Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1686
Ser i en annen tråd at det så vidt diskuteres om politiet burde være bevæpna til enhver tid, og synes det var på sin plass med en egen diskusjon rundt dette emnet.

Selv liker jeg ikke tanken på at politiet skal bevæpne seg med mindre det er nødvendig. Altså slikt som det er pr. idag. Jeg frykter scenarioet om at noen skal bli skutt i mørket fordi de tok opp lommeboka. Jeg tror og det vil bli mer bevæpning blant de kriminelle for å kunne "forsvare seg" mot politiet under en eventuell konfrontasjon.

Håper dere har noen saklige innspill når det gjelder for og i mot.
Siden politiet alltid har tilgang til våpen i sine biler, så ser jeg ikke hensikten med at de skal gå med våpen på kropp hele tiden.

Norge er såpass fredelig land, at våpen ikke har sin største hensikt. Annet enn at, som du sier, de kriminelle også vil bevepne seg mer.
Det har allerede vært to ganske lange diskusjoner om temaet på forumet:

http://freak.no/forum/showthread.php?t=235103
http://freak.no/forum/showthread.php?t=200835
Bevæpning er rett og slett idiotisk i vårt land, sånn som det er pr idag så trenger bare Politiet ta en rask tlf til operasjonssentralen der dem får en kode, som gjør at de kan låse ut tjenestevåpnene fra et våpenskap i bilen. Går de rundt bevæpnet 24/7 ser vi vell gjerne mer "suicides by cop" og missforståtte situasjoner der noen ender opp skutt.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Bevæpning er rett og slett idiotisk i vårt land, sånn som det er pr idag så trenger bare Politiet ta en rask tlf til operasjonssentralen der dem får en kode, som gjør at de kan låse ut tjenestevåpnene fra et våpenskap i bilen. Går de rundt bevæpnet 24/7 ser vi vell gjerne mer "suicides by cop" og missforståtte situasjoner der noen ender opp skutt.
Vis hele sitatet...
Det kan jo også være tilfeller i fremtiden der kriminelle vil være bevæpnet. Norge vil jo også bli påvirket av USA og andre land og før eller senere så vil kriminelle bære nok våpenenkraft som tvinger politiet til å gjøre mottiltak.

Liker politiet som det er idag, men slik som verdensutviklingen er idag så tror jeg at polititet vil være bevæpnet om 10-20 år.
Sist endret av Seikatsu; 26. juli 2014 kl. 18:26.
Politiet bevepner seg hver eneste dag i Norge. Så behov for våpen har de selvsagt.

Spørsmålet er jo om det holder å ha våpen lett tilgjengelig i bilene, eller om de skal bære disse på kropp hele tiden.
Jeg stemmer for det første så lenge handlinger med våpen i Norge er så få som de nå er.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Bevæpning er rett og slett idiotisk i vårt land, sånn som det er pr idag så trenger bare Politiet ta en rask tlf til operasjonssentralen der dem får en kode, som gjør at de kan låse ut tjenestevåpnene fra et våpenskap i bilen. Går de rundt bevæpnet 24/7 ser vi vell gjerne mer "suicides by cop" og missforståtte situasjoner der noen ender opp skutt.
Vis hele sitatet...
Det er jo faktsik forbanna mange land der politiet går rundt med våpen på seg hele tiden. Hører vi om "suicides by cop" der?
Sitat av Young Kobe Vis innlegg
Det er jo faktsik forbanna mange land der politiet går rundt med våpen på seg hele tiden. Hører vi om "suicides by cop" der?
Vis hele sitatet...
Eh, ja? Er ikke akkurat noe ukjent. Til og med egen wikipediaartikkel om fenomenenet her.
Sist endret av Elemental; 26. juli 2014 kl. 19:09.