Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1284
Noen som driver med eller har drevet med digitalt trommesett?
Skal kjøpe meg nå, men vil vite et par ting før jeg kjøper

Kan man laste ned og legge inn lyder til de forskjellige trommene? Er det stress å mekke 2 doble bass pedaler så jeg slipper å paye så ille mye ekstra bare pga dette(Har doble pedaler til vanlig trommesett liggende) ?

Og dere som har testa litt, hvor og hva anbefales? Har tenkt til å bruke max 7 lapper ca..


Thanks
Sitat av KimKim55
Noen som driver med eller har drevet med digitalt trommesett?
Skal kjøpe meg nå, men vil vite et par ting før jeg kjøper

Kan man laste ned og legge inn lyder til de forskjellige trommene? Er det stress å mekke 2 doble bass pedaler så jeg slipper å paye så ille mye ekstra bare pga dette(Har doble pedaler til vanlig trommesett liggende) ?

Og dere som har testa litt, hvor og hva anbefales? Har tenkt til å bruke max 7 lapper ca..


Thanks
Vis hele sitatet...
hei! slik har jeg gjort det før:

digitalt sett midi ut -> midi inn på lydkort -> bruker settet med Drumkit from hell superior samplene.

låter meget bra om man er flink til å mixe :-)
Setter pris på svar, Tracker! Men skjønte ikke så sinnsykt mye egentlig :P
Hvis det er lydfilene til trommene du snakker om nå så kan vi egentlig droppe det, viktigste for meg akkurat nå er å finne et greit og billig sett ;P

Vet du om noe bra og ikke så dyrt?
▼ ... over en uke senere ... ▼
ez drummer! skaff deg alle pluginsa og det er genialt!
Sitat av emilkeeg
ez drummer! skaff deg alle pluginsa og det er genialt!
Vis hele sitatet...
Thanks for svar Vet du hvor jeg får kjøpt det?

Har forresten tenkt litt på Yamaha DTXplore, ser greit ut og med omtrent 200 lyder Peil på det settet? Bra, verdt pengene osv? :P
Hmmm.. Titta litt nøyere etter nå.. Har egentlig noen av dere fatta at jeg snakker om trommesett IRL, og ikke et software? :P
Ja, det har de. Et digitalt trommesett kan kobles på som en MIDI-kontroller, og brukes til å styre software. Om du bruker det slik er det ekstremt enkelt å endre lyder og liknende.
Roland D-Drums er digg!
De, og Drumkit From Hell så har du et kanon oppsett.
Mye mulig jeg tar det
Men å spille trommer med èn basspedal er møk kjedelig når man er vandt til doble.. Så har du peil på pris? Og om jeg kan få tak i dette løst i det hele tatt til det settet du nevnte der? Har titta mye på nettet, men aldri funnet noen trommesett til under 10 000,- med doble pedaler, eller doble pedaler løst
Du kan jo ta en titt på Roland HD-1 . Funker fett for meg. Også med doble. Òg sammen med DFH superior.
Jeg mener at de digitale trommesettene har mulighet til å bruke hvilken så helst pedal, så man slipper å bruke "standardpedalen" om man f.eks har en fin Iron Cobra pedal. Så skulle nok ikke være noe problem med dobbelpedal nei,så lenge basstrommepadden er stor nok til at du har plass til begge køllene.
Jeg tror ikke alle el. set (de billigere) er egnet til dobbelpedal-bruk, at de rett og slett ikke klarer å fange opp slagene når det går for fort. På vdrums forum finnes mye svar og mange folk med erfaring. De fleste moduler, vil tro at alle, har mini-jack inngang, slik at man kan jamme mens mp3 spilleren kjører gjennom modulen. På noen moduler lkan man også lagre lydfiler, feks MIDIfiler.. Men dette må du lese deg til selv. Finnes jævla mange forskjellige el. set (varemerker/modeller)
Når det gjelder pedaler vet jeg at roland som regel selger settene uten pedal..

Har selv nylig bestilt et roland td-6kx fra usa, pga lav usd verdi og jetcarriers tjeneste tjener man en del på det
Sist endret av sumoivar; 31. oktober 2007 kl. 09:06.
Har lenge vurdert å bruke dem til frakt til PC'er osv, men har vært litt i tvil :P Alt gikk bra?

Hvor mye betalte du komplett for greiene her da? Inkludert frakt osv..?
Kan du ikke bare gå i nærmeste musikk foretning å spørre deg frem?
Du lurte på det med dobbelt pedal, du kan koble til hvilken som helst dobbelt-pedal til den "puta". Det er det at du slår på den puta som gjør at du får lyd, ikke pedalen.
Bestilt for bare noen dager siden ser du, sier ifra når pakken er i havn
Men det står prisliste på hjemmesiden..!

Sitat av KimKim55
Har lenge vurdert å bruke dem til frakt til PC'er osv, men har vært litt i tvil :P Alt gikk bra?

Hvor mye betalte du komplett for greiene her da? Inkludert frakt osv..?
Vis hele sitatet...