Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2495
Hællæ freaks, jeg har egentlig alltid hatt en dårlig hukommelse men etter sommeren i år husker jeg som regel null nada niks. Jeg gikk hardt på benzo samt røyk hver dag, ikke bare i sommer da jeg liker og handle meg et brett i ny og ne med xanor. Noe som jeg har sluttet med nå fordi ender alltid at jeg spiser de og ikke husker en dritt uansett.
Nå er det så ille at jeg nesten ikke husker hva jeg gjorde igår! husker ikke en dritt fra sommeren og fleste kompiser sier at hukommelsen min ville komme gradvis tilbake.
Men nå begynner jeg og bli litt småredd.

Noen som har et par gode råd til og "fikse" hukommelsen? Setter pris på svar!
Slutte med piller og røyk...?
Alle får gullfiskhukommelse av smyg. Kombinert med piller.. hallo
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Slutte med piller og røyk...?
Alle får gullfiskhukommelse av smyg. Kombinert med piller.. hallo
Vis hele sitatet...
Hvis du kan lese så skrev jeg at jeg har sluttet
Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Slutte med piller og røyk...?
Alle får gullfiskhukommelse av smyg. Kombinert med piller.. hallo
Vis hele sitatet...
Edit:
Leste tråden igjen. Litt usikker på om også ikke røyker.
Må nok vente til det blir bra igjen
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det tok i overkant av et år rusfri før jeg merka noen markant endring i hukommelsen. Tror fortsatt den forbedrer seg. Vær tolmodig og rusfri så går detta bra
Har samme problem med alkohol og lettere pille/hasjmisbruk. Eneste muligheten er jo å slutte, om enn for bare en periode. Men er livet verdt å huske uansett?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av zykonaut Vis innlegg
Har samme problem med alkohol og lettere pille/hasjmisbruk. Eneste muligheten er jo å slutte, om enn for bare en periode. Men er livet verdt å huske uansett?
Vis hele sitatet...
Det er jo så mange flotte ting å se og gjøre og huske! For tre år siden kunne jeg ikke huske hva bestekameraten min sa om at en nær han var død, jeg huska ikke hvem som hadde sagt det eller hva det gjaldt, alt gikk i grøt. Så jeg var jo en ræva kompis også som aldri huska en dritt. Kunne ikke huske hvilken joke jeg lo av på Workaholics fem minutter før. Nå husker jeg så mye flott og fett, og de minnene veier opp for jævlige traumer jeg prøve å glemme av å ruse meg. In conclusion: ja livet er verdt å huske, om enn det så bare er det fine treet man gikk forbi på vei hjem fra jobb, eller den hyggelige kommentaren kassadama sa som gjør det enda hyggeligere å dra hjem å lage mat til seg selv og huske oppskriften man testa noen uker før som var drit god
Begynn å tren, lev en sunnere livsstil (kosthold) og ta kosttilskudd som kan hjelpe på minne. Lions mane, tempeltre eller lignende, disse to mener jeg har dokumenterte effekter, men du får nesten researche selv.

Last ned mindfullness og puzzle-apps på tlf og ta øvelser daglig.

In the end, så er vel det
beste du kan gjøre å legge til rette for at kroppen skal ha de beste premissene for å reparere seg, og håpe at den gjør det over tid
Er dårlig korttidshukommelse det eneste du opplever som annerledes? evt. så kan du faktisk være klinisk deprimert. Det er utrolig vanskelig å gjenkjenne disse symptomene på seg selv (og andre), men korttidshukommelse og til dels langtidsshukommelse blir svært påvirket av depresjon. I tillegg undrer jeg litt på hvorfor du kjørte så hardt på Benzo i utgangspunktet. Ta en time hos fastlege og forklar situasjonen. De er der for å hjelpe deg.

Dropp å sjekke ut deg selv forresten. Det er en grunn til at folk har doktorgrad i lidelser.
Alphabrain skal visst hjelpe også...
etter endt pillekjør for min del, så tok det flere mnd før jeg begynte å merke en FORSKJELL. Sleit med søvn og dårlig husk lenge blandt en lang rekke annet drit. Det fins ingen fasit her du må bare gi kroppen tid