere ville tatt i med ildtang. Ingenting blir gjort og han blir avfeid som månedens skrulle.

Ikke at jeg er negativ eller noe
Er lov å håpe, ønske ønske med ræva full av grønske
Sist endret av Bothrops; 13. desember 2010 kl. 11:14.
Vil ikke lenger straffe narkotikabruk
Dette er fra i sommer, så han er vel ikke akkurat den første.
Men ser på dette som positivt.
Sist endret av Nath; 13. desember 2010 kl. 11:22.
Skritt i riktig rettning ja.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Trådstarter
Vel, å kalle han ledende blir på en måte feil, men han er en ledende figur i et stortingsparti, som også sitter i regjering, og det er ikke alle med slik makt som tør å gå ut med slike (dessverre) kontroversielle forslag og meninger, noe jeg mener er friskt og positivt at Solhjell.
Om hele SV tar Solhjell's standpunkt i saken vet jeg hvor min stemme går neste valg.

Det jeg derimot reagerer på er hvordan politimannen Arne Johannessen er styreleder i rusparaplyorganisasjonen Actis _og_ leder i Politiets Fellesforbund. Snakk om å blande roller. Dette finner jeg svært urovekkende.
Sitat av emphi Vis innlegg
Det jeg derimot reagerer på er hvordan politimannen Arne Johannessen er styreleder i rusparaplyorganisasjonen Actis _og_ leder i Politiets Fellesforbund. Snakk om å blande roller. Dette finner jeg svært urovekkende.
Vis hele sitatet...
Det der reagerte jeg også på. Men i norsk sammenheng er ikke dette noe problem. Norge eksporterer flest våpen per innbygger i verden, men påstår fortsatt å være i Afghanistan for å sikre menneskerettigheter og demokrati.