Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5709
Jeg er blitt betatt av en jevnaldrende jente på jobben. Det er kun en deltidsjobb, og jeg jobber der sjelden, så det sier seg selv at jeg ikke er blitt kjent med henne på noen som helst måte. Vi har vekslet ord, selvsagt, men mest banaliteter. Det er derfor ikke lett å bli kjent med henne slik det kanskje ville vært hvis det var fulltidsjobb. Hun er også kun deltidsansatt ved siden av studiene. Har likevel en vag følelse av at hun ikke har kjæreste (ikke spør meg hvorfor jeg føler dette; det er kun intuisjon). Problemet er hvordan jeg skal angripe situasjonen. Kan jo sende henne en melding i og med at jeg har nummeret hennes via jobben, men det vil virke påtrengende og rart, vil jeg tro, for henne. Hva skal jeg skrive da f.eks.?

Jeg jobber der så altfor sjelden til at jeg kan prøve å bli kjent med henne, legge an på hun og flørte (ikke at jeg er god til det). Det skal vel være et julebord der (hvis det ikke har vært) men jeg jobber ikke fast og vet ikke hvorvidt jeg blir invitert, har iallfall ikke hørt noe. Det hadde jo vært en gyllen sjanse til å gjøre et forsøk.

Jeg ga henne også en del blikk sist gang jeg jobbet, og det har kanskje vært en spesiell gnist mellom oss noen ganger, hvis dere skjønner. Vet ikke, kan godt være falsk tro fra en som er sterkt forelsket.

Å, hun er så fin og jeg er så forelsket! Lenge siden sist, flere år.
Spør henne om hun vil bli med på date, du kan i verste fall få et nei.
Du kunne jo sendt en melding å spurt om di har hatt julebord. vist svaret er nei så kan du jo lure på om du å blir invitert. Vist du blir det kan du jo høre om hun har noen å gå med. Vist hun har type så finner du jo ut av det og vist ikke hun har så bare spør rett ut om hun kunne tenkt seg å slå følge med deg så du slipper å gå alene.

Også er det viktig å styre alkohol inntaket så ikke du driter deg ut. Lykke til
Det du gjør er å gå bort til henne og si at du syns hun er en veldig vakker jente, for å så invitere henne med på kaffe-date, ev. frappuchino-date. Det kan virke litt skummelt de(n) første gangen(e), men du blir fort vandt til at det værste som kan skje er at du får et nei muligens i form av "Jeg har kjæreste".
Hvis du jobber med henne så ikke spør om "date". Det ordet fører med seg så mye forventninger og press. Finn en aktivitet og spør om hun vil bli med. Gjerne noe du vet hun interesserer seg for. Hvis hun spør om det er en date så sier du nei, vi har det bare gøy. Slik kan du fort finne ut om hun ER verdig en date, uten alt tullet rundt den tradisjonelle "stevnemøtet" greia, hvor egentlig ingen oppfører seg normalt allikevel. Dick her down
Legg henne casually til på facebook så får du nok vite sivilstatusen hennes. Så kan du ta det derfra Casually snakke litt jobbrelatert, ta det litt videre etterhvert, kanskje spørre om hun vil bli med å kjøpe mat med deg i lunsjen
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Hvis du jobber med henne så ikke spør om "date". Det ordet fører med seg så mye forventninger og press. Finn en aktivitet og spør om hun vil bli med. Gjerne noe du vet hun interesserer seg for. Hvis hun spør om det er en date så sier du nei, vi har det bare gøy. Slik kan du fort finne ut om hun ER verdig en date, uten alt tullet rundt den tradisjonelle "stevnemøtet" greia, hvor egentlig ingen oppfører seg normalt allikevel. Dick her down
Vis hele sitatet...
Dette!
Det er mye mer avslappet å bare gjøre noe sammen, så kan dere la det renne ut i sanden hvis det ikke er noe, uten at noen trenger å avvise noen direkte. Jeg hadde bare blitt kjempestressa av SoppVandreren sin approach, særlig av en jeg måtte omgås på jobb.

Hvis dere skal på julebord er jo det en fin anledning til å snakke mer personlig. Hvis ikke: Hva med å foreslå at dere deltidsansatte går ut en kveld og har deres eget julebord? Hvis det er flere i samme situasjon så ta dem med, ha en gøy kveld på byen, sats på å få snakket mer med henne i løpet av kvelden og ta det derfra. Kanskje invitere til vors hos deg, så har hun plutselig vært hjemme hos deg, da er man liksom mer enn deltidskollegaer. Så kan du spørre om å ta en kaffe eller en øl seinere en gang.
Sist endret av entropi; 14. desember 2016 kl. 01:32.
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Det du gjør er å gå bort til henne og si at du syns hun er en veldig vakker jente, for å så invitere henne med på kaffe-date, ev. frappuchino-date. Det kan virke litt skummelt de(n) første gangen(e), men du blir fort vandt til at det værste som kan skje er at du får et nei muligens i form av "Jeg har kjæreste".
Vis hele sitatet...
Ikke gjør dette. Dette er neckbeard tilnærmingen.
Sitat av Vurtne Vis innlegg
Ikke gjør dette. Dette er neckbeard tilnærmingen.
Vis hele sitatet...
Hahaha!

det høres ut som noe superkidzen ville ha sagt
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Du kunne jo sendt en melding å spurt om di har hatt julebord. vist svaret er nei så kan du jo lure på om du å blir invitert. Vist du blir det kan du jo høre om hun har noen å gå med. Vist hun har type så finner du jo ut av det og vist ikke hun har så bare spør rett ut om hun kunne tenkt seg å slå følge med deg så du slipper å gå alene.

Også er det viktig å styre alkohol inntaket så ikke du driter deg ut. Lykke til
Vis hele sitatet...
"Hvis du blir det kan du jo høre om hun har noen å gå med". Hørtes ut som en utrolig dårlig plan. Dette er det siste du vil gjøre TS.

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Det du gjør er å gå bort til henne og si at du syns hun er en veldig vakker jente, for å så invitere henne med på kaffe-date, ev. frappuchino-date. Det kan virke litt skummelt de(n) første gangen(e), men du blir fort vandt til at det værste som kan skje er at du får et nei muligens i form av "Jeg har kjæreste".
Vis hele sitatet...
Tydelig at du aldri har dratt noe spesielt med damer. Dette er det verste han kan gjøre i en slik situasjon.
Sist endret av ezel; 14. desember 2016 kl. 13:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tenker helt åpenbart at du må bestemme deg for å enten act on it, eller gi faen. Og dersom du først bestemmer deg for å gjør noe med det, gjør det helt voksent og greit uten noe kludder. Ring henne og spør om hun vil være med deg ut! Ring nå, ikke nøl og vent. For alt du vet sitter hun og poster akkurat samme tråd på kvinneguiden(for øvrig et forum du antageligvis ville fått bedre svar enn her).
Sitat av ezel Vis innlegg
Tydelig at du aldri har dratt noe spesielt med damer. Dette er det verste han kan gjøre i en slik situasjon.
Vis hele sitatet...
Snodig påstand. Kan ikke si det den ofte jeg blir avslått etter å ha gått rett frem på denne måten, dog jeg snakker dialekt og bruker ikke ordet 'vakker' da. Slik jeg opplever det viser det bare at man er selvsikker og ikke redd for å få et nei, istedetfor å kaste bort utallige timer og kroner. Kan si meg enig i at det fort kan bli en klein stemning om TS sine følelser ikke er likegyldig, men jeg hadde aldri orket å styre så mye bare for å spørre en jente ut. Det er ikke farlig..
Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Snodig påstand. Kan ikke si det den ofte jeg blir avslått etter å ha gått rett frem på denne måten, dog jeg snakker dialekt og bruker ikke ordet 'vakker' da. Slik jeg opplever det viser det bare at man er selvsikker og ikke redd for å få et nei, istedetfor å kaste bort utallige timer og kroner. Kan si meg enig i at det fort kan bli en klein stemning om TS sine følelser ikke er likegyldig, men jeg hadde aldri orket å styre så mye bare for å spørre en jente ut. Det er ikke farlig..
Vis hele sitatet...
Sjansen for å bli avslått eller ei er vel 50/50. Om hun sier ja og blir med på denne "daten" av ren folkeskikk ovenfor en kollega, er det noen scenarioer som kan utspille seg. Om følelsene ikke er likegyldige (noe det som oftest ikke er), blir dette kun en vennskapelig "date". Neste stopp er friendsone om daten går nogenlunde greit for seg..eller i verste tilfellet "han rara som er keen på meg på jobb".
Sitat av ezel Vis innlegg
Sjansen for å bli avslått eller ei er vel 50/50. Om hun sier ja og blir med på denne "daten" av ren folkeskikk ovenfor en kollega, er det noen scenarioer som kan utspille seg. Om følelsene ikke er likegyldige (noe det som oftest ikke er), blir dette kun en vennskapelig "date". Neste stopp er friendsone om daten går nogenlunde greit for seg..eller i verste tilfellet "han rara som er keen på meg på jobb".
Vis hele sitatet...
Nja, sjansen for å bli avslått varierer vell noe fra person til person, men svaret man får står nok heller mellom to ting; et ja eller et nei. Tror de fleste takker nei istedenfor å være "hyggelig" og bli med på noe man åpenbart vet er en date med noen man vet er tiltrukket av en med baktanke om å få en ny venn. Da avslår man heller daten og slår an en prat isteden. Om du personlig heller blir med på date med en person du ikke liker men som liker deg for å gi nevnt person falske forhåpninger får du stå for det, men det er ganske drøyt.
Funker sikkert å be henne på en date hvis hun alletede er interessert i deg. Men hvis målet er at hun skal bli interessert når hun blir kjent med deg, er det etter min mening et dårlig råd. Det er vanskelig å bli kjent på en naturlig måte mår premisset for å henge sammen er at den ene allerede er åpent intetessert/forelsket. Kan i alle fall si med sikkerhet at det aldri hadde funket på meg. Du risikerer å skremme vekk en jente som potensielt kunne blitt interessert i deg ved å ikke la henne bli kjent med deg i et naturlig tempo.
Sist endret av entropi; 14. desember 2016 kl. 16:53.
Syns du ikke selv at det virker litt creepy å sende meldinger til en dame som ikke har gitt deg nr sitt?. Legg henne til på face, det hadde gitt deg en mye bedre start. Sjekk ut hva hun liker på face og events
Sitat av entropi Vis innlegg
Funker sikkert å be henne på en date hvis hun alletede er interessert i deg.
Vis hele sitatet...
Nå er det jo mennesker som er interesserte i hverandre som som oftest drar på date sammen. De fleste blir vell interessert i det de ser hvordan den andre personen ser ut.

Sitat av entropi Vis innlegg
Du risikerer å skremme vekk en jente som potensielt kunne blitt interessert i deg ved å ikke la henne bli kjent med deg i et naturlig tempo.
Vis hele sitatet...
En date er jo ikke noe som betyr spesielt mye den første gangen, det er gjerne her man blir bedre kjent med hverandre. Om man derimot drar på date enda en gang er det nok mer spenning i luften da dette betegner at de liker hverandre oppførsels-messig eller har fått et godt inntrykk. En date er ikke lengre å invitere med noen på en romantisk middag med rødvin og dress/kjole -antrekk, det er fort så simpelt som en lengre samtale over en kaffekopp, spise lunsj eller bare sitte sammen og snakke hvor som helst. Det er langt fra noen big deal.
At folk blir skremt av en åpen invitasjon til dette er for meg uforståelig. Kanskje ens aller første date virker skremmende, men man innser fort at det bare er hyggelig.

Edit; Syns også personlig at det å sitte og bla gjennom Facebooken til noen for å finne ut deres interesser ødelegger noe av spenningen med dating.
Sist endret av SoppVandreren; 14. desember 2016 kl. 18:18.
This is bat country!
gregory's Avatar
Så mye rare svar her. Virker som halvparten her har lest The Game og tror de er eksperter på sjekking.

Mitt tips; Ha det gøy! Vær flørtete, vær litt mystisk, vær sikker på deg selv, og kroppsspråket ditt! Finn først ut om hun faktisk er noelunde tiltrukket av deg. Ser hun mye på deg? Undertrykker hun seg? Hvordan er kroppsspråket hennes? Er hun trygg på deg? Har hun tillit til deg? osv.

Fuck kleine sjekkereplikker og triks. Det som alltid har funket for meg er noe så enkelt som: "Hei! Du virker interessant..." så starter samtalen.

Lykke til, have fun!
Sist endret av gregory; 14. desember 2016 kl. 18:25.
Er du godt bygd og har ett fint velstelt skjegg? La henne komme til deg, hun vil ha deg. Er du en sjenert neckbeard, prepare for the friendzone. Sorry bro
Sitat av gulsaft Vis innlegg
Er du godt bygd og har ett fint velstelt skjegg? La henne komme til deg, hun vil ha deg. Er du en sjenert neckbeard, prepare for the friendzone. Sorry bro
Vis hele sitatet...
Haha, du tror at et velstelt skjegg og litt muskler sikrer deg drømmejenta?
Vel, du vet jo ikke om det er en du vil være kjæreste med enda heller før du har snakket og blitt kjent med henne. Bare snakk med henne, vis henne dine gode sider. Men ikke se på henne som venn, da går det til helvete. For mange er pysete der. Når du først har kommet i snakk med henne, se om det er noe dere har til felles. En tv serie, en sport, noe. Så spør du om hun har lyst til å gjøre denne aktiviteten med deg en gang. Sett gjerne en dato. Hvis du klarer å få henne hjem til deg en kveld så vær hyggelig, snill, vis dine beste sider (humor kan være jævlig effektivt). Så kan du jo få henne til å overnatte hvis du er flink. Det kan jo arrangeres med å sette på en tv-serie eller noe dere begge liker mens hun er på besøk når det begynner å bli ''Jeg må dra nå'' tid. Når dere ligger i senga før dere sovner skaffer du blikk-kontakt. Så kysser du henne rolig. Og voila, grunnarbeidet er lagt.

Sitat av SoppVandreren Vis innlegg
Nå er det jo mennesker som er interesserte i hverandre som som oftest drar på date sammen. De fleste blir vell interessert i det de ser hvordan den andre personen ser ut.



En date er jo ikke noe som betyr spesielt mye den første gangen, det er gjerne her man blir bedre kjent med hverandre. Om man derimot drar på date enda en gang er det nok mer spenning i luften da dette betegner at de liker hverandre oppførsels-messig eller har fått et godt inntrykk. En date er ikke lengre å invitere med noen på en romantisk middag med rødvin og dress/kjole -antrekk, det er fort så simpelt som en lengre samtale over en kaffekopp, spise lunsj eller bare sitte sammen og snakke hvor som helst. Det er langt fra noen big deal.
At folk blir skremt av en åpen invitasjon til dette er for meg uforståelig. Kanskje ens aller første date virker skremmende, men man innser fort at det bare er hyggelig.
Vis hele sitatet...
Det er i ordet det ligger. ''Date'' er ett ord med tyngde. Spør heller om hu vil være med å ta en kaffekopp.

Lykke til til deg, TS.
Sist endret av Jonta; 15. desember 2016 kl. 12:40. Grunn: Sammenslåing var nok meningen, men den automatiske funksjonen er for tiden avstengt
Prøv å samhandle med henne på en gøy og vennskaplig måte når du er på jobb, men prøv å ikke virke for interessert. Legg et frø og la det spire. Hvis anledningen byr seg så kan du etterhvert høre om hun blir med på et eller annet uforpliktende som f.eks lønningspils. Ikke innled kontakten med noe "romantisk"... La henne se på deg som "en spennende og artig kar på jobb"... Funker kanskje best om du er en spennende og artig kar da.
Sist endret av Fleinheim; 15. desember 2016 kl. 07:52.