Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2001
Hei folk! Datamaskinen min lager noen merkelige pipelyder før den skrur seg av.
Pipelydene er best beskrevet som korte og raske.
-hadde egentlig tenkt å legge til en video her for å vise, men virker ikke som det er mulig?-

Ifølge det jeg har funnet ut på internett er det PSUen det er et problem med. Men selv er jeg usikker, da jeg ikke finner ut av hva dette problemet kan være.

PSUen er en Corsair RM 650x.
Sist endret av Erik_C; 3. juni 2018 kl. 20:40.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Er dette pipelyd som kommer når du starter pcen?
Da er det feilkode fra hovedkortet. Søk opp manual på hovedkortet ditt og sjekk hva mønsteret på pipinga betyr.
Trådstarter
2 0
Sitat av BrilleSheik Vis innlegg
Er dette pipelyd som kommer når du starter pcen?
Da er det feilkode fra hovedkortet. Søk opp manual på hovedkortet ditt og sjekk hva mønsteret på pipinga betyr.
Vis hele sitatet...
Finner ingenting der. :/
Hovedkortet er et Gigabyte G1.Sniper Z87 for de som ønsker å vite det.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Dette hovedkortet har en debug led, sjekk hva den viser og finn feilen i kapitel 6-4 i manualen.

Har du en ekstra PSU du kan prøve, eller kan du få lånt en PSU av noen, så kan du også få sjekket om det er problemet.
Hvis det minner om kvitrelyder, er det sannsynligvis PSU (muligens strömregulering på hovedkort eller GPU). Sånne kretser kan skape höyfrekvente lyder når de er på vei å starte, går tom for ström, eller blir overbelastet.
Disse lydene er ganske annerledes enn disgnostikk-pip - lavere volum og höyere frekvens. De innebärer ikke alltid at noe er galt.
Brukbar automatiker
BrilleSheik's Avatar
Sitat av GalFisk Vis innlegg
Hvis det minner om kvitrelyder, er det sannsynligvis PSU (muligens strömregulering på hovedkort eller GPU). Sånne kretser kan skape höyfrekvente lyder når de er på vei å starte, går tom for ström, eller blir overbelastet.
Disse lydene er ganske annerledes enn disgnostikk-pip - lavere volum og höyere frekvens. De innebärer ikke alltid at noe er galt.
Vis hele sitatet...
Kan være jeg misforstod spørsmålet.
Trodde TS ikke fikk start på pcen, men kun disse pipelydene.
Aha, mulig jeg og misforstod, jeg antok at den lagde disse lydene under den normale avskruingsprosessen, det er ikke tydelig utifra förste inlegget om den ellers fungerer eller ikke.