Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 863
Anonym bruker
"Mulig Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg har lyst å teste ut mikrodosering en stund fremover. Jeg har lest litt om emnet og skal fortsette med dét. Men hvilket stoff er å foretrekke, egentlig? Hva er forskjellen på å mikrodosere LSD vs. flein/psilocybin? Jeg ser for meg at jeg kommer til å teste ut dette over en relativt lang periode, gitt at det gir meg ønsket effekt.

Kort om meg: voksen mann i 30-årene. Har fast, godt betalt turnus-jobb, hvilket betyr at jeg har to uker på jobb og fire uker fri. Jeg har vel et heroin-problem, men balanserer på en knivsegg og er ikke fysisk avhengig. Mikrodoseringen er i all hovedsak tiltenkt å erstatte heroin-bruken, samt gi meg "gnisten" tilbake. Jeg har ikke allverdens erfaring med psykedelliske stoffer. Jeg har prøvd flein ved én anledning tidligere, i tillegg til å ha røykt DMT én gang og salvia én gang. Cannabis og MDMA har jeg brukt mange ganger.

Noe av det jeg håper at mikrodoseringen kan hjelpe meg med er:

- hjelpe mot depresjon og apati
- gi meg energi/livsgnist og motvirke god, gammeldags giddalaushet/apati
- gi meg interesse for hverdagslige ting. Pr. nå er jeg sosialt uinteressert
- ta gode valg når det kommer til andre rusmidler. Vurderer også å prøve å slutte med nikotin, men det er underordnet

Hvis jeg på et tidspunkt må avlegge urinprøve, vil doseringen være såpass liten at det ikke vil gi utslag på prøver?
Finnes det andre stoffer som egner seg bedre til det jeg ønsker å oppnå? MDMA er, utifra hva jeg har lest, uegnet til dette formålet, og jeg har derfor kommet frem til at det må enten bli sopp eller LSD. Hvilket av de to jeg bør velge er jeg derimot veldig usikker på. Hva mener du?
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lsd passer alle forventningene dine du nevner her. Jeg vil også si Lsd mikrodosering har en mer terapeutisk effekt, etter min erfaring. Man kan få noen gode point of views av en ordentlig sopp tripp også men personlig syns jeg sopp er mer for underholdning eller hippielife ligge i skogen å elske blomstene fordi de er rare stilen. Lsd connecter man mer på, med deg selv og omgivelsene. Mikrodosering Lsd ble brukt i terapi før i tiden, og nå enkelte steder, har også selv god erfaring med terapeutisk effekt av mikrodosering Lsd, to ganger med tre ukers mellomrom holdt for meg et år eller mer. Man får også avsmak for usunne ting så jeg vil tro det kan hjelpe mot misbruket ditt. Lykke til!
Jeg er enig med anonym over. Om det er energi til å få gjort ting, bli sosialt interessert etc. Så er det LSD som gjelder. Psilocybin er kanskje noe mer mediativt, og gjør en mer avslappa - LSD gir en energi og tiltak.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mikrodosering Lsd ble brukt i terapi før i tiden,!
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det er mikrodosering en ny sak, faktisk en revolusjon som ikke er altfor mange år gammel.
Teraputisk bruk av LSD var vanlig ja, men ikke med mikrodosering.